Sebes Gábor levelét megírta
2018. április 11. írta: Ms. Black Sheep

Sebes Gábor levelét megírta

Bevallotta a helyi képviselő: tudta, hogy a hazugság és a korrupció mellett kampányolt

sebsgabor.jpg

Fotó: budafokteteny.hu

 

Szerző: Lukácsi Kriszti

Sebes Gábor a budafoki bukta és az országos nagyarányú Fidesz győzelem után tollat ragadott és megírta, hogy mennyire örül annak, hogy győzött a Fidesz, de jajaj, szörnyű, hogy mennyire korrupt a rendszer és bizony ezáltal a nagyfokú korrupció által ők – a patyolattiszta politikusok – is bűnrészessé válnak. Neveket is említ: Rogán, Semjén, Kósa, de kiemeli Orbánt és vejét is.

Biztos, hogy a miniszterelnök vején és gyerekkori barátján kell kezdeni a nemzeti burzsoázia létrehozását?

Saját maga is belátja, hogy a választásokat az egyetlen kampánytémával – a migrációval – nyerték meg - és  mivel ez a bravúros győzelem Budafokon nem sikerült – joggal fél, hogy ez az önkormányzati választásokon kevés lesz.

2019-ben önkormányzati választások lesznek. Az önkormányzati választáson a migráció már nem lesz téma. Miért kockáztatja a Fidesz, hogy elveszíti a települések vezetését a sorozatos leleplezések miatt?

Érdekes megközelítéssel kezeli a Simicskához jutott pénzeket is. Úgy tűnik ezzel a legnagyobb problémája csak annyi, hogy a Fidesz kormány ellen lett felhasználva. Az nem számít, hogy ezek a pénzek nem juthattak volna egyáltalán Simicskához?

Ki számol el azzal a pénzzel, amit Simicskának juttattak, de az Orbán-kormány megdöntése érdekében használta fel?

A képviselő bevallja azt is, hogy hazánkban a kormányközeli vállalkozásokat segíti a kormány és bizony nem könnyű kapcsolatok nélkül boldogulni és ez így nem jó:

Annyi találékonysággal és pénzzel, amivel a „nemzeti burzsoáziát” igyekeztek kialakítani, a magyar kis- és középvállalkozásokat kellene támogatni. Ők valóban nemzetiek. Ha Magyarországon nem fideszes kapcsolatokkal, hanem teljesítménnyel, innovációval lehet majd boldogulni, ők lesznek a kormány legerősebb támasza.

Sebes Gábor végigcsinált egy kampányt, arra buzdított mindenkit, hogy szavazzon rájuk, hogy így jó lesz, hiszen ők a jók, a legjobbak. Miközben tisztában volt azzal, hogy mi folyik országosan – és ne legyenek kétségeink – helyi szinten is.

A jobboldali, konzervatív közönségre is elviselhetetlen lelkiismereti terhet rakna, ha tovább folytatódna, ami eddig volt

Ameddig kampány volt, addig elfogadta az intézményesített lopást, most,  hogy helyi szinten kiderült, nem elég nagy a támogatottságuk, bevallja a kincstár és az uniós pénzek fosztogatását:

De miért kell elfogadnom, hogy közben fosztogatják az államkincstárt és az Uniótól a felzárkózás elősegítésére adott pénzt?!

Ezek csodálatos szavak…lehetnének. Ugyanis nincs semmi, de semmi tett mögötte.

Egy választás után előállni ezzel, egyenlő egy öszödi beszéddel. És ezen cseppet sem változtat az, hogy ha a hozzászólásokban azt írja a képviselő, hogy nem tiszta a lelkiismerete, mert nem szólt előbb.

Ezzel az írásával Sebes Gábor elismerte, hogy egy olyan kormányt támogatott, egy olyan kormány mellett kampányolt, amelyről tudta, hogy korrupt, lop, csal, stb.

Közvetve Sebes Gábornak is köszönhető, hogy ez a kormány – melynek

sajnos sok olyan, közbeszerzésekhez köthető ügye van, amelyek bírósági ítélet nélkül is bűzlenek a korrupciótól 

- 2/3-os győzelemhez jutott.

Sebes Gábor személye ezek után hiteles –e bárkinek? Sebes Gábor a helyi Fidesz képviselőcsoport frakciójának vezetője, az oktatási bizottság elnöke. Nem kevés pénzt vesz fel havonta, mint képviselő és mint tanácsadó.

A hozzászólók között található más helyi, fideszes képviselő is, aki azt írja, egyetért az írással, de vajon ha megosztja azzal árt –e önmagának. Önmagának. Milyen emberek képviselnek minket választókat? Olyanok akik tudják, hogy vezetőik szétlopják az országot, de annyira féltik a kis helyi hatalmukat,  hogy ezt nem merik elmondani?

Ha Sebes Gábor ezt komolyan gondolja, akkor mondjon le azonnal és fedje fel azokat a helyi ügyeket amelyekről tud! Mert van ilyen, ebben egészen biztos vagyok. Gyanúsnak tűnő közbeszerzések egészen biztosan vannak Budafokon is.

Sebes Gábor ezáltal az írás által – bármennyire is próbálja így beállítani – nem hős lett, csak egy ember, aki most fél és próbálja védeni magát egy olyan ügyben, melynek vastagon részese.

Jól látja a frakcióvezető: bűnrészes lett, ráadásul ezt most be is vallotta. A bűnrészesség pedig Magyarországon egyenlőre büntetendő.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kozeletipad.blog.hu/api/trackback/id/tr3113825174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Róbert Gyirán 2018.04.12. 11:06:41

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Imádom, hogy még mindig korlátolt egy idióta moszkovita balfasz vagy :) Azt írom, hogy nem versenyképesek az oligarcháink vállalatai, te meg rándítasz egyet a válladon és nem foglalkozol a problémával. High-five! :D

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.12. 11:09:50

@sas70:

Igen, a nemzeti burzsoázia is költ idegen földön, senki se mondott mást. De az idegen burzsoázia meg CSAK idegen földön költ.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.12. 11:11:09

@sas70:

Pedig ahol felzárkóztak, pont ezt a módszert alkalmazták: Japán, Korea, Tajvan, Szingapúr.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.12. 11:25:54

@Róbert Gyirán:

S hogyan lehetne versenyképes egymással két eltérő kategóriájú tőkés? Sehogy.

A nyugati, liberális narratíva szerint van két látszólag azonos, de mégis merőben ellentétes rendszer.

Ezek a jó kapitalizmus és a rossz kapitalizmus.

Az előbbiben a élelmes, fantáziadús vállalkozók nemes, lovagi harcban legyőzik a náluk kevésbé hatékony konkurrenciát, s hasznos, piacképes termékekkel ezután dúsgazdagok lesznek, miközben gazdagítják az egész társadalmat, munkahelyeket teremtenek, mindenkinek lassan jólétet teremtve.

A másikban vagy az állam hoz létre vállalkozókat, vagy a vállalkozók veszik meg az államot, de végül a kettő összefonódik, azaz a tőke és az állam egy lesz, s a vége az, hogy semmihez se értő, kontraszelektált egyedek lesznek dúsgazdagok, akik semmit se termelnek, piacképtelenek, s csak lopják a nép pénzét, melyből aztánkacsalábonforgó, fúleksztrás partszakaszokat vesznek maguknak valami egzotikus tájon, miközben a nép nyomorog.

A valóságban minden liberális államban összefonódik a tőke a politikai hatalommal. Hiszen éppen ez a rendszer lényege: a gazdasági hatalomról az állam lemond, azt átadja a nagytőkének. Ennek eredménye: gyenge állam, mely anyagiak híján ki van szolgáltatva a nagytőkének, csak egyes jogszabályokkal képes enyhén változtatni a dolgokon, de nem magán az alapvonásokon. S természetesen ez se igaz: a valóságban a nagytőke mndig igyekszik megakadályozni, hogy olyan erők kapjanak hatalmat, melyek komolyabban lennének képesek a törvényhozás útján veszélyeztetni a gazdasági rendet.

Amit a nyugati propaganda autokráciának csúfol, valójában azok is liberális államok, csupán ott a politikai hatalom erősebb, azaz képes a gazdaságot is a nagytőkétől függetlenül befolyásolni. De ott is erős tényező a tőke, csak nem egyedüli tényező.

Ami pedig a nyugati tőke állítólagos, valójában mitikus, jóságos eredetét illeti, a mellbevágó valóság az, hogy ennek a tőkének az eredete szintén az állam. A legkorábbi liberális államok - a holland és az angol - mind az állam és a nagytőke messzemenő összefonódásán alapultak. Emlékezzünk csak az angol gyarmati társaságokra.

Nyilván létezik piaci verseny, de csakis korlátozottan, kisebb vállalkozók között. Ezt a jelenséget mindenki ismeri: amikor pl. 1997-2006 közt egy Pest megyei faluban laktam, volt több pici minibolt, de csak 2 valődi közértnek nevezhető létesítmény: egy Coop- és egy CBA-hálózathoz tartozó. S velem is megesett, hogy egyszer egy okból az egyiket választottam, máskor a másikat, pl. ha kevés dolog kellett, a Coopba mentem, mert tudtam, oda kevesebben mennek, így nem kell majd hosszasan sorba állnom, míg ha meg a nagyobb választék volt a fontos, akkor a CBA-ba mentem. Alapvetően a Coop-ban kis választék volt, de jobb minőség, míg a CBA-ban nagy választék és rosszabb minőség.

Nagyobb léptékben azonban a konkurrencia fő tényezője nem az, hogy ez vagy az a cég mit kínál, hanem csak az, hogy kinek van több pénze reklámra és ki tud jobb markentigeseket megfizetni. Csak jó termékkel esély sincs betörni a piacra. Régóta tény, hogy már az se igaz, amit a kapitalizmus állít magáról, hogy hatékonyaban képes jobb termékeket, olcsóbban szolgáltatni.

Ami pedig a legfontosabb: a tőke haszna hová kerül. A legrosszabb tőke is jó, ha hasznát ott költi el, ahonnan azt szerzi. S a legjobb tőke is rossz, ha hasznát kiviszi onnan, ahonnan azt szerzi. A nép szempontjából csak ez számít: a gazdaság urai vajon ott költik-e pénzüket, ahol az adott nép is lakik vagy sem.

zizi77 2018.04.12. 11:45:53

@Szelid sunmalac: A szocikat nem azért küldték el , mert loptak, handm mert egy sz@rkupacot csináltak az országból, és az emberek ezt nem vették jó néven. Megyó anno el is ismerte, hogy egy viszonylag jól működő országot vettek át 2002-ben, aztán miután 1 év alatt ész nélkül elkezdtek osztogatni, szépen kiürült a kassza. Nyilván a gazdasági válság sem tett jót az országnak, de még szarul is kezelték.
Ma lényegesen jobb szinvonalon élünk, bár a nyugatot soha nem fogjuk utolérni, mert a kisemberen kívül ez senkinek nem érdeke. Az átlag embert pedig a napi dolgai érdeklik, és nem az hogy Mészáros mennyit keres/ számára az megfoghatatlan/.

zizi77 2018.04.12. 11:49:17

@Puckman Éliás: ebben igazad van, én se akartam 2/3-ot

boundary 2018.04.12. 11:51:05

A XXII. kerületben nem volt bukta. Budafok-Tétény a Fideszre szavazott.

vaffanculo 2018.04.12. 11:57:57

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: most egész jókat bégettél sztem :) Én csak az utolsóban nem vagyok biztos, hogy itt költik el az itt megszerzett (értsd: elsíbolt) vagyont. Sztem néhány offshore számla nagyot hízott az elmúlt években...

boundary 2018.04.12. 12:03:28

@Puckman Éliás: Az önkormányzati választáson biztos bukta lesz a XXII.-ben.

Róbert Gyirán 2018.04.12. 12:15:01

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Na hát igen, látszik hogy idióta vagy. Konkurencia nélkül nincs értelme fejleszteni, mert nincs ki ellen folyamatosan innovatívnak lenni. Ennyi. Egy M. Lölö minek költsön innovációra, kutatás fejlesztésre, satöbbire? Nincs rászorulva. És teszi jelenleg? Nem, mert különben megcsappannának a szabadon elkölthető forrásai. Amit meg nem itthon költ el :) Avagy mutasd már meg, hogy hogyan kerül a magyar néphez a pénz, amit az oligarchákba ölnek, ha (tavalyi adat) Mészáros Lőrinc cégénél átlag alatt kerestek az alkalmazottak, miközben minden alkalmazott 58 millió forintot termelt meg számára?

www.hrportal.hu/hr/az-atlagber-alatt-keresnek-meszaros-lorinc-alkalmazottai-20161124.html

Várom a magyarázatod, moszkovita.

zizi77 2018.04.12. 12:15:34

@boundary: ez azon is múlik, tud-e valamit virítani addig a fidesz. Ha nem, akkor valószínű bukta valóban másfél év múlva

boundary 2018.04.12. 12:22:15

@zizi77: Persze, a kormányzati politika is benne lesz, de a XXII.-ben olyan mértékű, és pofátlan lopás folyik, hogy a Fideszesek sem fognak rájuk szavazni. TUTI.

zizi77 2018.04.12. 12:23:49

@boundary: mesélj, mert én is itt lakom, de le vagyok maradva!

boundary 2018.04.12. 12:32:57

Az önkormi dolgozóktól kérd a mesét, ők jobban képben vannak.

zizi77 2018.04.12. 12:34:23

@boundary: ezek szerint, akkor mégsem annyira köztudott. :)

boundary 2018.04.12. 12:34:36

@Puckman Éliás: Én sem akartam 2/3-ot. Nem egészséges állapot.

boundary 2018.04.12. 12:36:51

@zizi77: Tudod, inkább a homokba dugom a fejem. Az önkormi választásra elmegyek, de hogy fogok-e X-elni, azt nem tudom. Jó lenne valaki független, talpraesett ember, de nem hinném, hogy addig előkerül ilyen.

flamer 2018.04.12. 12:37:44

Azért érdekes, hogy Orbánt kurvára nem említi sehol, úgy csinál, mintha a csúnya ügyek olyanok lennének, amikről ő biztosan nem tud. Hihető, tényleg.

zizi77 2018.04.12. 12:42:03

@boundary: elvileg mi addigra elköltözünk, így majd az új helyen izgulhatok a jó választásért.

sas70 2018.04.12. 13:02:39

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
Na ez tényszerűen nem igaz!
Ha megnézed a beruházásokat azt látod, hogy két rész adja a beruházások nagyjából 90%-át. A kormányzati beruházások, amik Eu-s támogatásból jönnek, és a multik, akik részben a nyereséget forgatják vissza, részben új pénzt hoznak. A magyar kis- és középvállalkozások beruházási rátája olyan 10%-körül van, ami az amortizációt sem fedezi, tehát ezek a vállalkozások stabilan lecsúsznak, elértéktelenednek.

sas70 2018.04.12. 13:10:56

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Az óriási különbség ezeknél az országoknál, hogy az állam nem direkt tett bele pénzeket ezekbe a vállalkozásokba, hanem a piaci innovációban segítette őket, valamint pl. japán ösztöndíjakkal, fizetéssel küldte először külföldre pl. a mérnökeit, hogy aztán a megszerzett tapasztalataikat, visszatérve hasznosítani tudják.

Koreában, sok vállalat ami nagyrészt állami beszállító volt tönkre ment az ázsiai válság alatt, vagy az után. Egyébként nagyjából ők is a japán mintát követték a '90-es évekig.

Szingapúr pedig teljesen más helyzetben van, azt nem is hasonlítanám egyikhez sem.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.12. 13:18:11

@vaffanculo:

Ez biztos, ilyen a tőkés etika.

Vedd észre: az idegen tőke és a belföldi tőke nem rossz és jó, hanem nagyobb és kisebb rossz kérdés.

A végcél: a nagytőke és az összes stratégiai ágazat államosítása.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.12. 13:26:47

@Róbert Gyirán:

Most már termelni kell. De ehhez az alap a tőke megszerzése. Ez zajlott.

Ezen fog múlni Orbán sikere a következő időszakban. Ha ebben elbukik, 2022-ben már csak egy ismételt idióta ballib összefogás fogja tudni megmenteni őt.

Ha nincs jövedelem, nem növekszik a jólét. Ha nincs bent maradó profit, nincs jövedelem. S ha nincs saját tőke, nem marad bent a profit,

Az idefen tőkére alapozó 1990-2010-es modell csődhöz vezetett, Ezért határozta le Orbán a kelet-ázsiai modell alkalmazását 2010 után, melynek lényege állami pénzből felhízlalni egy magyar tőkésosztályt.

Szerintem egyébként ez nem fog működni, az eltérő feltételek miatt, én az erőteljesebb államosítást preferálnám, de örölnék, ha tévednék.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.12. 13:47:41

@sas70:

Pont ez a baj: az EU-s támogatások 80-90 %-a visszamegy nyugatra.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.12. 13:51:12

@sas70:

Igen, nekem is vannak kétségeim. De egy biztos: az alternatíva, az 1990-2010 közti kurzus bizonyítottan rossz, annál rosszabb nem lehet.

Róbert Gyirán 2018.04.12. 13:51:59

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

"Most már termelni kell."

És ugyan mi szorítja erre rá Orbánékat? Azt se tartják be, amiket megígérnek. Avagy addig ne vegyél levegőt, amíg Lölöék és a többi oligarcha el nem kezdenek termelni :)

Gleccsertetű 2018.04.12. 14:03:02

@Szelid sunmalac: ez buta tanítás. vagy beküldöd a ketrecbe, h simogassa meg az oroszlánt? hisz még nem próbálta, milyen jogon mondaná, h fél, h leharapja a kezét???!!! Röfi, ülj le a csemetéddel egy pohár sör mellett, és mond el neki, h tévedtél.

whale 2018.04.12. 14:13:59

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Az nem megy parancsszóra birkuci! Tudod, az úgy történik normális országokban, hogy a VERSENY termeli ki a legrátermettebbeket, akik KÉPESEK profitot termelni. Ki lehet tömni a NER oligarcháit KÖZPÉNZZEL, a kurva anyjukat, de ettől sajnos ugyanolyan bugris tolvaj senkik maradnak, mint amilyenek voltak, tudod birkuci?!?!
Többek között pont ez a baj ezzel a rendszerrel, hogy semmilyen VALÓS teljesítmény nem szükséges benne a meggazdagodáshoz, csak a szaros nyelv. De ezt nyilván te is tudod...

whale 2018.04.12. 14:19:37

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: "S a legjobb tőke is rossz, ha hasznát kiviszi onnan, ahonnan azt szerzi. A nép szempontjából csak ez számít: a gazdaság urai vajon ott költik-e pénzüket, ahol az adott nép is lakik vagy sem."
Akkor itt lehet a válasz a Belize-i offsór számlára, igaz? :D Mikor veszed le a narancsos vödröt a fejedről?:DDD

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.12. 14:27:47

@Róbert Gyirán:

Mint minden víziós politikus, Orbán is szeretne mint sikert elért politikus bekerülni a történelemkönyvekbe.

Politikai sikere kétségtelen:
- a leghosszabb időt kitölktött kormányfő lesz még a most követlező ciklusa alatt,
- Kádár óta az első kontinsszerte ismert magyar politikus lett,
- sikeresen szembeszállt a hatalmas Németországgal, ez sose sikerült magyar politikusnak,
- migránspolitikáját átvette a nyugat,
- sikeresen lavírozott a nyugat és a kelet között,
- tudott szorítani picit a kizsákmányoló nyugati befektetőkön,
- növelte az állam szerepét a gazdaságban,
- sikeersen visszaszerezte az elsíbolt manup-pénzeket,
- jó makrogazdasági mutatók.

Most az életszínvonal érezhető növelése van soron. Lesz erre 8, de mindenképpen 4 éve.

elvis56 2018.04.12. 14:46:25

Vannak még gerinces fideszesek .

ostvan1 2018.04.12. 14:58:11

Az összes (eddigi) fideszes országgyűlési képviselő esküszegő. Sorozatosan megszegték a képviselői esküjüket, hogy "lelkiismerete szerint, befolyástól mentesen" szavaz. Vajon az új parlamentben lesz-e akár egyetlen is, aki betartja az esküjét? (= nem szavazza meg a törvénytelenségeket).

orient 2018.04.12. 15:02:33

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: apro reszlet, hogy ott versenykepes termekeket gyarto es fejeszto cegek emelkedtek fel. pl. Sasmsung. Nalunk a lorinc mit gyart a jovoben ami versenykepes lesz legalabb europai szinten? Csak erdekel de komolyan. Az eletkepes magyar cegek, mint Prezi, Graphisoft, Data maning cegek semmilyen allami toket nem kaptak megis sikeresek lettek nemzetkozileg. Emebereket tomni mestersegesen semmilyen haszonnal nem jar MO reszere max. 1-2 karibtengeri bankszamla novekszik.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.12. 15:04:49

@whale:

A verseny liberális mítosz. Nyugtaon se versennyel lett a nagytőke.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.12. 15:06:12

@whale:

Nem. De ha csak a marxizmus és a liberalizmus között lehetne választani, az előbbit választanám. Marx, bár többnyire hibás válaszokat adott, helyesen ismerte fel a kérdést.

orient 2018.04.12. 15:06:59

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: "tudott szorítani picit a kizsákmányoló nyugati befektetőkön"

Mindig is a nyugati cegek fizettek a legtobbet az alkalmazottaiknak, es gyartjak szinte az egyetlen exportkepes termekeinket. Eletemben 2x dolgoztam magyarcegnek, nagyon megbantam, nagyon kihasznaltak. Nyugati cegeknel megbecsulnek. Csak az szapulja a nyugati cegeket aki sosem dolgozott nekik. Egyebkent told a mantrat mert Orbanek jobban tamogatjak a nyugati toket mint barmelyik masik korabbi kormany (nagyon helyesen teszem hozza). Szavakban meg hulyitenek olyanokat mint Te akik beveszik, hogy nagyon sanyargatjuk am oket. Viktor, Matolcsy, Varga..mar kormanyzasuk elso eveben rajott nyugati cegek nelkul nincs munka, allamcsod es kormanybukas. Ok sem annyira hulyek, de te meg beveszed a hangzatos szolamokat mint a 99%.

Róbert Gyirán 2018.04.12. 15:07:14

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

2008 - világgazdasági válság : csökken a magyar GDP

2012 - világszintű növekedés : nő a magyar GDP

Maxval Bircaman levonja a konzekvenciát: Orbán miatt szárnyal a gazdaság!

Arról miért nem beszélsz, hogy a 2010-ben bevezetett különadókat még mindig nyögjük és visszafogja a gazdaságot, olyan mértékben, hogy kb. az EU-s források mértékével emelkedik a GDP-nk? Mi lesz így 2020 után, az új EU-s költségvetési ciklusban?
És ha annyira tudott szorítani a kizsákmányoló nyugati befektetőkön, miért van még mindig tranzakciós adó és kamatadó? Avagy mintha úgy emlékeznék, hogy azt mondták volna, hogy nem hagyják, hogy a lakosságon verjék le az ágazati különadójukat a bankok. Mégis megtették!

Mondtam már, hogy imádlak beszéltetni, mert egyre világosabb lesz mindenki számára, hogy mekkora idióta vagy :)

Róbert Gyirán 2018.04.12. 15:19:14

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Ha ennyire limitált mentális képességekkel rendelkezel, akkor segítek:

Róbert Gyirán 2018.04.12. 15:20:28

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

whale arra reflektált, hogy a közpénzekből kitömött oligarchák vagyona nem a népet gazdagítja, mert offshore-számlákra landol. Nem adóznak utána, nem a magyarok költik el, hanem az az oligarcha, aki megkapta.

Most vagy gondolatolvasó vagyok, mert értem, mit akart whale mondani, vagy te vagy annyira szubhumán idióta, hogy nem fogod fel, amit mondanak :)

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.12. 15:26:00

@orient:

Hiába magasabbak a bérek a multiknál, ha a profitjuk kisíbolják az országból.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.12. 15:31:07

@Róbert Gyirán:

Még így is sokkal több marad a népnek, mintha minden nyugati rablóbefektetőknek menne.

Schulteisz az ikrek 2018.04.12. 15:34:13

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Látod birka, tudsz Te,ha akarsz. Mondjuk nem mindenben értek egyet. Többen említették már, hogy a szervilisek kistafirungolása csak a pénz kimentéséhez vezet, innovációhoz, magasabb hozzáadott értékű munkához semmi esetre sem. Közvilágítás, gáz-üzletág kiszervezése, pénztáros Lőrinc barát feltőkésítése az egekig.

Történelmi tanulmányainkban tanultuk ugyan, hogy minden uralkodó osztály kitermeli a maga burzsoáziáját, de azok az idők már elmúltak.

Ki kell jelenteni, hogy minden párt lop. Ennek a legfőbb oka a pártfinanszírozás kérdése. A pártok a befizetett tagdíjakból, és az állami támogatásokból képtelenek hatékonyan működni. Véleményem szerint legyen ez az ő bajuk, a probléma mindössze az, hogy a mi farkunkkal verik a csalánt.

A vita az ellopott összeg nagysága, és a támogatottak körén van.
A gengszterváltás óta nem volt még olyan kormány, ahol a közbeszerzésekhez a Párt holdudvarához tartozókon kívül senki ne férjen hozzá. Arról nem is beszélve, hogy ekkora összegű túlárazások sem voltak még a beruházások körében.
Emlékszem, már az első FIDESZ kormány idején is sokan vért hugyoztak,hogy legalább egy kósza Fideszest be tudjanak ültetni a felügyelő bizottságukba, vagy az igazgatótanácsukba, hogy állami megrendelésekhez juthassanak, és akkor még EU támogatásokról nem is harangoztak. Ellenzéki körökben már akkor az volt a vélemény, hogy mindenki belepisil ugyan a strandon a medencébe, de a fidesz ezt a trambulinról teszi. A helyzet jottányit sem változott, inkább súlyosabb lett.

Róbert Gyirán 2018.04.12. 15:43:32

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Látom nem fogod fel a lényeget, de hát na, akinek értelmezési nehézségei vannak, attól nem elvárható, hogy komplexebb problémák megértése során is helyes következtetésre jusson :)

Mindig a nyugati rablóbefektetőket emlegeted, de baszkimár, magasabb bért fizetnek, mint a magyar vállalkozások! Te magad egy külföldi multinál dolgozol, ezt is mondtad korábban. Hát nem sül le a képedről, hogy nem magyar vállalkozás alkalmazásában jobbítod hazánkat? Ez a classic bort iszik és vizet prédikál esete, megszorozva azzal, hogy irgalmatlanul ostoba vagy :D

orient 2018.04.12. 15:44:11

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: mondjuk erre van egy példám (megtörtént). Van egy kis város ahol szinte nincs munka. Magyaroknak nincs eladandó terméke amire építeni lehetne, tőkéjuk sincs ugye, de ha lenna akkor sem megy sokra mert ha legyárt valamit amit senki sem vesz csődbe ment. Erre egy külföldi befektető csinál egy gyárat, ad munkát, megfizeti az embereket...ebből van pénze a helyi boltosnak mert emberek elkezdenek vásarolni, sőt nyilnak új boltok, mert az emberek nem csak kaját vesznek, de ruhát es más dolgokat is. A 2 fodársz üzlet helyett nyilik masik 4 mert az embereknek van penzuk fodrászhoz menni, nem otthon a nagyi vágja már a hajukat. A helyi kőműves, burkoló aki nem tud a gyárban dolgozni el kezd megrendeléseket kapni mert az embereknek hirtelen van pénze új fürdőszobát konyhát csinalni, festő mázolónak szintén. Önkormányzatnak van pénze az adókból új utakat csinálni, felújítani megint ezt azt...sorolhatnám órákig, de kb azon a 200 fős gyáron keresztül az egész környező régió elkezd fejlődni. És akkor az a legnagyobb baj, hogy ez egy külföldi multi? Aki ráadásul ha megy a bolt még akár bővíti is a gyárat később? Üldözzük el őket hangzatos szavakkal, hogy kiszipolyozzák az országot a nyugati elnyomók. Csak akkor azokkal számolj majd el akik ezek miatt földönfutók lesznek (és nem csak a gyárban dolgozók).

Hívő hitetlen 2018.04.12. 15:47:10

A földbuta poszterina nem tudja, hogy a XXII. kerületben nem bukott a Fidesz.
Már tényleg mindenki az Index címlapjára kerülhet.

Gabor Jeges 2018.04.12. 15:52:00

@kritizator: Hasonlót tapasztaltam. Egy átlag fideszest egyszerűen nem érdekel a lopás. Azt mondja, hogy ez az alap a politikában, ezért őt nem befolyásolja. Ő az "értékrendje" miatt szereti a Fideszt.
Viszont létezik olyan Fideszes is, mint ez a Sebes. Akik ugyanúgy hisznek abban, hogy a Fidesz alapvető értékei jók, és a ha levetkőzné a negatívumokat, akkor a legjobb párt lenne. Sőt, van egy harmadik típus is (mint pl. én) az, aki mélységesen csalódott a Fideszben, mert felismerte, hogy a negatívumok nem sárként rakódtak a pártra és ezeket le lehet mosni, hanem egy ideje ez a mocsok a magja, a mozgatórugója a működésüknek. Ez abból is látszik, ahogy mindig a pénzforráshoz igazították a politikai elveiket. Ha Soros fizette őket, liberálisak voltak, ha Simicska vagy az EU, akkor polgáriak, ha Putyin, akkor meg illiberálisok. A pénz mozgatja őket, nem az elvek.

Gabor Jeges 2018.04.12. 16:00:15

@orient:
Nem a multik elzavarása a cél, hanem a "hangzatos szavak". Az a lényeg, hogy a politikai kommunikáció az emberek legmélyebb zsigeri érzelmeire hasson. A multikat nem akarja elzavarni a Fidesz, csak az embereknek sugallja, hogy "ezek kiviszik a pénzt az országból, de mi megbüntetjük őket, hogy neked jobb legyen". Közben ugyanúgy jönnek be a multik, csak azt a Fidesz úgy hívja, hogy "stratégiai partner" de az már nem kiviszi a pénzt, hanem munkahelyet teremt. Ez az egész kommunikációs diferenciálás arra jó, hogy a pénzszivattyú multiságot összekapcsolhassa az ellenzékkel, a gazdaságot fellendítő stratégiai partnerséget pedig sajt magával azonosíthassa.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.12. 16:03:36

@Róbert Gyirán:

Az egyéni szint és az országszint nem azonos, nincs ebben semmi hiteltelenség.

Nyilván jobb egy egyénnek nyugati muktinál dolgozni, mert biztosabb munkahely, magasabb a bér. De maga az, hogy a gazdaságot uralja az idegen tőke messzemenően káros.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.12. 16:05:29

@orient:

Az idegen tőke ugyanaz, mint a migráció: kis mértékben hasznos, nagy mértekben csődbe visz. Mint az alkohol: ha iszol néha egy pohárral, rendben van, de ha egész nap részeg vagy, tönkremész.

orient 2018.04.12. 16:08:21

@Gabor Jeges: tisztában vagyok vele, sőt, ez az egyik oka amiért a jelenlegi kormány népszerű (új multik, új munkahelyek, emelkedő bérek) és nem a migráció meg a soros. Az emberek érezhetően jobban élnek és erre még jönnek a hangzatos szavak is. Hogy ezt egy egyszerű ember nem fogja fel azon nem csodálkozom, de ha valaki idejön kommentelni, értelmesen és még mindig nem látja ezt át, akkor ott azért már eléggé meglepődöm.

Egyébként az ellenzék sikertelenségét pont ebben látom. Csak olyan ember venné fel a versenyt aki sikeres magyar üzletember (trump magyar megfelelője), és a hangzatos érzelmi dolgokat bele tudná dumálni az emberek lelkébe 3 szavas mondatokban és jeligében, olyan trumposan. Vona gábor nem azért bukott mert néppártosododott, hanem mert amíg radikálisabb volt pont ilyen 3 szavas, érzelmekre ható zsigeri dolgokat vett elő. Itt az értelmiségi politizálás hat max 10%-ra, de a szavazatok többsége az egyszerűbb rétegeknél dől el (megint csak Trump, Brexit effektus...). Ezeknek az embereknek kell egy ilyen vezető, lehetőleg nem politikus akkor eladható. Trump pont azért nyert mert USA-ban elegük volt az embereknek a politikusokból és jött a nép embere az üzleti világból aki értette a nyelvüket és tőmondatokban megfolgalmazta a 90% érzéseit.

orient 2018.04.12. 16:12:34

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: mondjuk ez nem volt érv a lírtakra. Ajánlom utazgassál le a balkánra, lehetőleg nem EU-s országokba: SZerbia, Macedónia, Monenegró. Na oda nem tette be a lábát a gonosz nyugati tőke, csak kis mértékben, olyan: "egy pohár bort iszok naponta mértékben" és nézd meg milyen szépen virágoznak. Egyetértünk, ez a siker receptje, igazad van. Van szerb ismerőseim, az összes minket irigyel, bezzeg ott nincs karvalytőke. SIngapore-t egyébként pont a nyugati cégek és tőke vitte oda ahol most vannak, csak szólok. Én dolgoztam cégnek Sinagpori irodában is korábban, imádják a nyugati cégeket különben ott is Indonézia meg Fülöpszigeteki életszínvonal lenne.

.., 2018.04.12. 16:15:29

Birca szerintem tévedsz a nagyságrendekben, vegyünk egy példát. Egy multi bevétele 110Ft, kiadása 100Ft - ez mondjuk 10%-os profit - elég átlagos. Szerinted az, hogy a profitot (10Ft) kiviszi az országból kizsákmányolásnak számít? Miközben 35-40Ft-ot kifizet eleve munkabérként magyaroknak - ez ugye mind itthon kerül elköltésre (adó + bér) - csak ez a tétel már 4-szerese a profitjának! És akkor még nem beszéltem a marketing költségeiről (mondjuk 5Ft), működési költségek (20-25Ft) amit szintén jóeséllyel az országban költi el. Ez a "kiviszi a profitot" szerintem tök fals.

.., 2018.04.12. 16:16:28

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Birca szerintem tévedsz a nagyságrendekben, vegyünk egy példát. Egy multi bevétele 110Ft, kiadása 100Ft - ez mondjuk 10%-os profit - elég átlagos. Szerinted az, hogy a profitot (10Ft) kiviszi az országból kizsákmányolásnak számít? Miközben 35-40Ft-ot kifizet eleve munkabérként magyaroknak - ez ugye mind itthon kerül elköltésre (adó + bér) - csak ez a tétel már 4-szerese a profitjának! És akkor még nem beszéltem a marketing költségeiről (mondjuk 5Ft), működési költségek (20-25Ft) amit szintén jóeséllyel az országban költi el. Ez a "kiviszi a profitot" szerintem tök fals.

orient 2018.04.12. 16:32:02

@..,: nem is beszélve a beszállítókról akik ha magyarok 100%ban itt tartják a a megtermelt pénzt és profitot. Pont mint a paksi meg a kínai vasúti projektnél. Ja nem.

whale 2018.04.12. 17:38:27

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Persze. Genetikusan komcsi ésszel ezt nehéz elhinni, mi? LOL
Durva, öldöklő, sokszor tisztességtelen versenyben alakult ki a jelenlegi status quo. És igen, a gyengébb, butább, alkalmatlanabb elbukott, elvesztette a vagyonát, aki meg alkalmasabb, okosabb, ügyesebb volt, és végeredményben JOBB válaszokat adott a piac és a társadalom igényeire, az gazdagodott. Ez a kapitalizmus evolúciója, ha tetszik, ha nem...
És erős a gyanúm, hogy viktor, a frusztrált faluszéli suttyó ezért gyűlöli a szíve mélyén dzsordzsi bácsit. Mert pontosan tudja, hogy piaci alapú versenyben labdába sem rúghatna mellette. Ezért aztán kerüli is a valódi megmérettetést a gyáva gerinctelen féreg, akár politikáról, akár gazdaságról van szó. Csak ott játszik, ahol meg van bundázva a meccs...
És te ennek tapsikolsz, nyilván nem véletlenül. Similis simili gaudet.

whale 2018.04.12. 17:45:03

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Teljesen mindegy, hogy helyesen ismerte-e fel a problémát!
Amiről ő álmodozott, az megvalósíthatatlan a gyakorlatban erre ment rá 44 évünk, baszd meg, hogy kiderítsük, hoyg NEM MŰKÖDIK, mert idegen az ember természetétől és csak terrorral működtethető ideiglenesen. De látom, képtelen vagy elszakadni tőle...:DDD

whale 2018.04.12. 17:48:01

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Hogy jön ide? :DDDD Te fasz, a saját szövegedet képtelen vagy összevetni a valósággal? LOL

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.12. 17:50:45

@whale:

Így igaz, a statusquo tisztességtelen módon lett, csak éppen nem csak Mo-on, hanem az egész világon. A legelső kapitalista államokban, Angliában és Hollandiában, az állam hozta létre az első nagytőkéseket.

Piaci alapú verseny lgfeljebb kisvállalkozók között van, mondjuk 2 közeli bolt vagy cukrászda között.

A nagytőkések közt sose volt verseny piaci alapon, ez eleve képtelenség. Az nyer, aki több pénzt költ jó marketingesekre, s maga a cég teljesítménye tizedrangú szempont.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.12. 17:52:10

@whale:

Így igaz, pont ezért nem kell kommunista társadalom. De liberális se.

Az ideális a populista állam, mely ötvözi afenti kettőt sok tekintetben. Ez a jövő.

whale 2018.04.12. 18:07:25

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Hogy jön ide? :DDDD Te fasz, a saját szövegedet képtelen vagy összevetni a valósággal? LOL

N. Barbie 2018.04.12. 18:11:23

Igen, olvastam en is valamelyik nap ennek a szerencsetlennek a szanalmas a`lmoralizalo omlengeset.
A problema "csak" annyi, hogy elkesett, de nagyon.
Ha ezt 2014-ben irja, de ugy, hogy melleteszi, hogy a felsorolt korrupcios es egyeb problemak miatt mar akkor se rajuk szavazott, akkor elhiszem az oszinteseget, es alairom, hogy tisztesseges ember.
De ugy, hogy ezt nem tette meg 14-ben, sot 18-ban sem, sunyult szepen a kis fideszes poziciojaban, csak majd esetleg 22-re jut el odaig, hogy talan nem kene tolvajokra szavazni, akik semmi kirivot nem tettek 8 ev kormanyzas alatt, na az nekem ne akarjon moralizalni, meg erkolcsoskodni, mert azt a lehetoseget mar reg eljatszotta, hogy ezt hitelesen tegye meg.

whale 2018.04.12. 18:12:29

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Te teljesen hülye vagy, b+! Ez egy sületlen baromság, az alkalmatlan idióták önigazoló mentsége, hogy a másik nem jobb náluk, csak jobb a marketingje. Lószart, papa! MOst így hirtelen a Samsung Apple konkurencia jut eszembe. Kinek jobb a marketingje? Az Apple-nek. Ki gyárt objektíve több és jobb telefont? A Samsung. MEnj már a picsába, de tényleg. Az nem baj, hogy hülye vagy, mint a segg, de legalább ne terjesztenéd, b+...

N. Barbie 2018.04.12. 18:22:14

@whale: Birka csak a tipikus fidesznyik, aki kinkeservesen probalja megmagyarazni, indokot talalni arra, hogy miert lenne jo az a Magyar allamnak, hogy a fideszes haver/rokon/szomszed haromszor annyiert epit meg valamit, mint a csunya csunya multi vagy kulfoldi ceg. Nyilvan ez abszurd, igy sosem sikerul neki.

Masreszt a multik tamogatasaban a fidesz kormany viszi a primet, ugyhogy az a duma is megdolt, hogy a fidesz hogy harcol a szemet multik ellen...

whale 2018.04.12. 18:32:29

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Most nézem csak birkuci, te valami komcsi ügynökcsaládból származol, b+!:DDD
Na, elmész te a faszomba, D-XXX ügynök!!! LOL
Havannai szovjet középiskola, mi? :DDD
MEg havannai egyetem bölcsészkar, mi?:DDD
Meg ovi Limában, mi?:DDD
Remélem, Che Guevarás pólód is van... LOL
Carlosszal a Sakállal jattoltál?:DDD
Ali Agcával?:DDD
NA, hesspicsába és kurvára szégyelld magad a családod miatt!

Sir Gombóc 2018.04.12. 18:40:36

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: a manyup pénzeket orbán síbolta el, birka. Ja, egy apróság. annak, aki megmaradt a magánnyugdíjnál, most olyan 8-10x több pénz van a számláján.

Sir Gombóc 2018.04.12. 18:44:37

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: az agyadat síbolták ki. visszaforgatják a nyereségük jó részét.

politologus · http://politologus.blog.hu 2018.04.12. 18:48:45

Emlékszem Sebes arcára, azt hiszem, ő szerepelt A fideszes zsidó... című dokumentumfilmben.

whale 2018.04.12. 18:51:32

@politologus: Igen, ő az. Egyébként SZDSZ-es XII. kerületi polgármester is volt a gerincoszlop...:DDD

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.12. 19:06:32

@whale:

Mi rosszat tett a családom.

Egyébként "komcsi" családból származázom tényleg, bár inkább liberális az. A kádárista technoráciából vagyok családilag, az meg máf a 70-es években antikomcsi liberó volt a valóságban. Ha nem érted miről van szó, mondok egy nevet: Medgyessy, na ő tipikus képviselője annak a rétegnek, melyből én is vagyok családilag.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.12. 19:07:42

@Sir Gombóc:

Nem, Orbán visszavette a manyup pénzeket a manyup-cápáktól.

BiG74 Bodri 2018.04.12. 20:26:31

Sebes Gábor! Elmész te ám a jó é............................................................................. te f....................................gerinctelen p..........................!

Beer Monster 2018.04.12. 23:46:07

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Azért vigyázz a szádra, mielőtt letolvajozod a magyarságot.

Nylul 2018.04.13. 11:36:58

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Gratulálok!
Egyrészt, mert (talán először a blog.hu történetében) volt egy tök vállalható hozzászólásod.
Másrészt: Ilyen hosszan, ennyi kommenten keresztül bizonyítani a butaságodat - még senkinek sem sikerült! :D

Macropus Rufus 2018.04.13. 12:19:03

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Politikai sikere kétségtelen:
"- a leghosszabb időt kitölktött kormányfő lesz még a most követlező ciklusa alatt,"
hmm... monndjuk Kádár is eléggé sokáig volthatalmon. És attól még jü volt mint politikus?

"- Kádár óta az első kontinsszerte ismert magyar politikus lett,"
hát ez hülyeség. Szted az előzőket nem ismerte senki? Meg hát az sem mindegy, hogy miért is ismeri a nevét mindenkit.

"- sikeresen szembeszállt a hatalmas Németországgal, ez sose sikerült magyar politikusnak,"
mert neki sikerült mi? És amúgy miért is kellett volna szembe menni vele? Ha német akarja fép perc alatt térde rogy az ország. Gondokozzál már egy picit. Nem kell feltétlenül mindíg a hülyét játszanod.
Az magyar export nagyon nagy része a németekhez megy. Ha ez megváltozik, azt itt mindenki meg fogja érezni. Jól szembe ment a németekkel mi? Még a kvótákat is megszavazták. Tudod a Vitya és csapata ott kint egy sz@ros csicska. Itthon van nagy pofájuk. Már külön cikkek foglakzonak azzal, hogy konrétan a Viktor mit mond ott kint és mit mond ugyan arról itthon. Nem picit járatja le magát.

"- migránspolitikáját átvette a nyugat,"
A nyugat az ez égtáj. Mely országog vették át.

"- sikeresen lavírozott a nyugat és a kelet között,"
de ez még nem jelent semmit továbbra sem. Mit ért el vele?

"- tudott szorítani picit a kizsákmányoló nyugati befektetőkön,"
ilyen szöveget már a Kádár korszakban is nyomattak. Ajánlom figyelmedbe a Magyar retrót. OTt egy igazi 1bites fasz kifejtette, hogy milyen jó, hogy elkergették a munkásokat kizságmányoló gazdagokat...

"- növelte az állam szerepét a gazdaságban,"
és ez miért is jó? Ja igen meg van: pl. a gáz árát fixen tartjuk ezáltal marha sokat bukim a hülye lakosság, viszont az államnak tetemes bevétele keletkezik, amit szét lehet osztani a haverok közt. Érdekes módon azok az országok ahol nem szló bele az állam azért valahogy jobban muzsikálnak.

"- sikeersen visszaszerezte az elsíbolt manup-pénzeket,"
aha. A bib ott van, hogy nem írták jóvá a lakosságnak. Tehát majd a nyugdíjas években fog realizálódni, hogy ennyivel kevesebb lesz a nyugdíj. Amúgy biztosan el lett síbolva? Nekem van magán nyugdíj megtakarításom. A legutóbbi elszámolás szerint a hozam már több mint a tőke amit beleinvesztáltam. És most már milliós tételről beszélhetek. Biztos qurva okos 5let volt lenyúlni? Majd 30-40 év múlva megy a rinya megint a nyugdíjak körül. Vitya addígra már rég nem lesz sehol és a sok hülye magyar (akiknek köztudott semmiféle memoriájuk nincs) majd akkori aktuális kormányt fogják szidni a nyugdíj miatt. Ez ilyen. Mert a magyarok rendkivűl kevés memoriával bírnak. (a többség).

"- jó makrogazdasági mutatók."
játék a számokkal. Ezek a pontos soha nem érdekeltek. Lehetnek olyan szép számaid, ha közben majd 4millió ember a minimál bér szintjén él. Egyébként: ha egy országban nagy a korrupció, akkor az is pörgeti a gazdaságot... nem árt ezt tudnod.

"Most az életszínvonal érezhető növelése van soron. Lesz erre 8, de mindenképpen 4 éve. "
azért arra kíváncsi lennék, hogy az EU források leállítása után miből fognak nyulni. Mert a pénzt nem stadionokra kaptuk, hanem felzárkózásra. Szóval nem lesz itt semmiféle gazdaság növelése, mert nem lesz miből.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.13. 13:35:37

@Macropus Rufus:

"Kádár is eléggé sokáig volthatalmon"

De nem demokratikus népakarat alapján. Kádár sose nyert választást.

"Kádár óta az első kontinsszerte ismert magyar politikus lett,"
hát ez hülyeség. Szted az előzőket nem ismerte senki?"

Igen, senki se ismerte őket, nyilván a politikai elemzőket, a politikusokat, s 1 %-nyi Mo. iránt érdeklődőket leszámítva. Az utca embere azonban nem ismerte Antall, Horn, Gyurcsány, Göncz, Mádl, Sólyom, stb. nevét.

"Ha német akarja fép perc alatt térde rogy az ország."

Így igaz. Pont ezért még nagyobb Orbán teljesítménye.

"Az magyar export nagyon nagy része a németekhez megy."

Ami elsősorban a német tőke érdeke...

"Tudod a Vitya és csapata ott kint egy sz@ros csicska."

Ha így lenne, nem hadakozna velük a komplett nyugati liberális sajtó.

"- migránspolitikáját átvette a nyugat,"
A nyugat az ez égtáj. Mely országog vették át."

Nyugat-Európa. Ma már mindenhol leállt a vilkommenbuziskodás.

"- sikeresen lavírozott a nyugat és a kelet között,"
de ez még nem jelent semmit továbbra sem. Mit ért el vele?"

Az ország szuverenitásának erősödését.

"- növelte az állam szerepét a gazdaságban,"
és ez miért is jó?"

Mert vissza kell vennünk a gazdaságunkat, s ehhez ez elegendhetetlen.

"Érdekes módon azok az országok ahol nem szló bele az állam azért valahogy jobban muzsikálnak."

Mítosz.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.13. 13:39:27

@Macropus Rufus:

"- sikeersen visszaszerezte az elsíbolt manup-pénzeket,"
aha. A bib ott van, hogy nem írták jóvá a lakosságnak."

Ez másodlagos. A lényeg: betömte a lyukat, melyen a nép nyugdíja lassan kifolyt manyup-spekulánsok mocskos zsebébe.

"Nekem van magán nyugdíj megtakarításom. A legutóbbi elszámolás szerint a hozam már több mint a tőke amit beleinvesztáltam. És most már milliós tételről beszélhetek."

Én is ismerek embert, aki sikeres lett piramisjátékban. Mégis, a piramisjáték a legtöbb ember számára káros.

"- jó makrogazdasági mutatók."
játék a számokkal."

Zorbán lefizette az európai statisztikai hivatalt?

"közben majd 4millió ember a minimál bér szintjén él"

Annyi nem, de sokan igen. Pont e helyzet megszüntetése a cél.

"azért arra kíváncsi lennék, hogy az EU források leállítása után miből fognak nyulni"

Az EU-források 90 %-a visszamnet nyugatra, azaz semmi jelentőségük távlatilag nézve.

Nylul 2018.04.13. 14:24:34

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: A lófaszt vagy te hiteles, de mantrázd csak, szerencsére rajtad kívül senki nem hiszi el. :D

Nylul 2018.04.13. 14:31:23

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
'Ez másodlagos. A lényeg: betömte a lyukat, melyen a nép nyugdíja lassan kifolyt manyup-spekulánsok mocskos zsebébe.' - te szörnyen buta vagy.

'Én is ismerek embert, aki sikeres lett piramisjátékban. Mégis, a piramisjáték a legtöbb ember számára káros.' - te geci buta vagy.

4 különböző 10+ éves megtakarításom közül már kettő kitermelte saját magát, ezek közül az egyik konkrétan mind a négyet. :D

'Zorbán lefizette az európai statisztikai hivatalt?' - te mocskosul buta vagy, még csak a számokat sem tudod értelmezni.

'Az EU-források 90 %-a visszamnet nyugatra, azaz semmi jelentőségük távlatilag nézve.' - te kibaszott buta vagy, erről már többen írtak fentebb is. :D

Hajrá sötétség, hajrá Bulgária, és csak így tovább! :)

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.13. 14:49:56

@Nylul:

Ha "megtakarításod", akkor az önkéntes manyup, ami egész más ügy, mint a szerencsésen liklvidált kényszermanyup. Ne csúsztass...

Nylul 2018.04.13. 15:55:21

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: te kurvára buta vagy. Egyrész befektetésről beszéltem, nem önkéntes manyupról (bár az is van benne) Másrészt ha benne maradtam volna a 'kényszermanyup'-ban, a portfólióm egyik legstabilabb eleme lenne most.
Amúgy esetleg meg tudnád mutatni, hogy hol tudom ellenőrizni állambácsinál, hogy mégis mennyi az annyi nyugdíjilag?

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.13. 16:29:05

@Nylul:

Magyarul: hazudtál.

A nyugdíj mértékére jogszabály van.

Nylul 2018.04.13. 16:59:14

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: egyszerűen buta vagy. Miért hazudtam?

És hol a követhető állami nyugdíjszámlám?

Nylul 2018.04.13. 17:23:41

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:
És miért nem? Pedig azt mondták! És hol hazudtam, csak hogy teljes, legyen a kérdéskör?

Nylul 2018.04.13. 18:35:48

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: Köszönöm, mind a 11 karakternyi érvedet! :D
Bár egy kérdésre sem sikerült válaszolni. :P
Pont ennyit érsz, bolgár sötétség hercege. :D

Beer Monster 2018.04.15. 22:23:44

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Jól olvastam, nem mellébeszélés kellene, hanem egy bocsánatkérés a honfitársaim és az én önös indíttatású letolvajozásunkért.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.04.16. 06:32:52

@Beer Monster:

Valamit elnéztél, édes ballibám...

A lényeg: Soros gazdátok bukott.

Beer Monster 2018.04.17. 22:15:10

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: A lopás elítéléséről van szó, te nemzetgyalázó istentelen tróger.