Betiltott hajléktalanság
2018. október 13. írta: Ms. Black Sheep

Betiltott hajléktalanság

hajlektalan.jpg

Hajlék. Nyugalmat, biztonságot nyújtó fedél. Hajléktalan. Egy ember, akinek nincs ilyen. Senki nem él önszántából az utcán. Aki elveszti a biztonságot nyújtó otthonát… azt mi nem tudjuk átérezni min megy keresztül nap, mint nap. Mit érezhet az az ember, akinek nincs olyan, hogy haza menni. Akinek nincs biztonság. Nincs semmije, csak egy szatyor emlék, némi ruha talán, no meg – a szerencsésebbeknek - egy meleg takaró a téli éjszakákra.

Egy dologban biztosak lehetünk: ezt épp ésszel nem lehet kibírni. Ha ezt megpróbáljuk végiggondolni, máris összeáll a kép, hogy miért nem megy be mindenki hajléktalanszállóra. Először is, mert nincs elég hely. Vannak éjszakai, meg nappali melegedők, de onnan menni kell. Újra és újra. Sokan vannak, és el kell tudni viselni a másikat. Nézzünk kicsit magunkba: mi bármikor kibírnánk, hogy tízen-huszon, ki tudja hány emberrel legyünk bezárva egy szobába? Mi, akik utána haza tudunk menni. Mi, akik tudjuk, hogy holnap is lesz mit enni. Mi, akik mentálisan teljesen rendben vagyunk.

A hajléktalan ellátó szervezetek folyamatosan azt mondják, hogy a kormány kommunikációjával ellentétben nincs annyi férőhely, ahány ember él az utcán.

Hétfőtől büntetik, szabálysértés lesz, ha valaki az utcán él. Ez már eleve nonszensz, nekem a KMK – azaz Közveszélyes Munka Kerülő – kifejezést juttatja eszembe. Ha nincs, hol laknod, akkor megbüntetünk. Igaz, közben akkor is kilakoltatunk rendőri segítséggel, ha nincs hova menned. Ha szegény vagy, még beléd rúgunk néhányat, hiszen

akinek nincs semmije, az annyit is ér

– legalábbis Lázár János szerint.

Hétfőtől háromszor felszólítják a hajléktalant, hogy szüntesse be a hajléktalan létet, ha nem teszi, akkor elviszik az utcáról. Hogy hova, azt nem tudjuk, hiszen a hajléktalanszállókon nincs elég hely. Egy biztos: ők annyira nem érnek semmit, hogy a hatóságokank joguk van a személyes tárgyaikat – például a gyermekükről, egykori házastársukról féltve őrzött fényképeiket, de akár a néhány ruháikat is – megsemmisíteni. Mivel ezek az emberek – Lázár szerint – semmit nem érnek, így a személyes holmijuk sem ér semmit, ezért még kártérítést sem kell fizetnie senkinek ha megsemmisíti azokat.

Képzeljük el, hogy a gyermekünk a délutáni edzésről jön hazafelé, kicsit koszosan, a tornazsákja is poros, nem baj, hazaér és kimossuk majd. Mit tennénk, ha odamenne a rendőr hozzá és elvenné a koszos tornazsákot és megsemmisítené?

Ha hajléktalan vagy ezt megtehetik veled. Hiszen nincs semmid, nem is érsz semmit.

Valóban tarthatatlan állapot, hogy az aluljárók, a parkok tele vannak hajléktalanokkal. Tarthatatlan, hiszen ezek az emberek sokszor nem tehetnek róla, hogy elvesztették mindenüket. Nem maradt számukra más, csak néhány emlék. Hétfőtől ezeket is elvehetik tőlük.

Azt találta megoldásnak a kormányzat, hogy mesterségesen eltüntetni a hajléktalanokat az utcáról. Bármi áron, embertelenül. Hozott egy törvényt, mely hatalmas radírként leradírozza őket az utcáról.

Miért? Miért gondolják azt, hogy ez a megoldás? Hol marad a megelőzés? A szociális háló? Az ellátórendszer?

Hétfőtől nem lehet többé senki hajléktalan. Félve várom a következő lépést, hogy mik nem lehetünk még…

A bejegyzés trackback címe:

https://kozeletipad.blog.hu/api/trackback/id/tr6814300087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemecsekerno_007 2018.10.15. 09:20:31

@Zabalint: Hagyjuk már ezt a korrupciózást meg stadionozást. Kb 230-240 Mrd-t költöttünk stadionokra 3 év alatt abból másfél hónapig tudnánk nyugdíjat fizetni. Má ha tényleg édekelnek a nagyságrendek.

CyberPunK 2018.10.15. 09:22:12

@citrix: Az a bibi, hogy te leszármazottakra is vetítenéd ezt a szégyent. Nem Bircát védve, de az én szemembe te se vagy jobb, mint az átlag ostoba rasszista csőcselék.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2018.10.15. 09:24:26

@Zabalint: valahol, valamilyen költséget le kell nyelni ezekkel az emberekkel kapcsolatban, mert képtelenek felelősségteljes emberként a saját sorsukról gondoskodni. Nagyon sokan pedig egész hátralevő életükben képtelenek nettó pozitív mérleget hozni a társadalomhoz való hozzájárulásukban.

A hajléktalanszálló smafu, rendes szociális lakhatás kell ezeknek az embereknek. Ott van sok kiürülő zsákfalu olcsó ingatlannal, meg lehetne oldani, hogy viszonylag olcsón eltartsa a társadalom ezeket az embereket, mivel más út nincs, vagy talpra tudnak állni, vagy mindig is csak élősködni fognak, az előbbihez pedig saját maguknak is tenni kell. A második esetben pedig még meg is keseríthetik mások életét.

Tehát az optimális megoldás, hogy pszichésen olyan környezetbe kerüljenek, ahol talpra tudnak állni, ha pedig nem, akkor ne okozzanak legalább kárt. Nyugodtan lehet a hajléktalanokat olyan kis kolóniákba telepíteni, mint a norvég börtönök, ahol rendezett körülmények között eléldegélhet, ha pedig képtelen még így is megélni, akkor legalább a társadalmat meg kell védeni tőlük.

Wrex 2018.10.15. 09:27:07

Az összes hisztiző liberáliSS figyelmébe: van ám olyan jogszabály is, ami szerint tilos gyorshajtani. Érdekes módon azon nem hisztizik senki hogy "akkor már be lehetne tiltani a betegségeket stb.", pedig nagyjából ugyanolyan hatásfokú. Akkor meg miért van? Egyszerű: azért hogy meglegyen a jogi háttere a szankcionálásnak. Eddig egy szaros-hugyos hajlékonnyal semmit se lehetett törvényesen kezdeni, mostantól ez megváltozik. Aki meg normálisan néz ki, nem büdös, nem tajtrészeg, stb. az eddig se zavart senkit és többnyire* ezután se fog.

*: ugyanúgy ahogy trafiznak kint hagyott 20-as táblánál (bár ezzel még életemben nem találkoztam és az összes ismerősöm is csak ismert valakit aki már találkozott olyannal stb.)

A "nemfogműködni"-ről meg csak annyit hogy toleránSSék ugyanezt visították amikor elkezdődött a határkerítés építése. Kihúzták a gyodát, akkor azon visítoztak hogy szegény határsértő illegáliséknak bibis lett az ujjacskája miközben átmásztak a pengésdróton, merthogy ugye szegény atomfizikusnak joga van letojni a törvényeket. Elkészült a valódi kerítés, kiderült hogy működik, akkor meg azért visítoztak hogy de akkorsem működik hanem csak másfelé mennek, nagyvonalúan eltekintve attól hogy a) az a "másfelé" országok problémája és nem a miénk, azaz nem szólhatunk bele b) a "másfelé" országok is gyorsan felhúzták a határkerítést. Szóval kb. ilyesmi menetrendre számítok most is.

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2018.10.15. 09:37:27

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: csak félreértések elkerülése végett: nem arra gondolok, hogy mindenkinek vegyünk egy saját házat, de a lakhatás sokkal olcsóbban megvalósítható lenne vidéken. Lehet olyan foglalkoztatást találni, ami nyilván nem piacképes, de jó elfoglaltságot ad (mezőgazdasági munkában sok minden még mindig elég munkaigényes, nehezen gépesíthető), és könnyen lehet az együttműködés/visszaintegrálás alapján a rendes börtönszerű lágerektől, a tényleges szociális lakhatásig egy skálát felállítani.

A legfontosabb lépés azonban már is megtörtént, és ez pedig a jogi háttér: a hajléktalanság kriminalizálása. Ami annak a felismerése, hogy a hajléktalanság probléma, tarthatatlan állapot, és mások, a többi városlakó megkárosítása, velük szemben a köztulajdon kisajátítása, rombolása, és ezért morálisan igenis lehet bűncselekményként kezelni.

Azokat akik tényleg csak kényszerűségből kerültek olyan helyzetbe, hogy másoknak kárt okozzanak meg kell menteni ebből az állapotból, azokat, akik pedig egyszerűen képtelenek másképpen élni el kell zárni, ahogy egy kényszeres gyilkost is el kell zárni és a potenciális áldozatokat meg kell menteni.

Mert ugye jogai nem csak a hajléktalanoknak vannak.

Zabalint 2018.10.15. 09:39:04

@nemecsekerno_007:
Hajléktalan ellátásra mennyit költünk? Mert te azt sokallod.

Zabalint 2018.10.15. 09:42:14

@Vajk a Vitéz Várjobbágy:
Teljesen jó ötlet, a lényeg, hogy az ilsen vidéki kolóniák is nagyságrendekkel olcsóbbak lennének a börtönnél, hiszen a bűnözőknél az őrzés a nagyon drága, emellett nekik is sokkal jobb lenne, hiszen jobb körülményeket kapnának, mint akár a hajléktalan szálló, akár a börtön. A hajléktalan szállókra, mint átmeneti megoldásra ettől még szükség van, és ha nincsen semmilyen megoldás, addig emberiség elleni bűntett hatósági módszerekkel félresöpörni a problémát.

Zabalint 2018.10.15. 09:43:51

@Wrex:
Épp fordítva, eddig is tilos volt közterületen szarni, hugyozni, most meg olyan jogszabályt hoztak, amivel azt a hajléktalant is meg lehet büntetni, aki megoldaná máshogy(mondjuk közwc-k hiányában mégis hogy?)

nnnnnnnn 2018.10.15. 09:44:14

szerintem nem kell aggódni. elmondom hogy fog működni ez a törvény a gyakorlatban. ( egyébként ezt Tarlós is elmondta nemrég az egyik sajtótájékoztatón )
szóval annyi lesz, hogy ahol sok a rendőr, frekventált helyek, stb, ott nem lehet majd matracon pecózni. tehát aluljárók, állomás, belváros.
ezen kívül ahol sok vizet nem zavarnak, ott kb nyugodtan ellehetnek, nincs arra rendőri kapacitás hogy napi szinten vegzálják őket.
viszont kellett egy jogszabály ami megteremti azokat a feltételeket, hogy bizonyos helyekről, ahol nem kívánatosak, el lehessen őket távolítani. de egyébként még ezen felül is bárhova mehetnek a hajléktalanok pl. kéregetni vagy ilyesmi, az nem lesz büntetve, csak az életvitelszerű tartózkodás, tehát aludni, tisztálkodni meg ilyesmiket nem lehet majd csinálni a frekventáltabb közterületeken.
ezért felesleges sipítozni.

Zabalint 2018.10.15. 09:46:04

@Vajk a Vitéz Várjobbágy:
"A legfontosabb lépés azonban már is megtörtént, és ez pedig a jogi háttér: a hajléktalanság kriminalizálása. Ami annak a felismerése, hogy a hajléktalanság probléma, tarthatatlan állapot, és mások, a többi városlakó megkárosítása, velük szemben a köztulajdon kisajátítása, rombolása, és ezért morálisan igenis lehet bűncselekményként kezelni. "

Amíg nincsen megoldás, helyette kriminalizáljuk a létüket is, addig aki ezzel egyetért, azt morális hullának tekintem.

nnnnnnnn 2018.10.15. 09:47:16

@Zabalint:

www.youtube.com/watch?v=cjF87Nny7fk

tessék, meg lehet nézni a riportot. a keletitől 1 km-re van hajléktalanoknak vécé, zuhanyzó, mégis inkább a keletinél héderelnek és kakálják össze a környéket.

nemecsekerno_007 2018.10.15. 09:47:38

@Zabalint: "Hajléktalan ellátásra mennyit költünk? Mert te azt sokallod. "

Én ilyet nem írtam. Csak a mentalitással van gondom: Költsünk többet ......!!!

A pontozott vonal bármivel helyettesíthető... Inkább azon kéne gondolkozni minél több embernek, hogy csináljon pénzt... Mer' ahogy látom azt kevesli majdnem mindenki...

Zabalint 2018.10.15. 09:47:40

@citrix:
"Viselje ennek bélyegét ma is ha él, viselje a leszármazottja a szégyent"

Ez alapján te ugyanúgy fasiszta vagy, mint Szálasi.

chrisred 2018.10.15. 09:47:49

@Wrex: "Eddig egy szaros-hugyos hajlékonnyal semmit se lehetett törvényesen kezdeni,..."

Ezt a magatartást ugyanúgy tiltották az eddigi szabályok is, csak nem foglalkozott azzal senki, hogy betartassa. A mostani szabály csak annyit változtat, hogy nem kell megkülönböztetni a közterületet összeszaró, húgyozó hajléktalant attól, aki nem csinál ilyet, mindkettő büntethető.

Zabalint 2018.10.15. 09:48:59

@nemecsekerno_007:
De baszod, adófizetőként az az én pénzem is, ami inkáb kerüljön oda, ahol égető problémákat kell megoldani nmint látszatberuházásokra.

Buchhalter 2018.10.15. 09:49:25

@citrix: történelemből elég buta vagy : Szálasi egy báb volt Németország kezében.Ha nincsenek megszálló csapatok semmit se ért volna önmagában a kiképzetlen nyílas alakulat.Kvázi rendfenntartó erő minimális kiképzéssel és könnyű fegyverzettel.Bár Budapest ostrománál pár napig helytálltak a belvárosban az oroszokkal szemben.Nem véletlen,hogy sok nyílas kegyelmet kapott és ÁVÓ-sként folytatta. Ha zsidó származású vagy szintén arcul köpheted magadat ,mert Rákosi elvtárs is zsidó származású volt és mégis százával alkalmazta ezeket az exnácikat.Ilyenkor visszanyal neked a fagyi?www.arcanum.hu/hu/online-kiadvanyok/2vhSzakkonyv-magyarok-a-ii-vilaghaboruban-2/a-keleti-hadszinter-es-magyarorszag-1943-1945-13DD/4-az-1945-evi-magyarorszagi-hadmuveletek-1945-januar-1-1945-aprilis-12-189D/harcok-a-bekeritett-budapesten-1944-december-25-1945-februar-13-18E8/ ez egy elég hiteles adatokat tartalmazó link

nemecsekerno_007 2018.10.15. 09:53:01

@Zabalint: "De baszod, adófizetőként az az én pénzem is..."

Az attól függ, hogy mennyi az a pénz. Nyílván más adójához nem sok közöd van... Persze szívhatod magad rajta, hogy szerinted nem arra költik amire szerinted kéne.

Azt én is támogatnám, hogy az adófizetők döntsék el hova akarják fizetni az adójukat. Minél nagyobb százalékát. Mert akkor a politika nem tudna játszadozni a pénzünkkel ill. lehetne csökkenteni az adókat, járulékokat....

Zabalint 2018.10.15. 09:57:46

@nemecsekerno_007:
Visszatérve az eredeti felvetésre, te hőbörögtél, hogy vannak akik szerint többet kellene fizetni hajléktalan ellátasra. Ezzel szemben, neked teljesen oké hogy még többet költünk a hajléktalanok büntetésére, bebörtönzésére, valamint szerinted jelentéktelen az az összeg amiket az üresen alló stadionokra költünk. Innentől kezdve hiteltelen a hőbörgésed hogy jajj már megint azért sírnak a"libsik", hogy költsünk valamire többet.

citrix 2018.10.15. 10:06:15

@Buchhalter: Tegyünk valamit tisztába. 1. Nem vagyok zsidó, semmilyen ágból de ez nem dicsőség. 2. Szálasi egy elmebeteg gazember volt, az őt kiszolgáló nyilasok pedig gyilkosok és lecsúszott senkiháziak hordája akik hatalmat kaptak a kezükbe. "Munkájuk" eredménye elég látványos. 3. Rákosi a sztálinista szovjethatalom lojális kiszolgálója, legjobb tanítványa. Már hogyne lett volna szüksége Szálasi pribékjeire, a nyilasokra akik szívesen elvégezték a piszkos munkát és kiszolgálták a rezsimet. A kegyetlenkedés, gyilkolás, megalázás, hatalommal visszaélés ezeknek a tanulatlan, lecsúszott egzisztenciájú embereknek a lételeme. Nekik teljesen mindegy hogy kommunizmus vagy fasizmus van, a terrort szolgálják. Hitvány csőcselék banda volt, nem védtek azok semmit. Az a baj hogy az ilyen szellemiségű emberek(?) ma is léteznek és nagyon is várják hogy hatalmat kapjanak.

citrix 2018.10.15. 10:10:15

@CyberPunK: Szerintem összetévesztesz a fidesz csőcselékével akik felgyújtották a belvárost. Azokról beszélsz, nem rólam.

nemecsekerno_007 2018.10.15. 10:10:30

@Zabalint: "Visszatérve az eredeti felvetésre, te hőbörögtél, hogy vannak akik szerint többet kellene fizetni hajléktalan ellátasra...."

Na és miért költünk többet? Mondjuk, hogy nem csöveznek az utcán, nem sz@rják össze a padokat? Nem óbégatnak fényes nappal totál részegen az utcán... Szerintem ezért érdemes többet költeni rá. Sőt még az is előfordulhat, hogy többen tudnak visszatérni a normális életbe...

Üresen álló stadionok: Ésetleg lehetne szervezni a stadionokba ellenzéki naggyűléseket. Javulna a kihasználtság....

Viccet félretéve, az egy befektetés. Azzal lehet vitatkozni, hogy mikor térül meg, de ha nem költünk semmire, akkor egy idő után minden lerohad...

Csillag István klasszikusa: "Minek ide híd, nem jár erre senki" LOL :))))

Nyílván ilyen szemlélettel semmi se létesülne :)

citrix 2018.10.15. 10:14:12

@Zabalint: Van egyféle logikád, érdekes dolgokat dob ki a computer a fejedből. Az inputtal lehet valami gubanc mert ha valaki gyűlöli a Szálasi és Rákosi féle gazembereket, gyilkosokat az én vagyok. De ha annyira kedves neked ez a Szálasi, az a te magánügyed.

Zabalint 2018.10.15. 10:17:12

@nemecsekerno_007:
Az, hogy biztosan meg nem térülő stadionokat nem építünk, nem azonos azzal, hogy nem építünk semmit.

A hajléktalanok kriminalizálása pedig nem old meg semmit, pénzbe kerül, de legaláb a prolik tapsikolnak neki.

Zabalint 2018.10.15. 10:19:05

@citrix:
A leszármazottakra akarsz bélyeget sütni. Ez színtiszta fasizmus, kezet csókolhatsz Szálasi barátodnak. Az, hogy másik fasisztát ellenségednek találsz, nem cáfolja azt hogy te magad is ugyanolyan vagy.

különvélemény 2018.10.15. 10:19:16

Meg lehet nézni mit ért el a ballib vezetés Kaliforniában, ahol a hajléktalanoknak mindent szabad:

www.youtube.com/watch?v=e8fsfwo6R-Y

Az, hogy mindent eltűrsz, sőt segélyeket dobálsz a hajléktalanoknak, csak konzerválja a helyzetüket.
Így nem kényszeríti semmi őket, hogy változtassanak, nem is fognak.

A kommunizmus nem működik, soha sem működött, és soha sem fog működni, mindenkit rá kell venni, hogy maga tegyen saját magáért.
Mindenféle segítség max átmeneti lehet, ami tényleg segítő szándékú, és nem azért van, hogy eltartson jogvédőket, és megnyugtassa a lelkét a tehetősebbeknek, hogy tettek valamit.

nemecsekerno_007 2018.10.15. 10:21:11

@Zabalint: "Az, hogy biztosan meg nem térülő stadionokat..."

Ez a te véleményed. Gondolom nem számoltad ki...

"A hajléktalanok kriminalizálása pedig nem old meg semmit.."

Szerinted. Ha így gondolod, akkor segíts, hogy megoldódjon. Menj el önkéntesnek.

nemecsekerno_007 2018.10.15. 10:22:19

@különvélemény: Jaja, van benne egy jó adag nárcisztikus attitűd... :(

chrisred 2018.10.15. 10:23:03

@nemecsekerno_007: Inkább azon lehet vitatkozni, hogy kinek térül meg. A példában hozott híd közcélú és közérdekűlétesítmény, aminél legfeljebb az a kérdés, hogy mennyire szolgálja a köz érdekét, hogy ott épül meg és nem máshol. Míg a egy magántulajdonban álló profi futballkub profitszerző tevékenységét közpénzből épített stadionnal támogatni legfeljebb a tulajdonos érdeke.

Zabalint 2018.10.15. 10:23:49

@nemecsekerno_007:
"Ez a te véleményed. Gondolom nem számoltad ki..."

Nem az én véleményem, hanem tény. A debrecenit leszámítva az összes veszteségesen működik, de a debreceni megtérülése is több száz év lenne, ha addig nem kellene 30-szor felújítani/újraépíteni.

Zabalint 2018.10.15. 10:25:53

@chrisred:
A túlméretezett stadionok építése még a klubok tulajdonosainak sem érdeke, mert sokkal többe fog jönni nekik is, mint ha a reális igényeknek megfelelő méretű stadiont kellene fenntartaniuk.

Fülig José 2018.10.15. 10:35:12

@Zabalint: "mint ha a reális igényeknek megfelelő méretű stadiont kellene fenntartaniuk."
a megfelelő méretetű dolgot focipályának hívják a falu szélén... néha lelegelik a birkák, 5 évente lefestik a palánkot. semmi egyebet ezek a "focisták" nem érdemelnek, a "rajogókról" nem is beszélve...az is igaz, hogy onnan viszont kurvanehéz lopni, tehát...

Klesk 2018.10.15. 10:36:06

@Zabalint: Nade nem is a létük miatt diszkriminálják őket, hanem a viselkedésük miatt, tehát hogy közterületet sajátítanak ki állandó szállásra. Semmi gond nincs a hajléktalanokat segítő szervezetekkel. Csak ne takarót meg kaját vigyenek a közterületen lakóknak, hanem a szállásról gondoskodjanak. Ott lehetne tisztálkodni, lehetne emberibb életet élni, hogy munkát is találjon az, aki most hajléktalan. Magát az utcán lakást védeni szerintem teljesen értelmetlen, csak konzerválja a lecsúszottságot és kilátástalanságot. Amúgy nem igazán értem, mitől 'proli' az, akinek a véleménye más, mint a tiéd?

Fülig José 2018.10.15. 10:37:26

@Fülig José: "semmi egyebet ezek a "focisták" nem érdemelnek,"
módosítok: de. 10 év kényszermunkát, talpig vasban...

Zabalint 2018.10.15. 10:43:23

@Klesk:
De pont arról szól a törvény, hogy de, mostantól a létük miatt legyenek diszkriminálva. Ha ezzel egyetértesz akkor a proli nagyon-nagyon enyhe jelző rád nézve.

nemecsekerno_007 2018.10.15. 10:43:36

@Zabalint: És a hajléktalanokra költött pénz mikor, kinek és hogy térül meg?

Ezzel a logikával kicsit olyan mint a bucsúcédula a középkorban....

Tiktak58 2018.10.15. 10:46:03

De jó hogy így védik egyesek a hajléktalanokat de azt elfelejtik hogy kötelességük is lenne nekik.
Nekem (másoknak is) meg jogom van arra hogy pl. a buszon ne egy részeg,büdös hajléktalan szagát kelljen szagolni.
Az én (többiek) jogáért mikor óhajt kiállni a sok nagyszájú jogvédő.
Nem mellesleg a "jogvédők" is így vergődenének ha pl. a gyerekét az iskolából jövet megtámadnák az álltaluk ajnározott részegen üvöltöző hajléktalanok?
Valószínű egyből párfordulás lenne...…..

Klesk 2018.10.15. 10:46:10

@Zabalint: A közterületen élés egy viselkedés, nem a személy léte. Ha nem él közterületen, nem büntetik meg.

Zabalint 2018.10.15. 10:46:13

@Klesk:
Egyébként meg azon szervezetektől vársz el megoldást, akik jelenleg is széllel szemben dolgoznak, miért nem a kormánytól várod a megoldást a hatósagi vegzálás helyett? Ja, hogy az egyszerűbb?

citrix 2018.10.15. 10:47:15

@Zabalint: Nehéz a fejed. Ha valakinek nyilasok voltak a felmenői, az nem nagy dicsőség és nem kis teher. Ugyanígy gondolok az ávósokra is. Jóvátehetetlen bűnök és szellemiség amiben részt vettek. Arra nekem senki ne hivatkozzon hogy parancsra tette. Szomorú hogy szerinted aki nem nem fasiszta az a fasiszta. Itt elvesztettem a fonalat, biztos fel kellene nőnöm hozzád de ezt most kihagyom.

Zabalint 2018.10.15. 10:47:43

@Klesk:
Akkor hol éljen? Ja, hogy majd talán valamikor lesz megoldás rá, de addig is büntessük, ha az utcán él? Na, látod, ez pontosan azt jelenti, hogy a létéért büntetik. Te meg ennek tapsikolsz.

Klesk 2018.10.15. 10:48:24

@Zabalint: Dehogynem a kormánytól vártam el. Stadion meg Mészáros Co. helyett értelmesebb lenne erre költeni. A civil szervezeteket te hoztad szóba, nem én.

nemecsekerno_007 2018.10.15. 10:48:29

@chrisred: "mennyire szolgálja a köz érdekét, hogy ott épül meg és nem máshol."

és ezt ki dönti el? Mi van ha a megépülés után forgalmat generálva, jó lesz a kihasználtsága? Illetve mi van akkor ha egy amúgy is forgalmas helyre épülve még több forgalmat vonzz oda ami rontja az ott lakók életkörülményeit? Ahogy ez pl. a fővárosban elég sok helyen így van.

Mégse próbálják pl. a déli autópályát fejleszteni, ami mondjuk forgalmat vonna el a túlterhelt M1-ről.

"Míg a egy magántulajdonban álló profi futballkub profitszerző tevékenységét közpénzből épített stadionnal támogatni legfeljebb a tulajdonos érdeke."

Az egy befektetés. A fenntarthatatlan nyugdíjrendszerre ill. a torz és pazarló eü-rendszerre mennyivel éri meg jobban költeni?
Vagy a felsőoktatásra? Azért, hogy utána elhúzzon a diplomás külföldre?

Zabalint 2018.10.15. 10:50:25

@citrix:
Aki szerint felelősek vagyunk a felmenőink bűneiért, az bizony fasiszta.

"Szomorú hogy szerinted aki nem nem fasiszta az a fasiszta"

Nem azt írtam, hogy az, hogy vannak fasiszták, akiket gyűlölsz, az nem zárja ki, hogy fasiszta legyél. Nem ettől vagy fasiszta, hanem attól, hogy származás alapján ítélsz meg embereket. Ugyanúgy, ahogy Szálasiék.

gyurmicsek 2018.10.15. 10:57:55

Két porfészekben nem építünk stadiont és a probléma solved.
Vagy legyen nekik közelező MB1-es meccseket nézni pénzért.

Viszlát és kösz a halakat 2018.10.15. 11:08:22

Verjétek csak a szöget buzgón a kedvenc progressziv demokratáitok koporsójába :)

CyberPunK 2018.10.15. 11:11:51

@Zabalint: köszönöm, ugyanez volt a bajom nekem is citrix hozzállásával.

chrisred 2018.10.15. 11:12:07

@nemecsekerno_007: Az egy magáncélú befektetés közpénzből. Ezzel az erővel bárki kérhetné, hogy a magánvállalkozását az állam közpénzből támogassa meg egy bolttal, ahol forgalmazhatja a termékeit.

"A fenntarthatatlan nyugdíjrendszerre ill. a torz és pazarló eü-rendszerre mennyivel éri meg jobban költeni?"

A társadalombiztosítás fenntartása állami feladat, mert a társadalmi szolidaritás a betegek és a már nem munkaképesek közösségi támogatására kiterjed, de arra nem, hogy bárkinek nyereséges vállalkozást biztosítson.

nemecsekerno_007 2018.10.15. 11:23:23

@chrisred: "Az egy magáncélú befektetés közpénzből. Ezzel az erővel bárki kérhetné, hogy a magánvállalkozását..."

Mert a szakképzés nem magáncélú befektetés? Lásd, az új felsőoktatási finanszírozás...
Egyébként ha bárki kérhetné akkor az még többe kerülne. Minél többen kérnék, annál többe kerülne. (a nagy számok törvénye alapján ugye)

"A társadalombiztosítás fenntartása állami feladat..."

Szerintem meg nem ill. erről társadalmi megállapodás kéne, hogy milyen mértékben. Most ez nincs, olyan is a rendszer évtizedek óta...
Aki meg tudja fizetni azzal miért is lennénk "szolidárisak"
Mondjuk Rogán Antal v. Mészáros Lőrinc miért kapjon ingyenes kórházi ellátást amikor ki is tudnák fizetni? Csak azért, hogy te is értsd miről beszélek... :)

chrisred 2018.10.15. 11:33:55

@nemecsekerno_007: Nem. Mitől lenne a szakképzés magáncélú befektetés? Akkor válik azzá, ha egy cég a saját működési körében használja, de akkor fizet is szakképzési hozzájárulást.

chrisred 2018.10.15. 11:38:22

@nemecsekerno_007: "Mondjuk Rogán Antal v. Mészáros Lőrinc miért kapjon ingyenes kórházi ellátást amikor ki is tudnák fizetni?"

Mert ők is fizetnek egészségügyi hozzájárulást, Rogán kormánytisztviselőként egészen biztosan, Mészárosban nem vagyok biztos, de minden bizonnyal ő is biztosított.

nemecsekerno_007 2018.10.15. 11:44:35

@chrisred: "Nem. Mitől lenne a szakképzés magáncélú befektetés?"

Például attól válhat magáncélúvá, hogy az illető kimegy külföldre dolgozni...

Innentől kezdve buktuk a pénzt...

roli101 2018.10.15. 11:44:50

Nem szabad ennyinél megállni. Gondoljuk ezt tovább. Össze kell gyűjteni, hogy kit mi zavar és azt mind be kell tiltani.
Engem például zavar, hogy alacsony intelligenciájú azaz bunkó, tanulatlan emberekkel van tele az ország, tehát őket be kellene tiltani, börtönnel vagy deportálással büntetni. Sajnos a fideszhívő vagy a magukat kereszténynek hazudó emberek pont beleesnek ebbe a csoportba, ezért a királyuk nem fogja megszavazni. Mert be lehetne tiltani az emberi butaságot, de akkor ki szavazna a fideszre.
Be lehetne tiltani a kampós orrú vagy a vörös hajú embereket, mert biztos zavar sokakat ezen emberek látványa, vagy a kopaszokat, mert az félelmet kelthet sokakban.
Hitler is kicsiben kezdte a tiltást.

nemecsekerno_007 2018.10.15. 11:46:05

@chrisred: "Mert ők is fizetnek egészségügyi hozzájárulást...."

Nem az a lényeg, hogy fizet v. nem hanem az, hogy mennyit fizet és azért milyen ellátásra jogosult.

Jelenleg ugyanolyanra jogosult az aki 30 000-t fizet havonta mint aki 300 000-t...

Na itt a bibi...

chrisred 2018.10.15. 11:54:57

@nemecsekerno_007: Nem az volt a kérdés, hogy mitől magáncélú, hanem hogy mitől befektetés. Ha az illető egyáltalán nem használja azt a képesítését, arra minden joga megvan, nem kell ahhoz külföldre menni. A nézeteidnek megfelelő kínai modellben a delikvens azt a szakmát tanulja, amit az állam meghatároz a számára, és ott helyezkedik el és azt a munkát végzi, amire az állam beosztja. Szép új világ...

chrisred 2018.10.15. 11:57:29

@nemecsekerno_007: Na látod, Rogán például biztosan sokat fizet. Amúgy ez csak az egyik tényező, mert ha egy tök egészséges emberről van szó, az ő esetében egy forint is kidobott pénz. Ezt nevezik társadalmi szolidaritásnak.

nemecsekerno_007 2018.10.15. 11:57:53

@chrisred: "A nézeteidnek megfelelő kínai modellben a delikvens azt a szakmát tanulja, amit az állam meghatároz a számára..."

Meg az amerikai, német etc... :)

nemecsekerno_007 2018.10.15. 11:58:48

@chrisred: "Na látod, Rogán például biztosan sokat fizet..."

Mivel köztisztviselő, azt is a versenyszféra fizeti. Ugyanúgy ahogy a többinek vagyiis a kiadási oldalt gyarapítja....

Wrex 2018.10.15. 12:02:38

@Zabalint: @chrisred: Lefordítva magyarra: ezután sem lesz csöviholokauszt, és pláne nem fognak gyerekfotókat égetni. Azaz az egész hiszti ami ez ügyben folyik egy teljesen felesleges hangulatkeltés. PC szakkifejezéssel: gyűlöletkeltés.

chrisred 2018.10.15. 12:10:22

@nemecsekerno_007: "Mivel köztisztviselő, azt is a versenyszféra fizeti."

Pont Rogán esetében ezt nem is vonom kétségbe, de a versenyszféra adott szereplői számára ez a legjövedelmezőbb befektetés, ami lehetséges, lásd letelepedési kötvények :)

chrisred 2018.10.15. 12:21:00

@Wrex: Mint a viccben a nagylelkű Lenin elvtárs, aki csak elküldi az ablaka mellől a hangosan játszó gyerekeket, pedig le is lövethetné őket.

Piszkos Freud 2018.10.15. 12:42:59

@Vajk a Vitéz Várjobbágy: "A hajléktalanszálló smafu, rendes szociális lakhatás kell ezeknek az embereknek. Ott van sok kiürülő zsákfalu olcsó ingatlannal, meg lehetne oldani, hogy viszonylag olcsón eltartsa a társadalom ezeket az embereket, mivel más út nincs, vagy talpra tudnak állni, vagy mindig is csak élősködni fognak, az előbbihez pedig saját maguknak is tenni kell."

haha, a hajléktalanok egy része pont ilyen helyekről jött (van, amelyiknek háza is van ilyen zsákfaluban), de ott kemény az élet és dolgozni kell. Nem lehet koldulásból előteremteni a napi betevőt sem.
Tudom, hogy nem mindegyik ilyen, de az ötleted finoman szólva is megmosolyogtató.

Nancsibacsi 2018.10.15. 12:44:47

Ez mind szép és jó és szívhez szóló, de ne felejtsük el, hogy a nem hajléktalanoknak is vannak jogai. Pl. én szeretnék hányás nélkül végigmenni a Combinon, ami ugye éjjel-nappal jár, tehát kiváló alvóhely hajléktalanoknak. Sajnos nem egyszer előfordult már, hogy a hajlékralan beült a közepére, körülött 5 méteres sugárban senki: mindenki előtte vagy utána szorongott az egyébként tömött villamoson.
Aztán az is jó volna, ha pl. egy aluljárót arra lehetne használni, amire van: közlekedésre. Nem az lenne, hogy van egy 2 méteres sáv, ahová a hajléktalan odahalmozza a cuccait (matrac, fotel!, szatyrok garmada), a maradék 1 méterre meg odahugyozik, és azon mehetsz te keresztül.
Senki se írta elő azt, hogy a hajléktalanoknak Budapest belvárosában kell rontani a levegőt: Ott van az Alföld: van elég hely. Szerintem ott még házat is kaphatnának - rengeteg áll üresen. Na persze ott nem lehetne koldulni, meg kukázni - dolgozni kellene, ha meg akarnak élni.

Minden ballib bérretteg 2018.10.15. 12:45:30

Fosnak a ballibek, mert ha nem szarnak a hajléktalanok az utcán, és tereken, meg aluljárókban,, akkor a Budapestiek élhetőbb várost kapnak.

Ez így önkormányzati választások előtt, kész katasztrófa az elkúrók fizetett blogger csicskáinak.

MEDVE1978 2018.10.15. 13:01:46

A hajléktalan probléma jól mutatja az ellátórendszer szétesését. A jelenlegi megoldási próbálkozás sem ér célt, ami nyilvánvaló. Eddig a kormányok mindig újabb és újabb alrendszereket terheltek túl ezzel a kérdéssel, ami ahhoz vezetett, hogy kivontak pénzt egy rendszerből, ami a másikra terelte a nyomást, mire az összeomlott.
Kivették (vagy bele se tettek) szép lassan a pénzt a hajléktalanellátásból. Erre a probléma manifesztálódott mentálhigéniai területen. Az utcán nagyon durva dolog lehet élni, nem véletlen, hogy az oda kényszerülők jelentős része megőrül. A hullám tovább sodródott, bezárták az OPNI-t is, ezzel rengeteg őrült hajléktalant szabadítva Budapestre. Azzal, hogy a lakhatásuk nincsen intézve, folyamatosan az általános egészségügyi ellátórendszert terhelik túl. Az ok itt is nyilvánvaló, ha valaki az utcán él, nem ruházkodik megfelelően stb. , akkor egy idő után beteg lesz. Mivel ellátásra nem jogosult és egyébként sem megy ellátóhelyre, ezért a betegségeik döntő része olyan súlyosságot ér el, hogy kórházba kell őket vinni. Ezért télen túlterhelik a kórházakat, ezzel dugítva be az ellátórendszert. Tavaly apám (80 éves) január környékén lett nagyon beteg, be kellett volna fektetni, a kórházi osztály vezetője idegesen magyarázta, hogy nincs hely, tele van hajléktalannal a kórház.
Ezúttal ismét egy másik alrendszerre lesz rakva a teher, a büntetésvégrehajtásra. Csakhogy ebben sincs elég hely és nem erre való.

Viszonylag könnyű lenne a kérdés kezelése, ha valaki profin kezdene hozzá. Az EU szívesen ad erre pénzt (cigányokra, fogyatékosokra, hajléktalanokra, egyéb kisebbségiekre mindig). Ki lehetne alakítani egy vissza a társadalomba rendszert, főként EU pénzből. (szükséglakások építése, albérleti hozzájárulás stb.). Ez legalább a hajléktalanok egy kis részét felemelné, a többinek meg reményt adna.

Wrex 2018.10.15. 13:03:07

@chrisred: Már bocsi, de "nagylelkű Lenin elvtárs" jelen esetben az elküldés mellett legfeljebb egy hajlékonyszállóra vitetheti, de azt se mindig. A kormánybarátnak nem nevezhető HVG is megírta:

"Mellőzni kell a szabálysértési eljárás megindítását és helyszíni figyelmeztetést kell alkalmazni, ha az elkövető a rendőr felszólítására az elkövetés helyét elhagyja" ill. azt kell eljárás alá vonni, akit "90 napon belül 3 alkalommal a szabálysértés elkövetése miatt a helyszínen figyelmeztettek", azaz lefordítva ha a második basztatás után máshova (mondjuk másik kerületbe) megy akkor újraindul a 90 nap - ha már mindenáron csövezni akar.

Nem elhanyagolható az sem, hogy "A rendőrség a szabálysértési őrizet ideje alatt gondoskodik az elkövető tisztálkodásáról és tiszta ruhával történő ellátásáról." vagyis lesz hol mosdania és kap tiszta ruhát.

A gyerekfotó-égetésről meg: a "a nem tárolható, pl. gyorsan romló értékű tárgyak" azok, amiket meg lehet semmisíteni, a többit pedig az "önkormányzat vagy ellátó szerv", ha pedig azoknak nincs tárkapacitásuk erre akkor a "rendőrségnek KELL tárolnia".

Ja igen, a következő hiszti hogy akkor inkább "szemétnek vagy romlandónak lesznek minősítve, el fognak tűnni" ezek a tárgyak, nagyvonalúan eltekintve attól hogy "kötelező rögzíteni a rendőrségnek nem csupán az előállítást, hanem a kép és hangfelvételt úgy kell készíteni, hogy az a hajléktalan emberek ingóságainak azonosítására alkalmas legyen" ill. "Az ingóságot azonosító jellel kell ellátni, és ezt az azonosító jelet a tulajdonosnak is át kell adni."

Összesítve: ismét arról van szó mint amikor egyesek akik legfeljebb történelemkönyvekben (de leginkább ott se, mert egyáltalán nem olvasták) láttak, azon hisztiznek hogy itt most diktatúra van, és nem foglalkoznak azzal hogy ez mekkora pofáncsulázása azoknak akik (ill. akik rokonai, családtagjai) VALÓDI diktatúrában éltek és akiket "nagylelkű Lenin elvtárs" vagy alkalmazottai TÉNYLEGESEN lelövettek. Vagy jóindulatúan elküldték, mondjuk Recskre. Az tényleg sokkal jobb volt mint egy hajléktalanszálló, hiszen egy erdő közepén, jó levegőn volt, és a napi rendszeres testmozgást is biztosították.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.15. 13:34:31

@nemecsekerno_007: Na,csak előhoztad ezt is!Végre!
Dehát minek menne ki az ember külföldre dolgozni havi 160-180 órában 600 ezerért?
Mikor itt havi 300 óra munkával akár 300 ezret is kereshet.

chrisred 2018.10.15. 13:38:05

@Wrex: Mitől lenne pofáncsulázás? Ha valakik, akkor a kulákok leszármazottai tudják megérteni, milyen lehet az, ha az államhatalom embereket nem az elkövetett tetteik, hanem a társadalmi helyzetük alapján kriminalizál. A kulákoknál se rögtön Recskkel kezdődött a sztori, hanem "átneveléssel", kitelepítéssel, beszolgáltatásokkal.

Equalizer. 2018.10.15. 14:01:03

Ilyen módon biztos hogy nem lehet megyszüntetni ezt a problémát. Mintha betiltanák a náthát.

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.10.15. 14:08:23

Nem csak a hajléktalanságot tiltották be, hanem a szexet is! Mert azt sem lehet az utcán csinálni, akkor is bevisznek. Botrány ez kérem! Már nem szexelhetünk!

Wrex 2018.10.15. 14:36:24

@chrisred: Az a pofáncsulázás, hogy egy valódi diktatúrát egyenrangúnak vagy pláne jobbnak állítanak be a mostani helyzetnél. Amikor a valódi diktatúrában szenvedők valódi szenvedéseit (pl. családtagok legyilkolása) teszik egyenértékűvé azzal, hogy a hipszterkocsmák törzsközönsége olyanokat olvas a facén ami miatt idegállapotba kerül és még egy spanglit sem szívhat el ott 22 óra után mert mindenféle intoleránsok állítólag aludni akarnak. Lehet fikázni Orbánékat rengeteg dolog miatt teljesen jogosan, de diktatúra tényszerűen nincs.

nemecsekerno_007 2018.10.15. 14:43:10

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Azért ennyi nálunk a fizu, mert magas az elvonási szint. Na és miért ilyen magas?

Mer' nyílván a patás ellopja, intézményesített formában... Harsogja a sakálvokál.

Reménytelen vagy, olyan reménytelen mint az ún. "ballib" ellenzék és díszes értelmiségi támogatói.

nemecsekerno_007 2018.10.15. 14:44:45

@Wrex: Hagyd, úgyse akarja felfogni... Itt diktatúra van!! Miért?! Csak!...

chrisred 2018.10.15. 14:52:34

@Wrex: A diktatúra nem egybites kategória, hogy van vagy nincs. Léteznek olyan intézkedések a hatalom részéről, amik nem férnek be a polgári jogállam keretei közé.

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.10.15. 15:53:16

@chrisred: és gondolom a hajléktalanok szállásra küldése, ahol étkezhetnek is, mosakodhatnak, orvosi ellátást is kaphatnak, az pont ilyen diktatórikus intézkedés. Értelek..

morph on deer 2018.10.15. 16:09:32

@Wrex:
“...ha az elkövető a rendőr felszólítására az elkövetés helyét elhagyja...”

És hazamegy a hajléktalan, mi?
Mert hova is tud menni közterületről?
Valaki tudja?

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.10.15. 16:36:52

@morph on deer:
"Mert hova is tud menni közterületről?
Valaki tudja? "

Igen, tudja sok mindenki. Még maguk a hajléktalanok is.
Nyilván haza nem tud menni. De ez egy elég beszűkült tudatállapot lehet nálad, hogy csak ezt az egy megoldást találod.
1) Mehet haza - nem játszik, mert vagy kirúgták a tűrhetetlen viselkedése, életmódja miatt még otthonról is, vagy egyéb dolog miatt,
2) mehetne rokonokhoz, ismerősökhöz - ha azok kibírnák ők, mert egyébként biza ő rendes, tiszteletreméltó ember, csak hát a körülmények pont úgy alakultak, hogy szükséges egy rövid időre meghúznia máshol magát, míg dolgai jól nem alakulnak,
3) Bérelhet lakást - pl. ha dolgozni támadna kedve, és egyébként tett korábban élete jobbá tétele érdekében annyit, hogy keresett a szaktudása, akkor ez is opció lehetne a számára,
4) vagy olcsóbb, ha bérel csupán egy szobát/félszobát - ehhez már nem is kellene szaktudás, még a minimálbérből is kifizethető az a 20-30 ezer ft havonta,
5) igényel szociális bérlakást, ez is egy megoldás ám,
6) és mehet legvégső esetben hajléktalanszállásra, sajnos itt azonban nem ihat, mert ott nácik vannak, és megtiltják neki, vagy mi.

Szóval van épp elég lehetősége, választhat, az utcán élés azonban nem opció, legfőképpen az ő érdekében nem az.

Ne támogassátok tovább, hogy az utcán fagyjanak meg szegények! Nem lehettek ilyen embertelenek!

morph on deer 2018.10.15. 21:48:27

@Szél Bernadett börtönben van már?:
Az a helyzet, hogy egyik általad említett opció sem úgy működik, hogy amint az érintett személy elhagyja a közterületet, egyből tud lakást, állást, miegyebet szerezni, - mert nyilván eddig is megtehette volna, de majd most...

Én egészen konkrétan azt kérdeztem, hogy mi az, ami nem közterület, és a hajléktalan jogszerűen tartózkodhat ott, miután elzavarták a közterületről!

Tudomásom szerint pl a szállókat el kell hagyniuk adott időben, és abban a pillanatban közterületre kénytelenek lépni!
És akkor mi van?
“Jogosan” büntethető, mivel napközben ugye nem lehet a szállón, kint pedig csak közterület van,- és akkor ezt most hogy?

Amiket felsorolsz, az mind kizárólag komoly támogatással érhetné csak el.
Ehhez kellenének valóban képzett szociális munkások és önkéntes segítők, továbbá felkészült szociális hálózat, és még akkor sem lenne könnyű.
Ráadásul döntő többségük egyebek mellett komoly beilleszkedési problémákkal is küzd, a szenvedélybetegsége meg a depressziója mellé, az egyéb nyavalyákat nem is említve!

A büntetés nem megoldás a problémára, annak csak a szőnyeg alá seprése, semmi több! A törvény embertelensége meg egész komoly nemzetközi szinten is kiverte a biztosítékot, már megint egy méretes lépéssel távolabbra kerültünk a civilizációtól, ahogy kinéz.

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.10.16. 00:25:27

"Tudomásom szerint pl a szállókat el kell hagyniuk adott időben, és abban a pillanatban közterületre kénytelenek lépni!
És akkor mi van? "

Semmi. A közterületre lépés nem szabálysértés. Elmehet pl. dolgozni, Vagy ez számodra nem is lehetőség, ugye? Nem is gondoltál ilyen embertelen cselekedetre, nehogy már a munkára is rákényszeríteni merjük őket, nahát!

"Amiket felsorolsz, az mind kizárólag komoly támogatással érhetné csak el. "
Nem, akaraterővel is, ezt kell nekik megérteniük. Ha mindent készen kapnának meg, akkor természetes, hogy semmit nem tesznek maguk hozzá. Na ez a nagyon nem jó út.
Olyan, mintha csak nyújtania kellene a kezét a kereszteződésben, és kapja is a pénzt. Egy jó okot mondj arra, hogy akkor ugyan miért menjen el dolgozni, miért váljon belőle a társadalom hasznos tagja?

"A büntetés nem megoldás a problémára,"
Maga csak a büntetés valóban nem, de ott van mellette a szállások üzemeltetése, az ingyenes ellátások, és a rengeteg egyéb rászorultsági jogosultságok, stb.

"már megint egy méretes lépéssel távolabbra kerültünk a civilizációtól"
Számomra nem az a civilizáció, hogy tétlenül nézzük, ahogy az utcán megfagynak, ahogy azt eddig tettük.

chrisred 2018.10.16. 05:36:57

@Szél Bernadett börtönben van már?: Bárkit bárhová küldeni kényszerrel, ahová nem akar menni, annak számít.

Éhesló 2018.10.16. 06:02:03

@TanNé: A közpénzen felújított zsinagógák már példát mutattak ebben. A Dohány utcai ajtaját nyitották meg elsőként.
Ja.
NEM.

Éhesló 2018.10.16. 06:16:37

@Zabalint: van kb. 84.000 civil szervezet, amely jogosult az szja 1%-ra.
Van még ezen felül is párezer.
Gond azzal a pártucattal van, amiket soros fizet és amelyek a magyar társadalmat pusztítják.
Ne bújjatok a 84+ ezer valódi civil mögé!
Vállaljátok fel ki fizeti a számláitokat!
Politikai aktivisták vagytok idegen zsoldban.
Miért csináljátok, ha szégyellitek?

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.10.16. 13:28:50

@chrisred: a francba banyek, akkor én, és még rengeteg szülőtársam mind diktátorok volnánk, mert pl. iskolába küldjük a gyemekünket??
Sok millió diktátor van akkor ebben a világban...

Ekkora elcseszett gondolkodásmódot, de tényleg. Elképesztő!

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.16. 20:57:16

@nemecsekerno_007: Na látod,tudsz te ha akarsz!
Na ugye hogy nem olyan nehéz igazat mondani.
Na ugye a gyógyulás folyamatai.:
Tagadás
Felismerés
Elfogadás
Gyógyulás

chrisred 2018.10.17. 05:35:14

@Szél Bernadett börtönben van már?: Kettőnk közül valakinek elcseszett gondolkodása van. Hogy lehet összehasonlítani a szülő-gyerek kapcsolatot az állam-állampolgár kapcsolattal? Ilyen legfeljebb a nácik és a bolsik fejében fordult meg.

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.10.17. 09:37:37

@chrisred:
"Kettőnk közül valakinek elcseszett gondolkodása van."
Igen, és nem az enyém...

"Hogy lehet összehasonlítani a szülő-gyerek kapcsolatot az állam-állampolgár kapcsolattal"
Gondviselő-gondozott, így. Mindig azon óbégattok, hogy viselje gondját, segítsen az állam a hajléktalanon. Akkor viszont ez a felállás.

chrisred 2018.10.18. 05:24:43

@Szél Bernadett börtönben van már?: Miféle gondviselő állam? Ez valami vicc? Mi, polgárok gondoskodunk az államról, júliusig csak azért dolgozunk, hogy eltartsuk.

Keresd meg azt, aki azt szeretné, hogy az állam viselje gondját a hajléktalannak.

Szél Bernadett börtönben van már? 2018.10.18. 09:31:20

@chrisred: "Miféle gondviselő állam?"
Afféle, aki milliárdokat költ a hajléktalanok ellátására, holott akár az adófizetőkre is elkölthetné ezt a pénzt, de nem.

"Keresd meg azt, aki azt szeretné, hogy az állam viselje gondját a hajléktalannak. " Az összes libbant. Pedig ők maguk is befogadhatnának egyet-egyet közülük, de eszük ágában sincs. Oldja meg az állam, mondják. "Segítőkészségük" kimerül a posztolásokban és kommentelésekben.

GyMasa 2018.10.18. 10:42:41

@midnightcoder2:
"Az teljesen rendben lenne, ha a megfelelő mennyiségű és minőségű szállás létrehozása mellett szállnátok síkra."
Ugy tunik, hogy nem a helyek szama a problema. VOlt aminap egy riport az indexen, ahol konkretan egy eldontendo kerdest tesznek fel, hogy van-e eleg hely, amir az a valaszt, hogy
"Erre nincs egyértelmű válasz, az élet ennél összetettebb."
Nekem ez a maszatolas azt jelenti, hogy hely lenne eleg, csak azt ugye nem lehet mondani, mert akkor egybol a sajat retorikajuk ellen beszelnek.
index.hu/belfold/2018/10/15/hajlektalan_menhely_interju_abcug/
" De az utcán élés (és megfagyás), a mosdatlanság, és a kukázás szent jogáért talán nem kellene."
Pontosan. Miert nincs a tobbsegnek joga (buz- es zaklatasmentesen) hasznalni a kozos teruleteket?

GyMasa 2018.10.18. 11:02:47

@nemecsekerno_007:
"Annyira profin tudjátok mások pénzét költeni jogokra, meg emberiességre hivatkozva, hogy az elképesztő. Illetve tudnátok, de szerencsére nem kaptatok felhatalmazást."
En most itt is latok egy kivalo lehetoseget az osszes, progressziv adozasert rajongonak, hogy a sajat kezebe vegye az iranyitast es tehessen valamit a rinyalas helyett!
Tessek fogni azt a penzt, amit az egykulcsos ado - szerintuk igazsagtalanul - a zsebukben hagyott, es minden honapban atutalni egy altaluk szabadon kivalasztott, hajlektalanokat segito szervezetnek atutalni!
- Kozvetlen kontrolljuk lehet a penzuk elkoltese felett, nem lopja azt el senki
- Hatekonyan tudjak elkolteni, hiszen kihagyjak az allamot a folyamatbol, akirol folyton azt szajkozzak, mennyire rossz gazda.
- Tudnak tenni a vilagban levo - altauk rossznak tekintett - dolgok ellen
- Nem egeti tovabb a zsebuket a gonosz fideszkormany altal otthagyott felesleges penz!
- Es - vegre talan - abbahagyjak a masok zsebeben turkalast.

nemecsekerno_007 2018.10.18. 11:18:47

@GyMasa: Ja és így alakulna majd ki az öntudatos, önmagáról gondoskodni képes és hajlandó társadalom amit szintén hiányolnak ugyanezek az arcok akik most a siratókórust gyarapítják. Persze ők az ellenzéki tüntetésekről hiányolják, de az nem ugyanaz :)

chrisred 2018.10.19. 05:51:57

@Szél Bernadett börtönben van már?: "Afféle, aki milliárdokat költ a hajléktalanok ellátására, holott akár az adófizetőkre is elkölthetné ezt a pénzt, de nem."

Mármint a hajléktalanszállókra. Mi ebben a gondoskodás? A börtönökre sokkal többet költ, ugyanúgy az adófizetők pénzén. Az is a gondoskodás része?

'"Segítőkészségük" kimerül a posztolásokban és kommentelésekben.'

Gondolom, ez is olyan illibsi beszólás a civil szervezeteknek. A Menhely Alapítvány például a tagok és a támogatók saját, már adózott jövedelméből a következőket teszi.

"A 2017. év számokban:
Diszpécser Szolgálatunk 15.443 hívást fogadott,
Krízisautónk 332 főt szállítottak ellátó intézménybe,
Utcai szolgálataink 976 főt látogattak közterületen,
90 fő átlagosan 53 éjszakát tölthetett lábadozónkban,
éjszakai szállásunkon 371 fő 17.841 éjjelt töltött,
csomagmegőrzőnk 836 szekrényt adott ki,
melegedőinkben naponta 370 fő reggelizett,
ügyfélszolgálatunkon 5.174 fő 8.152 ügyet intézhetett el,
munkában elhelyezkedési támogatást 102 fő kapott,
támogatást lakhatáshoz 76 fő, munkásszálláshoz 71 fő kapott,
konzorciumi első befogadó férőhelyeken 1630-an laktak,
a Sarokházban 6 fő talált lakhatást,
az Úton programban 345-en jártak lakhatási tanácsadásra,
a Fedél Nélkül utcalap naponta 110-130 terjesztőt foglalkoztatott; művészeti pályázatán 648 műből 111-et díjazott; kiállításokat, felolvasásokat tartott,
egy művészeti albumot adtunk ki (Miért olyan nagyszerű kép ez? címmel),
Első Kézből a Hajléktalanságról programjainkkal 1.596 főt értünk el."

Tényleg csak kommentelnek...

GyMasa 2018.10.19. 09:21:50

@chrisred:
"Gondolom, ez is olyan illibsi beszólás a civil szervezeteknek."
Rosszul gondolod!
O az OSSZES ellenzekirol beszelt, egyenek szintjen, akiknek csak a szaja jar, es a maguk reszerol ezzel le is van zarva a tema.
Mert mondjuk kimenni a hidegbe teat osztogatni, meg levest vagy havi osszeggel segiteni azt a legtobb nem csinalja, hanem az allamtol varja el.

GyMasa 2018.10.19. 19:28:34

@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:
Mit nem lehet csinálni?
Adakozni tetszőleges hajléktalat segítő egyesületnek?

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2018.10.20. 13:46:12

@GyMasa: Ha jól tudom az ételosztást betiltották.
Adakozni talán még lehet.