Extra profit...
2018. október 15. írta: Ms. Black Sheep

Extra profit...

ml_vs_ltp.jpg

Felröppent a hír, hogy a kormány meg akarja szüntetni a lakástakarékpénztári megtakarítások után járó 30 százalékos állami támogatást. Az ok: túl sok extra profitra tettek szert a szolgáltatók.

Van egy ember Magyarországon, aki 2006-ban még egy egyszerű gázszerelő volt, mára azonban az ország leggazdagabb embere, vagyona háromszor gyorsabban növekszik, mint Mark Zuckerbergé. A négy lakástakarékpénztári szolgáltató 2010 óta 60 milliárd forint extra profitot realizált, Mészáros Lőrinc pedig 300 milliárdot. A tehetséges felcsúti gázszerelő ráadásul ennek a nagy részét az elmúlt 3 évben.

Kérdem én, melyik az extra profit?

Mészáros Lőrinc a vagyonát szinte teljesen tisztán állami megrendelésekből növelte. Ha a 8 év alatt a négy szolgáltató 60 milliárdos profitja extra, és meg kell szüntetni a lakosságnak adott állami támogatást, akkor a minimum, hogy azt is foglaljuk törvénybe, hogy évente maximum mennyi állami megrendelést kaphatnak az egy azonos üzleti körhöz (azonos tulajdonoshoz) tartozó vállalatok. Szerintem ugyanis – és matematikailag is – a 300 milliárd bizony sokkal több, mint a 60 milliárd. Ez utóbbit ráadásul nem egy, hanem négy tulajdonos realizálta.

Mindemellett kissé de ja vue érzésem van. 2011-ben azzal a dumával szántották be a magánnyugdíjpénztárakat, hogy nem megfelelően gazdálkodnak a rájuk bízott pénzzel. Hazug zsarolással elérték, hogy az emberek 97 százaléka visszalépjen az állami rendszerbe, odaadva ezzel 3000 milliárd forint vagyont a költségvetésnek. Persze akkor az ígéret az volt, hogy ezt a pénzt egy külön számlán kezelik mindenkinek. Azóta is várjuk a külön nyugdíj számlát. Akik pedig maradtak a régi rendszerben, nem engedtek a zsarolásnak, mára már sokkal jobban jártak, bebizonyosodott, hogy nem igaz, hogy a nyugdíjpénztárak rosszul gazdálkodtak.

Mi a közös a magánnyugdíj pénztárak és a lakástakarék pénztárak állam általi beszántásában? Az egyik, hogy ismét adófizetők zsebéből húznak ki sok pénzt. A másik, hogy rengeteg ember veszti el majd a munkáját, ahogy történt ez 2011-ben is.

Profit… mit is jelent valójában?

Elért többlet eredmény

– írja a Magyar Értelmező Szótár. Extra profit. Extra többlet eredmény? Ilyen kifejezés márpedig nincs. Szerintem…

Mészáros Lőrinc vagyona 10 év alatt a húszszorosára nőtt. A lakástakarékpénztári szolgáltatók ennek a közelébe sem jutottak. Továbbra is azt állítom – nem csak én, a közgazdasági szakemberek is -, hogy nem létezik olyan, hogy extra profit. Mindenki annyi profitot ér el, amennyit tud. Amennyit a piac enged neki. Ha összehasonlítom a tehetséges gázszerelő, egykori polgármestert és a lakástakarékpénztári szolgáltatókat, bizony az előbbi lesz aki extra profitra tett szert. A különbség csak annyi, hogy neki nem kell versenyezni a piac többi szereplőjével, ő mindig megnyeri a közbeszerzéseket.

Persze tudjuk, ennek nem az az oka, hogy a Miniszterelnök a gyerekkori jóbarátja... ugyan, dehogy!

A bejegyzés trackback címe:

https://kozeletipad.blog.hu/api/trackback/id/tr314303741

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

citrix 2018.10.16. 10:50:52

@maxval balcán bircaman: Hogyne, ott járnak elöl, pláne elöl járnak putyinisztánban és a bolgároknál. Ki a halál akar ezen elöl járó országokba költözni, a Putyin és Erdogan féle rendőrállamokba ahol minden az elnöké és haverjaié? Ahol a korrupció mint jelenség törvénybe van foglalva. Ahol a szabad véleménnyilvánítás a börtönt jelenti. Ahol bizonytalanság és szegénység jellemző, az állam verőlegényei képviselik a törvényt. Abban az általad istenített csodás világba szerinted ki kívánkozik? Elárulom: a kutya se. Még a rühes kutya se.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.16. 10:58:24

@The Ghost Wolf O1G:

Ez a kapitalizmus fő modellje, annak idején ez volt Hollandiánban és ANgliában is.

De ez a II. vh. után japám-koreai-szingapúri modell: az állam közpénzből létrehozza a nemzeti tőkét, mely aztán képes lesz harcba szállni az idegen tőkével.

Kelet-Európa át lett verve ebben a témában.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.16. 10:59:20

@citrix:

Az emberek oda mennek, ahol több pénz van, az meg keveseket érdekel, honnan ez a több pénz.

Medgar 2018.10.16. 11:00:35

@Hozzászólok: Butaságot beszélsz. Mutass még egy megtakarítást ami kockázat mentesen 10-11%-os éves hozamot garantál 4 évre.

cselaxi 2018.10.16. 11:07:28

@mindbender2: ...mert hozzád eljutnak a lenyúlt pénzek. :-)))

cselaxi 2018.10.16. 11:09:06

@leponex: Leírtad a ner lényegét: "Költségek, kockázatok társadalmasítása, nyereség magánosítása."

Csató 2018.10.16. 11:16:43

Az egyik arra ment el, hogy egy rakás proli úszómedencés házat, meg jakuzzit vegyen. A másik viszont egy stabil középosztály kialakításához nyújt némi segítséget.
Naná, hogy az utóbbit nyírja ki a kormány, hogy Lőrinc, Szijjas meg Rogán továbbra is medencés villában élhessen!

chrisred 2018.10.16. 11:33:52

A magánnyugdíjpénztárak és a lakástakarékpénztár ügyét akkor lehetne egy nevezőn emlegetni, ha az állam a már korábban kifizetett állami támogatásokat is visszakérné.

chrisred 2018.10.16. 11:35:32

@maxval balcán bircaman: Talán Ázsiában ezt jelenti a kapitalizmus, Európában nem.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.10.16. 11:39:58

@maxval balcán bircaman: Ehhez korrupció kell.
A nemzeti tőkével nincs gond, csak azzal, hogy 1-2 kiválasztott haver jelenti a nemzetet...

@igazi hős: 1. A lakosság semmilyen hasznot nem kapott, csak a saját befizetését és az állami támogatást mínusz költségeket.
2. Szabályozni lehetett volna, de mint írtam, a fő probléma a CSOK erőltetése.
3. Nem az OTP a legnagyobb, hanem a Fundamenta.

@RHalacska: Az egyértelmű, hogy ilyen alacsony kamatok mellett neked megérte, de az államnak nem igazán.

frikazojd · http://kocs.ma 2018.10.16. 11:40:16

szóval a fidesz ellopta a nyugdíjatokat, most a házatokat.

bármikor államosíthatják a folyószámládat is. de ti erre szavaztatok, csók.

RHalacska 2018.10.16. 11:43:52

@Online Távmunkás: Amennyiben figyelembe vesszük, hogy az építőiparban mekkora a feketemunka mértéke, és ezt a pénzt csak számlásan költhetem el, akkor 264eFt ÁFÁ-t fogok befizetni, ami majdnem a támogatás mértéke, és fehéredik a gazdaság, ami jó. Egyébként a vállalkozó nem fog számlát adni, munkabér után járulékot fizetni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.10.16. 11:52:11

@Medgar: A 10-11%-os hozamot nagyon furcsán számítják ki, a számlanyitási költség nem szokott benne lenni. Ráadásul a ltp-k hozama -0,5% körüli, az állam fizeti a többit...

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: A fideszes törzsszavazók tapsolnának neki, ha használnának netet a Facebookon kívül...

@The Ghost Wolf O1G: Oroszország, Ukrajna, Törökország, Kína... Jah, Magyarországra hasonlító demokráciát kellene keresni?

@maxval balcán bircaman: Birca, nem a 19. század végén és a 20. század elején élünk. Volt sok elvesztegetett évtized, amit Trianonnal, a nácik és a ruszkik talpnyalásával meg a zsidók gyilkolásával töltött az ország fejlődés helyett...

Chastar 2018.10.16. 12:03:57

Az igaz, hogy a 4 év alatt összegyüjtött pénz lakásvásárláshoz nagyon kevés, de egy lakás felújításhoz igen jól jöhetett. Ha egyszerre nem is futotta, de 4 évente lehetett a konyhát, a fürdőszobát stb.
Az is igaz, hogy az új lakások számát nem gyarapította (meg valószínűleg a gyerekekét sem), de a felújítás is munkát és építőanyag termelést generál, ez pedig népgazdasági szinten hasznos, nem beszélve az itt 27%-os ÁFA-ról, és itt még az ÁFA-t sem lehet elsunnyogni, mert mindenről számla kell.

lenörd hofstadter 2018.10.16. 12:15:03

@Chastar:

Négyévente felújítani a lakást? Hááát... ott nagy a gáz a fejekben. Nálam 12 év után a vevő megkérdezte, hogy most volt felújítva? Igaz, nem vagyunk egyformák, jártam olyan helyen ahol a lakásból kifelé majdnem lábat töröltem, hogy ne vigyem ki az utcára a koszt.

különvélemény 2018.10.16. 12:23:25

Az extraprofit ez esetben az, hogy nem azért választották az emberek ezt a megtakarítási formát, mert versenyképes terméket kínáltak, hanem azért, mert állami támogatás volt rajta. Tehát nem a saját szolgáltatásuk minőségével értek el hasznot, hanem az állami támogatás hatására.
Ezért lett a babakötvény is államosítva.

Mészárost belekeverni irreleváns érv, az egyik leggyakoribb érvelési hiba.

Magyarulaszlo 2018.10.16. 12:29:52

@Sir Galahad:
Ennél hazugabb indoklást régen olvastam! :)
Tudom, Te csak idézed, de gondold már végig, mielőtt a bránnert a szádba veszed.

chrisred 2018.10.16. 12:31:03

@lenörd hofstadter: Nem az egészet, mindig azt a részét, ami belefér a keretbe.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.16. 12:31:27

@chrisred:

Európában ugyanígy indult.

Úgy sehol se indult, ahogy a hollywoodi mesékben.

Magyarulaszlo 2018.10.16. 12:31:50

@MACISAJT1:
Olvass figyelmesebben:
8 év óta először volt negatív a hozam...
magyarul eddig sokkal jobban jártak...

Magyarulaszlo 2018.10.16. 12:34:15

@Online Távmunkás: Az államnak az oktatás se éri meg. Meg az egészségügy se. ki is vonul belőlük rendesen.
Az államnak a stadionépítés se éri meg, de valakinek mégis jó...

DE MOST KOMOLYAN, AZ ÁLLAM ÉRTÜNK VAN. NEM AZ A KÉRDÉS? HOGY AZ ÁLLAMNAK MEGÉRI-E, HANEM, HOGY AZ ORSZÁGNAK (NEKÜNK) JÓ-E....

Kivlov 2018.10.16. 12:39:38

Lölőt tartsuk meg. Aki beszállt mellé a tőzsdére, az aranyba foglalja a nevét. :D

chrisred 2018.10.16. 12:41:24

@maxval balcán bircaman: A legkevésbé sem. Akkoriban az éjjeliőr állam ideája volt az általános a nyugati országokban, az állami szerveknek sem lehetősége, sem eszköze nem volt arra, hogy beleszóljanak a piaci viszonyokba. Az államközeli nagyvállalkozások közvetlen támogatása, patronálása a neoliberalizmus (neokonzervativizmus, thatcherizmus) jelensége a múlt század második felétől.

wolves84lb 2018.10.16. 12:49:54

@maxval balcán bircaman:
"Nyilvánvaló: kell anemzeti tőke. Ennek hiánya okozott sok gondot 1990-2010 között.

Most ezt a folyamatot Orbánék elkezdték megoldani.

Mi ezzel a gond?"

Kicsit mesélhetnél arról a sok gondról 1990 és 2010 között, amit az okozott, hogy nem lopott el még senki addig ennyi pénzt az adófizetőktől.

wolves84lb 2018.10.16. 12:51:47

@maxval balcán bircaman: ja,és a retkes román kurva anyádat :)

Sajtó Mortále 2018.10.16. 12:59:30

@különvélemény: "Mészárost belekeverni irreleváns érv, az egyik leggyakoribb érvelési hiba. "

De erre az érzelmek felkorbácsolása miatt szükség van. Különben alaposabban körül kéne járni, számolni a dolgot. Más szempontokat is figyelembe véve.

De ha megnézed, a nép egyik része akkor sem akarja megérteni azt sem, hogy "hová lett a Manyup", ha minden második hsz-ben elmondják... :-(

Olyanok, mint a Markos-Nádas duó:
- Jó napot kívánok, a Magyar Rádiótól jöttem.
- Jó napot! Honnan gyütt maga?
- A Magyar Rádiótól.
- Jó napot! Honnan gyütt maga? ...

lenörd hofstadter 2018.10.16. 13:01:29

@különvélemény:

Vicces vagy, mint minden fideSSdroid. Jókat lehet röhögni a szektás dumáidon.

Lölöt azért nem lehet kihagyni a buliból, mert 300 milliárdot úgy vont ki az államból, hogy egy fillér gazdasági haszon nem keletkezik belőle. Nincs újabb beruházás, nincs gazdaságfejlesztés, amit ellop azt kizárólag a cigány vagyonának növelése érdekében spájzolja be.

Minden ballib bérretteg 2018.10.16. 13:16:35

@wolves84lb:

Marhaság.. Éppen ugyanennyit loptak a komcsik alatt is. Ugyanolyan túlárazottan építettek utat, nyertek EU-s pénzeket. Csak épp nem magyar vállalkozók hanem külföldi multik.
A magyarországi Simor, Gyurcsány és Medgyessy féle helytartóiknak csak 100 millákat osztottak vissza, meg francia becsületrendeket.

Minden ballib bérretteg 2018.10.16. 13:18:00

@lenörd hofstadter:

Össze lehet hasonlítani az elkúrók alatti gazdasági növekedést, stabilitást, hiányt, munkanélküliségi rátát, ... a mostanival.

A Fidesz ezerszer jobb, mint az MSZP. Persze ez önmagában nem érdem, mert az elkúróktól EU szerte nem volt szarabb kormány a gazdasági mutatók tekintetében.

lenörd hofstadter 2018.10.16. 13:21:24

@Minden ballib bérretteg:

Igen. Pont erről van szó. Visítva röhögök amikor az agymosott buta fajtád a Gyurcsány alatt épült durván 1000 kilométer, a hülye fajtád szerint túlárazott új utat az orbánistened alatt épült durván 60 km új úthoz hasonlítja és azon Allelujázik, hogy a csúti koszos génselejtes cigány alatt dübörög a gazdaság.

Benneteket valahol tenyésztenek, hogy ennyire hülyék legyetek, vagy eleve felvételi követelmény a negatív IQ?

chrisred 2018.10.16. 13:22:28

@Minden ballib bérretteg: A mai idők külföldi multijai a Roszatom meg a kínai vasútépítő cégek, és nem az uniós adófizetők állják a költségeket, hanem a magyarok.

Etniez 2018.10.16. 13:25:52

@mindbender2: Mészáros Lőrinc pénze sem jut el hozzám.

Etniez 2018.10.16. 13:28:32

@mindbender2: mindbender2
0 bejegyzést írt és 34 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2018.08.25. óta tag.

Most előhúzott Habonynick.

Etniez 2018.10.16. 13:33:34

@MACISAJT1: 8 évből egy volt negatív, egyből kivered rá..

Sajtó Mortále 2018.10.16. 13:38:59

@maxval balcán bircaman: "Európában ugyanígy indult.

Úgy sehol se indult, ahogy a hollywoodi mesékben. "

És tegyük hozzá, hogy az előttünk "kapitalizálódott" országok meg ELLENÉRDEKELTEK abban, hogy itt is legyen nemzeti tőkés réteg!!!
Mert amíg nincs, ők vannak a piacon itt is.
Ne gondoljuk, hogy véletlen az, amikor az ottani politikusok hirtelen foglalkozni kezdenek az itteni "korrupcióval"!

Thunder_th 2018.10.16. 13:47:32

@Sajtó Mortále: Aki nemzeti tőkés réteget emleget ránézve a bugyuta, ostoba szarházi Mészárosra, aki makogni is alig tud, az olyan mérhetetlenül sötét ostoba, hogy minden további kommentre érdemtelen. A barátod birka is ez a kategória. A gyenge magyarázatotok a tökés réteg kialakítására semmi más mint merő faszság.

Nancsibacsi 2018.10.16. 13:50:53

Az LTP hozama csak az adott évi befizetésre vonatkozik, ráadásul alacsony is - alacsonyabb mint a lekötött betétek, állampapírok hozama. Durva számítás, és alulbecslés, de ha 4 évben gondolkodunk, akkor a 4 év során:
0 évig van meg az utolsó éved befizetése (mert év végére fizeted be az egészet, és hát ne törődjünk a tört évi kamatokkal)
1 évig az utolsó előttié
2+3 évig az első 2 évé.
Ez összeadva 1+2+3=6 jön ki - ehhez képest az LTP csak 4-et fizetett. És a 4 a legkisebb intervallum: 4+4 éven már 8 vs 28 évnyi hozamról beszélünk - és akkor a hozam mértékét ne is nézzük. Ez annyira sz.r deal, hogy ilyen kevés hozamot én is, bármikor, bárkinek tudok adni - nem kell hozzá ész: berakom állampapírba, és a kamat felét, vay 90 százalékát (hosszú távnál) zsebre rakom. Az állam meg majd kipótolja. Ezt hívják - nem szakmai terminológiával, hanem konyhanyelven - extraprofitnak.
Az MNYP ugyanilyen lenyúlós business volt, mert ott az éves befizetésből lophattak el ha jól emlékszem 4%-ot - mikor egy bank egy hasonló befektetési számlavezetést megoldott kb 0.5%-ból se (ezzel sikerült néha még negatív hozamot is elérniük). A Sodexho szintén hasonló lopás volt, mert ott 6%-ot kapott azért, amiért a SZÉP kártya szolgáltatók 0.5 százalékot kapnak jelenleg - ráadásul a SODEXHO-é lett az a pár beragadt milliárd, amiről minden áprilisban cikkeznek. Ilyen szolgáltatókra, akik állami monopóliumot/támogatást kapnak ingyen, hogy azt profittá konvertálják abszolúte nincs szükség. Versenyezzenek csak szépen az LTP-k is a bankokkal, aztán hadd váljon el a sz.r a víztől.

Nancsibacsi 2018.10.16. 13:55:01

Ettől persze Mészáros Lőrinc dögöljön meg, csak hát lássuk be: annak az ára hogy kitenyésztettek egy tőkés réteget, az ilyen multiknak "ingyen" (valójában nem volt az ingyen) odalökött monopóliumok, támogatások leépítéséből be is jött - szóval mindezek mellett az országban az emberek is jól élnek. A másik oldal valószínűleg IMF hitelt vett volna fel, sokat, hogy tudjon belőle lopni (legalábbis ezt kezdtük el).

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.16. 14:00:34

@chrisred:

Az éjjeliőr állam akkor lett, amikor már megvolt az erős nagytőke. S ma se igaz ez, mert lám a bankválságnál az állam nem engedte csődbe a bankokat, azaz nem "piaci" módn ment az események folyamata.

Thunder_th 2018.10.16. 14:01:07

@Nancsibacsi: Hol van helyette az a konstrukció, amely a közbenső szolgáltató kiktatásával, csak az állam felügyelete alatt ugyanilyen konstrukciót kínál? Sehol. Nem is lesz. Miért nem korlátozták a számlavezetési díjat, a felhasználási feltételeket, ha probléma volt a rendszerrel? Ne csináljunk már úgy mint ha jól meggondolt dolog lenne. Lehet ésszerű, mert fogy a pénz. Egyszerűen csak beszántottak egy rendszert alternatíva kínálat nélkül. Utolsó szarházi megoldás, olyan igazán fideszes.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.16. 14:01:44

@Online Távmunkás:

Azt mondod, mindenki hülye a pár magállamot leszámítva? De akkor miért sikeres pl. a koreai modell, mely minden piaci elv ellenében zajlott?

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.16. 14:02:25

@wolves84lb:

Lopásnak nevezni a gazdaság fejlesztését abszurdum.

chrisred 2018.10.16. 14:07:58

@Nancsibacsi: Tudtommal a monopóliumok pont azzal alakultak ki, amikor a magyar állam korlátozta, hogy milyen cégek forgalmazhatnak SZÉP kártyákat.

chrisred 2018.10.16. 14:08:51

@maxval balcán bircaman: El vagy tévedve egy-két évszázaddal.

chrisred 2018.10.16. 14:11:25

@maxval balcán bircaman: Itt magánbankszámlák fejlesztéséről van szó. A magyar gazdaságot semmiben nem érinti, mivel nem gyártunk luxusjachtokat.

vackor1 2018.10.16. 14:22:37

Azoknak, akik szerint nem jut el az emberekhez és/vagy nem éri meg ( mármint nem az államnak, az egyénnek ) :

itt ül egészen közel mellettem :) valaki, akinek 9 számjegyű a vagyona és a kp. állománya is ÉS még neki is van LTP-je, sőt ma is kötött gyorsan.
Nyilván nem éri meg , de ő úgy gondolkozik, hogy 4 év alatt biztos évi 10 % körüli a hozam, ami kockázatmentesen teljesen rendben van és havi 5 db. 20 000-es LTP kifizetése után négy év múlva egyben kap 6,5 millió pénzecskét , aminek egy részéből az egyik ingatlanjára telepíttet napelemet - itt már spórolt úgy 30 %-ot, amennyivel többet kap vissza a teljes befizetett összegnél - és ha a napelem is csak évi 10 %-ot hoz ( térüljön meg 10 év alatt , de ez eleve nem igaz, jóval hamarabb visszajön az ára , pláne az LTP miatti kisebb önerőnek a bekerülési ktsgben ) , akkor ez egész jónak néz ki élete végéig , négy évnyi ( havonta ! ) befektetett összeg után. De ne is nézzünk konkrét megtérülést, hogy ne legyen vita : mivel havi 15-20 ezer között van a villanyszámlája, említett összegből jóval nagyobb fotovoltaikus kapacitást tud szereltetni , azaz ha innentől mondjuk a klímát nem csak hűtésre , hanem fűtésre is használja és esetleg vesz pár baromi designos fűtőpanelt/radiátort, akkor SOHA többet nem kell áram/gázszámlát fizetnie . Négy évig fizetett 5 db. LTP-ről beszélünk , aminek mondjuk a 60%-át fordítja a napelemes rendszerre ..Nyilván nem éri meg...
Más : mondjuk csak egy szerződésed van , de tudsz gondolkozni és úgy kötöd meg, hogy a kiutalás a nagy leárazások ( black friday / Karácsony , stb. ) előttre essen, akkor háztartási géphez vagy majdnem bármihez az amúgy is akciós árnál is olcsóbban jutsz hozzá , hiszen fix és jó hozamot realizáltál , amit erre költesz.
Nem is tudom...

De hogy cukkerbergnélokosabbról is szóljak : lölömester úgy jön ide , hogy a négy nagy cég, amelyeknél az LTP jelentős része van, évente 1,2-1,3 milliárdot keresett ( csak értelmezni kellene a szöveget ) , ami ha mondjuk 100-100 ezer szerződést kezeltek, akkor havonta, szerződésenként 1000 Ft-ot kerestek és nem tudom, hogy ezt adózás előtt vagy után, de említett élősködő meg "csak" az elmúlt 3 évben 96 000 000 000 forintot tett el bizonyíthatóan pluszban a normál áron felül... Nyilván nem ( csak és főleg nem ) magának.. index.hu/gazdasag/2018/10/16/96_milliardos_felarral_dolgoztak_meszaros_lorinc_fo_cegei_az_elmult_3_evben/

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.16. 14:22:53

@Sajtó Mortále:

Korrupció = nem mindent profitot a nyugat kap.

Diktatúra = nem minden fogad szót egy ország a nyugatnak.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.16. 14:26:53

@chrisred:

A tőkés mindig luxusfogyaszt, ez nemigen kerülhető el.

Én egy tőkést ismertem eddig, aki puritán életet élt.

Mr.paksimogyoró 2018.10.16. 14:30:47

@maxval balcán bircaman: Miért pozitív mészáros (inkább orbán) felhízlalása az én adómból? A tiedet nem emlegetem, mert egy ilyen agyatlan droid faszkalap mint te, még adót sem fizet szerintem.

chrisred 2018.10.16. 14:31:55

@maxval balcán bircaman: Már hogyne lenne elkerülhető? Nem hizlaljuk fel a bankszámláját közpénzből, és nem lesz miből luxusfogyasztania.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.16. 14:33:39

@Mr.paksimogyoró:

Mert nem lehet gazdaságunk sikeres hazai nagytőke nélkül.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.16. 14:34:10

@chrisred:

A luxusfogyasztása morzsa az összpénzéhez képest, vedd észre.

chrisred 2018.10.16. 14:40:02

@maxval balcán bircaman: Na de az egyik nélkül akkor sem telik neki a másikra.

ekat 2018.10.16. 14:41:16

@Nancsibacsi: Oké, akkor hol köthetem le 10% feletti kamaton a 20.000 forintjaimat? Merthogy a legrövidebb visszaosztva annyit hozott per év, és hogy miből, az a felhasználó szempontjából irreleváns. :) (És hogy a kamat nem évi 30%, az meg mindenkinek tiszta, aki nem komplett idióta.) Mindig mindenhol ki volt hangsúlyozva (de persze nem a LTP-k vagy az ügynökeik által) hogy csak a legrövidebbet érdemes kötni. Bár a mai nemlétező kamatok idejében már ez sem igaz, a 10évesé is überel szerintem bármilyen lekötést. Tőzsdecápákkal meg ne hasonlítsuk össze a lakásra gyűjtőket,,,,

chrisred 2018.10.16. 14:41:19

@maxval balcán bircaman: Ja, szükség van rájuk, mint Putyinnak az oligarchákra. :)

Sajtó Mortále 2018.10.16. 14:42:25

@chrisred: Páran már leírták. Itt is. :-)
Pl., hogy eleve ELVETTÉK a nyugdíjjárulékból és nem egy külön, azon felüli összeg volt, mint nyugaton! Amit aztán az államnak mégis be kellett tennie, kölcsönből vagy más forrásból. ... Tehát valójában csak visszakerült oda, ahová eleve való volt.
A többiek fentebb jobban leírták!

Sajtó Mortále 2018.10.16. 14:48:56

@lenörd hofstadter: Öööö. Az ilyen hülyeséggel hiteltelenítek amit mondtok! Hogy a 300 M-ból nem készült semmi. Mert nyilvánvaló, hogy készültek. Konkrét munkákra vannak kiírva a pályázatok, pénzek.
Ha annyit mondanátok, hogy túl vannak árazva, meg a KÜLÖNBÖZETET zsebre teszik EXTRA PROFITKÉNT..., abban lenne igazság és titeket is komolyabban lehetne venni.

chrisred 2018.10.16. 14:52:06

@Sajtó Mortále: 1. Eleve az volt a kérdés, hogy hová került, nem az hogy honnan vették el.
2. Nem "elvették" hanem a járulékot fizető befizetésének egy része került csak a társadalombiztosítási alaphoz, a másik része az ő egyéni nyugdíjszámlájára.
3. A gyakorlatban ennek az állami finanszírozása úgy nézett ki, hogy azállam elsősorban államkötvényeket bocsátott ki és adott át a nyugdíjpénztáraknak. És amikor megszüntette a kötmanyup számlákat, ezeket a kötvényeket visszavonta, így csökkent az államadósság.

ekat 2018.10.16. 14:53:35

@vackor1: Nem kell előre gondolkozni, a 3 hónap lejárta után nem vagy köteles felvenni a pénzedet, 'kiigényelheted', és a kapott papírral egy éven belül bemehetsz az OTP-be kikérni.

ekat 2018.10.16. 14:54:06

@ekat: Illetve az adott LTP-ba természetesen.

Sajtó Mortále 2018.10.16. 14:55:21

@Thunder_th: Persze, persze. Jobb, ha bedolgozunk a német nagytőkéseknek...! Ugye?
Csak mert az idegenre nem vagyunk irigyek. Sőt, elájulunk tőlük.

Igaz, hogy Hugo Boss alkotta meg az SS egyenruhát, a Porshe, Merci, VW gyártotta a náciknak a tankot, a Krupp az ágyúkat..., IGEN JÓ PÉNZÉRT, gyakran az internált zsidók, munkaszolgálatosok rabszolgamunkásaival!!!, és lettek NAGYTŐKÉSEK a tulajok, de az rendben van.
Értjük.

chrisred 2018.10.16. 15:00:18

@Sajtó Mortále: Viszont ott van a másik oldalon Putyin, aki nem egyenruhákat tervezett a KGB részére, hanem viselte azokat.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.16. 15:00:41

@chrisred:

10 éve nincsenek oligarchák Oroszországban.

Sajtó Mortále 2018.10.16. 15:02:31

@ekat: Na de miért adjon neked az állam közpénzből ekkora hozamot??? Nézd innen!
Hogy egy eleve gazdagnak legyen napelem is a házán? Ez nem indok.
30% ajándékpénz vesznek el. Ez a befektetőknek fáj, az országnak nem.

vackor1 2018.10.16. 15:04:43

@ekat: Ha így van, akkor még jobb a történet , én úgy tudtam, hogy x hónapon - ami jóval kevesebb az egy évnél - belül fel kell használni, de simán lehet , hogy rosszul tudom.

Sajtó Mortále 2018.10.16. 15:05:51

@chrisred: Én is ezt mondtam, hogy rossz volt a rendszer és visszakerült a pénz, ahová való. Nyugdíjra.

chrisred 2018.10.16. 15:07:03

@maxval balcán bircaman: genius.com/Vladimir-putin-press-conference-on-the-situation-in-ukraine-annotated

"He [Kolomoyskyi] even managed to cheat our oligarch Roman Abramovich two or three years ago."

Sajtó Mortále 2018.10.16. 15:07:38

@chrisred: És mégis, hogy jön ide Putyin???
Szezont a fazonnal...

chrisred 2018.10.16. 15:09:24

@Sajtó Mortále: A rendszer rossz volt, a pénz meg az egyéni nyugdíjszámláról bekerült az állam feneketlen zsebébe.

chrisred 2018.10.16. 15:10:40

@maxval balcán bircaman: Még Putyinnál is jobban tudod, hogy vannak-e náluk oligarchák?

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.16. 15:13:58

@chrisred:

A mai oroszban az "oligarcha" szó sokszor "gazdag ember" értelemben is használatos.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.16. 15:14:53

@chrisred:

Ő is tudja, hogy nincsenek, Ő likvidálta ezt a zintézményt.

Sajtó Mortále 2018.10.16. 15:16:24

@chrisred: És fizetik a nyugdíjat, immár nem IMF hitelből!
Állítólag már most sem fedezik a befizetések a nyugdíjakat, tehát az állam állja a hiányzó részt. És ez egyre inkább így lesz.
Ezután azt kérdezni, mire ment/megy el a pénz...?

lenörd hofstadter 2018.10.16. 15:22:51

@Sajtó Mortále:

ööööö, a 300 milliárd a lenyúlt összeg. Az, hogy bevásárol a gazdinak belőle és vesz szállodákat, egyebeket amit aztán újabb állami pénzből felújít a gazdinak, csak azt jelzi, mennyire nem érted mit művelnek a gazdáid. Igaz, ha értenéd és a többi agymosott hülye is értené, már rég a lámpavasakon bokáznának.

ekat 2018.10.16. 15:23:10

@vackor1: Ha ténylegesen nálad van a pénz, akkortól igen. De ráérsz felvenni. (Innentől persze pénzügyileg nem buli, hogy náluk áll, de viszont néha jól jöhet a dolog.)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.10.16. 15:23:40

@Magyarulaszlo: Az államnak megéri oktatásra és egészségügyre költeni, viszont stadionokra nem. Az LTP esetében a közvetítő cégek gyakorlatilag semmit sem csináltak, mindenkinek jobb lett volna, ha a pénzt az Államkincstárnál vezetik egy számlán és mondjuk a legkisebb kamatozású féléves államkötvénybe fektetik...

lenörd hofstadter 2018.10.16. 15:26:32

@Sajtó Mortále:

ööööö, nem ártana látni valami hiteles elszámolást látni arról, mennyit fizetnek be az emberek a nyugdíjkasszába, ami mint a normális emberek tudják de az agymosott fideszdroidok már azzal sincsenek tisztában, hogy az is csak egy adónem ami semmi kötelezettséggel nem jár, és mennyi a teljes kifizetés a nyugdíjasok felé. Csak a tisztánlátás kedvéért...

Sajtó Mortále 2018.10.16. 15:29:00

@chrisred: Nem az SS került ide, hanem példának Hugo Boss és a többi, ma már nemzetközi nagyvállalat és tulajdonosaik, akik szintén nem a rákgyógyszeren gazdagodtak meg és lettek nagytőkések!
De igen hosszan sorolhatnánk a nyugati cégek "bűnlajstromait", hogy melyik, hogyan lett nagy cég, honnan a tőke??? Kik dolgoztak be jó pénzért diktátoroknak, kik dolgoztattak rabszolgákat, akár ma is ki dolgoztatnak éhbérért akár gyerekeket is Ázsiában, Afrikában..., kik raboltak ki országokat és népeket, kik szállítják a fegyvert a csóró afrikaiaknak, hadd öldössék egymást (lásd még: menekült hullám!)... stb.
MIVEL EBBŐL VAN A TŐKÉJÜK! Ettől lettek nagy cégek.
De ez nyilván rendben van mind, csak a Mészáros túlárazott útépítései a problémásak.
Mi lenne, ha még 12 éves bangladesi gyerekkel is készíttetné el? Mint sok nyugati cég a cuccait? ...
Érted?! Nem kettős kicsit a mérce?
A magyar tőkést túlárazással akarják megerősíteni. A nyugatiak nagy része meg ölt, rabolt (olajért, földért, ásványokért, ...), diktátorokat szolgált ki, kizsákmányolt világszerte..., úgy lett feltőkésítve. Utóbbival semmi gond, előbbi meg skandallum?
Vagy ami nem itt van az mindegy? Vagy, ha már eltelt pár év akkor nem számít?...

chrisred 2018.10.16. 15:34:53

@Sajtó Mortále: Mikor fizettek nyugdíjat IMF hitelből? Még jó, hogy egyre több pénz kell a felosztó-kirovó rendszer fenntartására, mert egyre kevesebb aktív munkavállaló befizetéseiből kell finanszírozni egyre több nyugdíjas ellátását. Ez a 25 éve kitalált hárompilléres nyugdíjrendszer azóta is egyetlen támasza, a másik kettőre a félresikerült kötmanyupon kívül még kísérlet sem történt. Vagyis az állam negyed évszázada nem csinál semmit.

chrisred 2018.10.16. 15:39:26

@Sajtó Mortále: Milyen kettős mérce? Én megértem, ha a zsidók a náciknak segítő cégeket perelik, vagy ha az afrikai országok a nyugati országoktól várnak kompenzációkat a gyarmatosítás során történtekért. De ez az ő problémájuk. Nekünk, magyar adófizetőknek a saját problémánk a rendszerváltó elit oligarchái, közpénzből felhizlalt nagytőkései.

chrisred 2018.10.16. 15:48:00

@maxval balcán bircaman: A mai oroszban az oligarcha nem csak oligarchát jelent, hanem oligarchát is...

Mankel 2018.10.16. 18:02:48

@maxval balcán bircaman: Ejj a koreai modell és a miénk között az a legnagyobb különbség, hogy ott az akkor innovatív hírafástechnikai/elektronikai iparba kifejezetten exportotientált cégekbe tolták a pénzt nem pedig vasbeton válalkozásba. Ha informatikai cégeket nyomnának kurva szavam nem lenne. Ez így nem az a tőkefelhalmozás amit te szeretnél. Nézd a lengyeleket ők is pl számítógépes játekokat fejlesztő céget nyomnak ami világszínvonalú termékeketbállít elő. Itt ennek semmi nyoma sincs, mert a vezetőink a 20 században maradtak.

Mankel 2018.10.16. 18:05:41

@maxval balcán bircaman: Valahogy nekünk sikerült megint egy olyan hibrid rendszert létrehozni, ami mindennek a legrosszabb tulajdonságait ötvözi. Fullba tolja a kormány a neolib gazdaságpolitikát miközben szociáldemokrata afókulcsot alkalmaz.

Mankel 2018.10.16. 19:55:14

@maxval balcán bircaman: Igen de eleve ezzel kezdték. Hogyan lesz ebből korea ha a mieink aszfaltozni tudnak csak túlárazva? Te komoly képpel azt tudod mondani, hogy Orbán Viktor akinek kb 3 éve van okostelefonja majd az informatikába meg a robotikába fog invesztálni? Erről szó dincs mindenhol ahol a tőke felhalmozásból erős gazdaság lett a jővőbe mutató innovatív iparágakba tolták a pénzt nem a szállodákba meg a vasbetonba/aszfaltba. Bazdmeg még a tőkefelhalmozást se tudják normálisan csinálni. Ha tényleg ez lenne a cél 8 év alatt már legalább a nagy vonalaknak látszania kéne. De javíts ki ha tévedek.

maxval balcán bircaman · http://bircahang.org 2018.10.17. 05:03:17

@Mankel:

Előbb tőkét kell összpontosítani.

Korea helyzete eleve jobb volt, ott az állam egyszerűen betiltotta az idegen konkurrenciát, Mo. eztnem tehette meg. Plusz ott diktatúra volt, azaz bármit meg lehetett lépni.

Sajtó Mortále 2018.10.17. 08:48:04

@Mankel: Ebben van igazság.
Le is lesznek váltva, ha lesz helyettük jobb! Az ország tragédiája, hogy ilyen a választék nálunk! :-(

Dread Naughty 2018.10.22. 09:29:33

"Felröppent a hír, hogy a kormány meg akarja szüntetni a lakástakarékpénztári megtakarítások után járó 30 százalékos állami támogatást. Az ok: túl sok extra profitra tettek szert a szolgáltatók.

Van egy ember Magyarországon, aki 2006-ban még egy egyszerű gázszerelő volt, mára azonban az ország leggazdagabb embere, vagyona háromszor gyorsabban növekszik, mint Mark Zuckerbergé."

Gratulálok, a.te.ervelesi.hibad.hu/lenyegtelen-konkluzio !

chrisred 2018.10.22. 10:09:00

@Dread Naughty: enciklopedia.fazekas.hu/retorika/Csusztatas.htm

Ez volt a következő mondat: "Kérdem én, melyik az extra profit?" Pont a konklúziót vágtad le belőle.

Dread Naughty 2018.10.22. 12:15:40

@chrisred: Baszod,. kurvára nem "konklúzió" ez!
Ez csak ráerősít arra, amit ÉN jeleztem, miszerint baszik az adott ügyben érvelni, hanem keres egy ezzel rokon, csak ellentétes előjelűt és azzal vagdalkozik.
Aztán elköveti megint ugyanezt, két bekezdés erejéig a MANYUP pénzeklkel, majd megint visszatér a Lőrinckéhez, mint "alap érvhez".
Ember, ne égesd már magad...

Mi lenne, ha - tényleg csak a poén kedvéért - beszélgetnénk mondjuk az LTP-ről, de legyen egy szabály: tilos leírni a Mészáros, a Manyup és a Fidesz szavakat. Tudom, hogy nehéz lesz a fajtátoknak, de a kihívások teszik édessé az életet.
Szóval adva van egy fix konstrukció, amiben te havi 20e-t befizetsz a bankba 50 hónapig.
Állambácsi hozzácsap az én adóbefizetéseimből 300e-t 5 év után és lesz 1300e forintod, amit elkölthetsz... kurvára bekorlátozottan és minden szart csakis megfelelően papírozva(ÁFA így elkerülhetetlen, szuperdrága is lesz minden).
Emellett
- a nyitási díj összege kb. 25 ezer és 85 ezer forint között változik szerződésenként
- Ezen túl fizetsz havi 150 forint számlavezetési díjat és ha valami módosítást kérsz, az általában 2.000 forint alkalmanként
- A lejárat után még van egy 3 hónapos várakozási idő, mielőtt kifizetnék ezt az összeget
- a mai ingatlanárak mellett az 1.3 milla lófasznak sem mondható
- a bank által hozzáadott kamat gyakorlatilag nem létező
- Ha kell utána a hitel is: felejtsük el a hangzatos kamatokat, mindig a THM (Teljes Hiteldíj Mutató) értékét nézzük. Jól hangzik a 3,9% kamat, csak ha éppen van még mellette 1% kezelési költség is, ráadásul nem az aktuális tőketartozásra, hanem az év eleji összegre vetítve, akkor gyorsan kiderül, hogy ennél jóval többet kell fizetnünk.

ÉS itt jön az igazi poén. Amíg az LTP-sek "hozamát" az én adómból fizetik, addig a bankok beszedik a nyitási díjat,a számlavezetési díjat és a pénzeket szépen kihelyezik a magas kamataikkal személyi hitelként. Megtehetik, mert nincs kockázat, hisz ez a szar egy elapadhatatlannak hitt forrás.
Az üzletkötőik pedig már-már elhitték, hogy ők a zseniális sales vénájuknak köszönhetően élhetnek nagy lábon, kurvajó.

Szvsz két hibát követett el a kormány:
1. nem régebben szüntette ezt meg
2. nem jól kommunikálta a dolgot(valamivel helyettesíteni kéne az elvett támogatási formát, mert mint látható, a libsi harcos média azonnal lecsap a cherrypickingre beállított nyálkás csápjaival)
Ki lehetne ide találni valami hasonlóan hangzatos terméket, amelynél már a banknak is van némi dolga, kockázata.

chrisred 2018.10.23. 08:21:05

@Dread Naughty: A ti fajtátok azt hiszi, mert valaki rámutat az érvelési hibáira, az onnantól rögtön ellenség, akit le kell győzni. Semmi közöm nincs az ltp-k állami támogatásához, felőlem nyugodtan megszüntethette a kormány. Feleslegesen pötyögtél be egy hosszú értekezést.

Dread Naughty 2018.10.23. 09:54:36

@chrisred: Istenem!

Tessék, itt a lehetőséged, hogy egészen pontosan jelezd, hogy hol is van a blogger "konklúziója" és miért is nem érvelési hiba, hogy az LTP megvédésében egy kurva szót nem szól az LTP-ről, ellenben elkezdi az extra profit fogalmát relativizálva megvédeni a bankoknak az hozzá való jogukat a "valaki ennél is többet lopott" felkiáltással.
Ha jól értem a bloggert, egész addig, amíg az országban valaki nem lop Mészáros léptékben, felőle mehet és rendben van, megvédi őt.

Egyetlen érvelési hibámra sem mutattál rá, maximum próbálkoztál. Amolyan blöff volt, annak viszont legalább gyenge.

chrisred 2018.10.23. 10:43:03

@Dread Naughty: Azt állítottad, hogy a két állítás között nincs kapcsolat, ezt cáfoltam azzal, hogy a blogíró álláspontja szerint extraprofitot hasonlít össze extraprofittal. Ebből a szempontból nincs jelentősége, hogy tudja-e az állítását bizonyítani. Te meg azzal próbáltad az eredeti állításodat igazolni, hogy az idézetből levágtad azt a mondatot, ami a két állítás közötti összekötő kapocs volt, tehát az érvelési hiba létét egy másik érvelési hibával akartad bizonyítani.

Dread Naughty 2018.10.23. 12:34:06

@chrisred:
"Azt állítottad, hogy a két állítás között nincs kapcsolat, ezt cáfoltam azzal, hogy a blogíró álláspontja szerint extraprofitot hasonlít össze extraprofittal. "

Ezt elmagyaráznád?
Tehát mi a kapcsolat a két extraprofit közt egész pontosan?
Vagy ha valaki megöl egy másik embert, jogos lehet az az érv a védelmében, hogy O.J is megúszta, pedig ő két emberrel is végzett?

Illetve az, hogy egy probléma kifejtésére az "előveszek egy hasonló de MÁSIK problémát, csak fordított előjellel" taktikát alkamazom, az mennyiben nem valósítja meg a lényegtelen konklúziót, mint érvelési hibát?
Másképp kérdezem: mit kellett volna írnia a bloggernek, hogy az érvelési hibás vádam, szerinted, kb., megállja a helyét? Csak egy példát, ha kérhetek.

Akkor a mondatlevágásos vádról:
A galád módon levágott mondat semmiben nem változtatta meg a blogger eredeti érvelési metodikáját(nem változtattam meg az érvrendszerét, nem lett tőle más, amit elmondott): baszik az adott kérdéssel foglalkozni, mert ő inkább valami olyannal akar vitatkozni, amihez van előre berendelt muníciója.
Lényegében annyit mond a mondatával, hogy: Na, most pedig elkezdek összehasonlítani két egymással semennyire nem összefüggő dolgot, csak azért, hogy a figyelmet arra tereljem, ami számomra kedves téma. Utána át fogom terelni a szót még a MANYUP pénzekre is, mert arról is szívesen pofázok, nagy tüske a seggemben az is, de azért a végére vissza fogok térni Mészároshoz, mert végső soron csak róla akartam ma írni, még egy ilyen vele kicsit sem összefüggő témában is.

chrisred 2018.10.23. 13:10:44

@Dread Naughty: Az a kapcsolat a két állítás között, hogy mindkettő extraprofitról szólt. Tehát nem igaz, hogy semennyire nem összefüggő.