Mindent megtettek az iskola elsüllyesztéséért, de a szülők üzenik: nem fog sikerülni!
2018. február 09. írta: Ms. Black Sheep

Mindent megtettek az iskola elsüllyesztéséért, de a szülők üzenik: nem fog sikerülni!

A Budai Nagy Antal Gimnázium tovább küzd és köszöni - ha nem is könnyen - de jól van

budai-3.jpgMindent megtett a helyi és az országos vezetés,  hogy eltüntessék az iskolát a süllyesztőben, de egyenlőre még nem sikerült. Hogyan lehetséges ez? A Budai Nagy Antal Gimnáziumban a tanárokon múlik minden. Ők viszik a hátukon az egészet, kínlódnak, küzdenek, de megéri.

2,5 éve egy, az iskola vezetésére tökéletesen alkalmatlan személy vezeti a Budai Nagy Antal Gimnáziumot. Tudták ezt előre a szülők és a tanárok is, de hiába tiltakoztak, hiába mondták el a véleményüket sokféle módon, mégis Czunyiné  - az akkori közoktatásért felelős államtitkár – egyetemi évfolyamtársa lett az iskola igazgatója. Vezetőnek semmiképp nem nevezhető, hiszen egy jó vezető utat mutat, ezt pedig Manolovitsné Erdőközi Orsolya nem teszi.

Az iskolában gyakorlatilag semmi nem működik törvény szerint. A dokumentumok elavultak, nem követhető, hogy most éppen mi hogyan működik, sok minden szóbeli kijelentések alapján. Nincs Intézményi Tanács, és fél évig enapló sem volt. Hétfő óta van – elvileg. Mit jelent ez? Van, be lehet lépni, de nincs minde tantárgy felvéve – hiába jelezték a szülők a hibát -, így az órarend is erősen hiányos és az osztályzatot – valamint az órai tananyagot is – hiába szeretné a tanár beírni, nincs hova. Az, hogy ilyen esetben mit kellene használni, mi a hivatalos… ki tudja. Hivatalosan szeptember óta – ahogy az eddigi években is – enaplóba kellene írni az osztályzatokat.

Az iskola mégis működik. Működik, mert az ott dolgozó PEDAGÓGUSOK – így csupa nagybetűvel és emelt kalappal előttük – működtetik.

A színvonal nem csökken – bár pont azok, akiknek köszönhető ez az áldatlan állapot, akik megszavazták, hogy jó lenne ide ez az igazgató, akik azóta kompetencia hiányára hivatkozva nem tesznek semmit – halkan ezt  terjesztik.

A mostani végzős évfolyamon a diákok több mint ¾-ének van nyelvvizsgája, abban az osztályban is, amelyik nem nyelvszakos. Írhatnám az iskolai átlagokat is, de az lehet szubjektív. Egy államilag elismert nyelvvizsga nem az.

A tavaly végzettek közül, akik jelentkeztek valamilyen felsőoktatási intézménybe (ez a végzősök kb 90 százaléka), néhány kivételével mindenkit felvettek. Ez szintén objektív mérőszám.

Mi a gond mégis? Az, hogy ha mindez az intézményvezetésen múlna, akkor nem így lenne.

Az új igazgató regnálása óta semmit nem tudni az iskola alapítványának helyzetéről. Igaz, hogy közzé kellene tenni az iskola honlapján is az alapítványi beszámolót, de a 2016-os még a bíróság honlapján sincs közzétéve, sőt kiderült, hogy az igazgatónő – aki a kuratórium elnöke – nem is látta még ezeket.

A két hónapja – a kormány informatikai támogatásának köszönhetően – kapott informatikai eszközök a mai napig nincsenek beüzemelve, bedobozolva várják, hogy ezt valaki megtegye.

Az iskolai ütemterv szerint lett volna ún. karácsonyfa party az iskolában, erre külön fel is hívta az igazgatónő a szülők figyelmét, hogy ne felejtsenek el készülni rá, majd az egész elmaradt, nem tudni miért, értesítve, tájékoztatva senki nem lett. Azt beszélik, hogy nem sikerült hozzá karácsonyfát szereznie az igazgatónőnek. Ha szólt volna, a szülők egészen biztosan megoldják ezt a problémát is. Mert a szülői közösség igen összetartó, ha bármi kell, azonnal közösen ugranak segíteni.

Sok minden nem működik az iskolában, ez nem egyedi eset, hiszen az oktatás erős pénzhiánnyal küzd. Az azonban, hogy nem lehet például az iskolarádiót megjavítani szülői összefogásból, azt gondolom egyedi. Hiába a felajánlás, nem megy csak akkor, ha egy cég áll a javítás mögött. Hiába lenne több szakértő apuka is, hiába vennék meg a szülők saját zsebből az anyagokat, nem lehet, csak ha van olyan szülői vállalkozás mellyel szerződést lehet kötni. Az igazgatónő szerint különben se fontos az iskolarádió, mert az „csak” a diákok jobb közérzetét szolgálná némi zenehallgatással. Ezt a kijelentést inkább nem kommentáljuk…

A szülők és a tanárok küzdenek, a gyerekek tanulnak, végzi mindenki a dolgát, igaz egyre fáradtabban, egyre nehezebben.

Mit tennék, ha most kellene középiskolát választanom a gyerekemnek? Csakis ide hoznám. Az az iskola, ahol ilyen nehézségek mellett is ilyen szép eredményeket érnek el, ahol ennyire összetartó a közösség, az az iskola a világ legjobb iskolája.

Megismerve a szülőket, az itt tanító PEDAGÓGUSOKAT, csak egyet mondhatok: róluk bárki példát vehet.

Az pedig, hogy a helyi önkormányzat nem áll ki az iskola mellett, nem is próbál segíteni, mondván nincs kompetenciájuk… ez minősíthetetlen. Ha arra van kompetencia, hogy egy – Soros György ellenes - országgyűlési határozat mellett kiálljanak – noha azt már megszavazták és az önkormányzat kiállásán igazán semmi nem múlik -, akkor azt is megtehetnék, hogy annyit határozatba foglalnak, hogy ez így nem jó és kérik a minisztérium segítségét.

De semmit nem tesznek, csak szép halkan terjesztik, hogy romlik a suli színvonala, rossz a hírneve és szerintük erről természetesen a szülők és a tanárok tehetnek, akik ezt ki merik mondani.

Akkor legyen itt a valóság:

A Budai Nagy Antal Gimnázium jó suli, kiváló tanárokkal, jó szülői közösséggel, mindannak ellenére, hogy a pálya nagyon lejt, valamiért, valakik mindent megtesznek az iskola elsüllyesztéséért, ami azonban nem fog sikerülni!

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kozeletipad.blog.hu/api/trackback/id/tr10013648036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dr. mesterséges színezék 2018.02.11. 13:24:34

Volt a cégnél két középvezető, akik éveken át nem érték fel ésszel, hogy 1. nem a hadseregben vezetnek szakaszt gonodszkodó törzsőrmesterként, 2. nem csak a pofájukat, de a fülüket is ki kéne nyitniuk, ha embereket irányítanak.

Aztán amikor heti rendszerességgel kellett lapos kerékkel (kerekekkel) felkeresniük a gumis embert, vagy amikor éppen nem, kromofágmarta foltokat javíttatni, beindult a pozitív jellemfejlődésük.

Megmagyarazo 2018.02.11. 15:56:34

Nem tudom, mennyire van összefüggésben a jelen helyzettel, de azért megkérdeznék valamit, amit nem értettem.
Van az ötosztályos nyelvi képzés, nulladik évfolyammal, ami szinte csak nyelvtanulás. Német és angol.
Az ember azt gondolná, érettségire a gyerekek majdhogynem folyékonyan beszélik a nyelvet.
Ehhez képest megkérdeztem, érettségire a legtöbben a középfokú szinten vannak. Páran C1, de azok külön járnak valahova.
Érettségire a középfokig heti 3 órás nyelvtanulással is el lehet jutni! Ezért kár egy évet elvesztegetni...
Nem is értem, innentől kezdve mire készít fel pontosan a nulladik év??
Kérdeztem, akkor melyik tantárgyakat fogják idegen nyelven tanítani.
Háááát, talán a földrajzot, de nem biztos...
Itt valami koncepcionálisan nincs rendben.
Ezeket a kamu öt évfolyamos képzéseket szerintem be lehetne szüntetni.
Ha nem riasztana el sokakat, hogy a nagy semmiért plusz egy évet kell lehúzni az iskolapadban, tán még a ponthatárok is emelkednének.
Lehetnének helyette négyéves emelt nyelvi osztályok.

Szpotti 2018.02.11. 16:40:03

@Megmagyarazo: ezt hallottam amikor elmondták a szülői értekezleten. Ez egyszerűen nem igaz! A nyelvi előkészítősök a 9. évfolyam végére általában megszerzik a középfokú nyelvvizsgát, majd 10-ben előrehozott érettségot tesznek. 12-ik végére vagy mégegy nyelvből középfokút vagy egy felsőfokút is megszereznek. Az iskolavezetésnek ezekről gőzük sincs, ahogy sok egyéb dologról sem.

Megmagyarazo 2018.02.11. 16:46:22

@Szpotti: Köszi a választ!
Az a baj, ezt nekem a némettanár mondta, ő közelebből kéne lássa azért..
De örülnék, ha igazad lenne. Érdekelne a statisztika, persze a weboldalon nincs fent ilyesmi, sőt semmi nincs fent a weboldalon.
Egy szégyen az iskola weboldala, olyan szinten igénytelen.
Tényleg nagyon sajnálom, nekünk 5 perc séta lenne.
Amikor megláttam, hogy német 5 évfolyamos, plusz spanyol nyelv másodiknak, azt hittem, minden problémám megoldódott.
De kiderültek a fentiek, plusz spanyol nyelv se biztos, hogy indul.

Szpotti 2018.02.11. 20:02:43

@Megmagyarazo: A német tanár aki azt mondta, hogy második nyelv a spanyol az igazgató helyettes. Soha nem második nyelv a németeseknek a spanyol. A tanarok viszont tényleg jók.

Morning Glory 2018.04.07. 08:58:47

@Megmagyarazo: Nem nagyon értem, mi a gond azzal, hogy a tanulók középfokú szinten vannak az érettségire. Ez a szint az emelt érettségi szintje. A tanulók nagy része a középfokú oktatásban a középszintű érettségiig jut el (ami az alapfoknak felel meg) nagy nehézségek árán. Van, aki odáig sem. Szerintem egy B2-es nyelvvizsga megszerzése elismerésre méltó.
Ezen felül halkan jegyzem meg, hogy a szülő bármit akarhat, a diáknak kell tanulnia. Amikor kiderül, hogy a nyelvtanulás nem sétagalopp, mint ahogy azt gondolták, sokan feladják. Dacára a szép álmoknak.
Szerencsére szabad iskolaválasztás van, mindenki oda íratja a gyermekét, ahová akarja, meg ahová felveszik.

kalandfereg 2018.04.07. 11:04:26

@Morning Glory:
Pusztán annyi a gond vele, hogy a B2-t egy nem emelt szintű négy osztályos gimnáziumban is lehet teljesíteni, persze igaz, hogy kis odafigyeléssel, különórákkal.
Ehhez felesleges 5 osztályos képzést indítani, nyelvi 0. évfolyammal. Az ember egy 5 osztályostól azt várja, hogy felsőfokig jusson a gyereke.
A nulladik évfolyam eredeti célja az volt, hogy olyan nyelvi képzést adjon, ahol a tanulók az első évben képesek nem nyelvi tantárgyakat idegen nyelven tanulni.
Ehhez képest ez egy paródia, hogy talán a földrajzot. :)))

Az ötosztályos arról szól, a gyerek meg a szülő bevállalja, hogy veszít a gyerek egy évet, cserébe a magas szintű nyelvtudásért.
Itt pedig bevállalják, hogy veszítenek egy évet cserébe, a semmiért. :)))

Ezért mondtam, hogy nem véletlen, hogy ilyen minősíthetetlenül alacsony pontszámmal is be lehet kerülni. Gyakorlatilag egy kettes-hármas tanuló teljesítményét reprezentálja a bekerülési pontszám.
Ez ezért van, mert igen kevéssé vonzó a semmiért elvesztegetett egy év.
Jelen esetben arról van szó, hogy a gyerek ilyen tanulmányi eredménnyel sehova se került volna be, ezért nincs más választása, be kell vállalnia a felesleges plusz egy évet ebben az elcseszett konstrukcióban.

kalandfereg 2018.04.07. 14:50:40

@Morning Glory:
Egyébként nem tudom, minek írtam azt a sok vigyorgó zárójelet, ez nem vidám, hanem nagyon is szomorú.
Nemrég hallottam, a páratlan tehetségű igazgatónő elintézte az iskolának ügyesen, hogy ne legyenek jogosultak az 1%-os felajánlásokra.

candyfan 2018.04.22. 17:05:04

a webhelyük nem elérhető,nálatok is ez van? mindenhova be tudok lépni,de ezt nem találja érdekes módon... :(