Egy kis történelem óra
2018. január 28. írta: Ms. Black Sheep

Egy kis történelem óra

Tényleg diktatúrát épít Orbán?

orban_int.jpgSokan azt mondják – persze nyilván csupa ballib ellenzéki –, hogy Orbán diktatúrát épít. Mivel aktívan részt vettem a 90-es első választásokban, kampányoltam, ezért ez a kijelentés valahogy nagyon fáj nekem, nem igazán akarom elhinni. Érzem, hogy nem jó irányba haladunk, de vajon ez tényleg a diktatúra lenne?

Nézzünk meg először két fontos fogalmat:

  1. Diktatúra: valamely személynek vagy csoportnak az állam törvényeit figyelmen kívül hagyó, erőszakszervezetekre támaszkodó, kivételes törvényekkel szentesített korlátlan hatalma
  2. Autokrácia: még nincs diktatúra, de az adott ország valamilyen kiválasztott csoport befolyása alatt működik és a polgári szabadságjogok egy része is korlátozott.

Mindkettőre visszatérek még, de lássuk a történelmet, hogy mi vezet ezekhez és vajon tényleg lehet –e párhuzamot vonni Orbán rendszere és ezek közé.

Első pont, ami a diktatúrára – valamint már azt megelőző időkre jellemző:

Egy párt rendszer: ahogy a neve is mutatja, minden hatalom egyetlen párt kezében összpontosul, a szabad választások esélye nélkül. Lehet hagyományos hatalmi szerkezet is, mint pl az önkormányzatok, parlament, kormány, de igazából a hatalom a pártszervek kezében van. Van egy uralkodó ideológia és ez határoz meg mindent, egészen a kötelezően követendő életmódig és értékrendig.

Jaj… Kezdek megijedni. Ahogy leírtam ezeket a sorokat, folyamatosan beugrott valami ismerős a napjainkból. Lássuk csak:

  • a hatalom egyetlen párt kezében van, szabad választások esélye nélkül: a Fidesz a 2/3-os többségével (arról is lesz szó, hogy miként jöhetett ez létre) minden akaratát átvitte, módosította a választási törvényt, a Nemzeti Választási Bizottságban jelenleg nincs egyetlen ellenzéki sem. Mindezt alig több, mint két hónappal a választások előtt. Az Állami Számvevőszék elnöke 2010-ig – ÁSZ elnöki kinevezéséig - a Fidesz Békés Megyei Területi Választmányának elnöke volt. A NAV elnöke szintén fideszes parlamenti képviselő. Az országos rendőrfőkapitány kinevezése előtt a nemzeti konzultációért felelt. Igen, sajnos ez a pont stimmel. A hatalmi szervek bizony csupa Fideszhez hű ember kezében összpontosulnak.
  • uralkodó ideológia: keresztény, konzervatív, polgári. Aki nem ezekben az értékrendekben hisz…  Ezek még az Alkotmányban, akarom mondani Alaptörvényben is rögzítve vannak.

A másik jellemző:

Ellenségkép kialakítása, az állandó harc: az első billentyű leütésekor tudom, hogy baj van. Van egy fő ellenség, Soros György és az ő terve. Igaz, ezt a tervet nem látta még senki, de nem baj. Folyamatos a harc lassan mindenkivel, hiszen, aki nem fogadja el Orbán álláspontját – lassan a világ nagyobbik része – az mind-mind ellenség. A másik nagy harc pedig a migránsok ellen zajlik. Azt senki nem nézi, hogy nem akar kutya sem idejönni és ez bizony nem a falatnyi déli határzárnak köszönhető.

harc és küzdelem van és lesz

– Orbán Viktor 2017. november

 orbanpeking.jpg

Orbán modern autokraták köreiben

 

Szomorúan, de el kell fogadnom, hogy ez a két pont kipipálva, ezek bizony egyeznek.

Azt ígértem, hogy megnézzük azt is mi vezetett idáig. Lássuk hogyan volt ez a történelem során, például a náci Németországban:

Volt egy felfelé ívelő gazdaság, mely a világválság hatására visszaesett, hanyattlani kezdett, nőtt a munkanélküliség, csökkent az életszínvonal. Az elégedetlen tömegek a hitleri Náci Párt felé fordultak, akik ennek köszönhetően a választásokon hatalmas fölényt szereztek.

Hát… mit is mondjak. Mikor szerzett a Fidesz 2/3-os többséget? 2010-ben, a válság után közvetlenül. Legyünk őszinték, a Gyurcsány időszak sem tett éppen jót az országnak. Így duplán is volt ok hogy keressenek az emberek valamit. És ezt meg is találták Orbán Viktorban.

Jaj… ez is stimmel…

orban_tien.jpeg

Orbán a pekingi Tienanmen téren megkoszorúzza a kommunisták hősi emlékművét

De mi is volt Hitler népszerűségének oka?

  • mindenkinek ígért – vagy adott – valamit. A gazdagoknak a kommunisták visszaszorítását, a szegényeknek egy közösséghez tartozást, felsőbbrendűségi érzést, a középrétegnek felemelkedést
  • felmentette Németország népét az önvád alól, hiszen világosan megmondta, hogy kik azok aki miatt nem tud az ország felemelkedni.
  • Hitler tehetséges szónokként fanatizálni tudta közönségét, jól kitalált külsőségekkel erősítve önmagát és elveit.

Hogy áll ezzel Orbán? Saját szavai a válasz a feltett kérdésre:

  • most derült ki, hogy a multikat is kitömte néhány milliárddal
  • a felsőbbrendűség érzése is megvan, hiszen majd mi, a kicsiny Magyarország lakói fogjuk megmenteni egész Európát, a mi kis határzárunk állítja meg az ott – már régen nem – tolongó migránsokat.
  • Mi vagyunk többségben, elsöprő többségben, és csak idő kérdése, hogy nemcsak Magyarországon, de egész Európában és az egész nyugati világban győzni fogunk
    Orbán Viktor 2017 november

 

  • Ki is áll Magyarország útjában? Kit vagy kiket kell üldözni és miért? 

A Soros-terv súlyosan veszélyezteti mindennapjaink biztonságát is. … Ez az a veszély, amelytől az országot meg kell védenünk

- Orbán Viktor 2017 november

Egyre inkább érzem, hogy nagy a baj. Nagyon sok a párhuzam.

Az elején ígértem, hogy visszatérünk két kifejezésre: diktatúra és autokrácia

Talán diktatúrát kiépíteni nem fog tudni Orbán, de az autokrácia sem sokkal jobb. Jobban elviselhető talán, de az alapvető szabadságjogok sárba tiprásával jár.

Egy biztos: Magyarország már most is egy kiválasztott csoport befolyása alatt működik.

 Van -e visszaút? Mi lesz így Magyarországgal? Tényleg el kell viselnünk egy Orbáni autokráciát? 

A válasz a mi kezünkben van, és alig több, mint két hónap múlva kiderül.

A bejegyzés trackback címe:

https://kozeletipad.blog.hu/api/trackback/id/tr2413610155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.01.28. 23:04:01

@Bolshevik: Vannak olyan naív emberek, akik azt képzelik, hogy azzal is népszerű lehet egy politikus, hogy jól kormányoz. És vannak olyan tanulatlanok is, akik minden országos statisztikáról elhiszik, hogy releváns az ő élethelyzetükben...

@6. Ienin: A focihuligán csőcseléket csak szórványosan verték meg, viszont tüntetésen részt nem vevő diákokat pár száz méterre a buszmegállókban, hiszen ennyire bátrak az idegbeteg és korrupt magyar rendőrök...

2018.01.28. 23:22:11

Minek a kérdőjel? Orbánék maffiája diktatúra. Nem építik, csak tatarozzák. A diktatúra már min. négy-hat éve készen van.
Legfrissebb példa a civilek eltaposása, vagy akár a Rékasi gyerek vegzálása...

ember100 2018.01.28. 23:25:19

@Bolshevik:
Helló !

Azt ugye vágod hogy a politikusnak az ország a NÉP jó létét kellene szem előtt tartani és NEM a pénztáros , arrogáns kósa , endi .... gyarapodását pénzelni a mi adófizetők pénzéből !!!!!
És tudod lassan bakhatjuk az egészet mert az EZ s pénzeket szétosztották maguk között és már alig marad valami.Ha nem vesszük vissza valahogy akkor rövidesen 60 Ft lesz a tojás , az EURO 310 Ft a benzin 360 FT .... ja hogy ezek már meg vannak akkor képzeld el hogy ez még csak a kezdet ....
MERT 2010 ben a tojás 25 Ft az EURO 285 Ft a benzin 320 Ft ....Ennyit elért a vezír és bandája !

2018.01.28. 23:25:30

@Duplaxiii: nem jellegű. Ezek echte nácik, gerinc nélkül. Nézz meg pár filmet a nat.geon hitlerékről és figyeld a párhuzamokat!

VaradiJanos 2018.01.28. 23:27:26

@hullajelölt88: szopd le a rékasi hülyegyereket!

VaradiJanos 2018.01.28. 23:28:41

@hullajelölt88: bérrettegő büdös parazita vagy .... ennyi

6. Ienin 2018.01.28. 23:40:55

@vaffanculo: Pár perc, vagy még annyi se kell valakit klónozni.

Orbán egy Palpatine 2018.01.29. 00:12:52

És ha a rezsim újra hatalmat kap, akkor ez fog egyre erősebben folytatódni. Nem kérdés, hogy hazánkban már nincs demokrácia.
A rezsimnek van 2 millió hívője és kb félmillió haszonélvezője. Ha egy tömörülés ennél többet gyűjt, akkor talán van esély, bár tartok tőle, hogy a rezsim egy esetleges vereség esetén mutatná meg az igazi arcát. Elég csak megnézni a kommentfolyamot, a rezsim csahos kutyái itt is itt vannak, és árasztják a bűzt.

6. Ienin 2018.01.29. 00:13:00

@vaffanculo: Itt van például ez a varadijanos nevezetű kretén. Már vagy százszor klónoztam, és a nevében szidtam orbánt. He-he. De a röbbi fideszes birka seggnyaló is így jár.

Bolshevik 2018.01.29. 00:24:21

@ember100: "Azt ugye vágod hogy a politikusnak az ország a NÉP jó létét kellene szem előtt tartani "

"Azt ugye vágod", hogy politikusok mind a saját érdeküket tartják szem előtt, miszerint szeretnék, ha rájuk szavaznának az emberek. Ezért mindenféle programokkal állnak elő, amiket az emberek díjaznak, pl. van aki azt mondja, hogy ne engedjünk be illegálisokat, más meg azt, hogy legyen harmadik nemű vécé, és az emberek eldöntik, hogy szerintük melyik a fontosabb.

Az nincs benne, hogy "a politikus a nép jólétét kell hogy szem előtt tartsa", nem is lehet. Az emberek döntik el ugyanis, hogy mit szeretnének, ők szavaznak. Persze az emberek általában olyanra szavaznak, aki nekik jólétet ad, de itt csak annyi az összefüggés, mint az "x vállalat hasznos termékeket gyárt" esetén (x vállalat nem azért gyárt hasznos termékeket, mert ez valami szent vállalása, hanem mert azt veszik meg az emberek).

Bolshevik 2018.01.29. 00:28:18

@vaffanculo: nickhamisítót amúgy eddig csak balról láttam, jelzem amúgy

ember100 2018.01.29. 00:38:40

@Bolshevik:
Helló !

Akkor fussunk neki még egyszer .
AZ aki nem az ország , nép érdekeit nézi az NEM politikus hanem egy GANÉ !
Ilyen mértékű lopás , pénzosztás még nem volt és ez bőven hazaárulás !
Aztán lehet itt Gyurcsányozni , Bajnaizni elmúlt nyolcévezni ja az nem annyira meggyőző :)

VaradiJanos 2018.01.29. 00:38:59

@6. Ienin: kit érdekel, hogy klónozgatsz, te szerencsétlen hülye? Ha sok az időd, csinálgasd csak!

Bolshevik 2018.01.29. 01:53:55

@ember100: "AZ aki nem az ország , nép érdekeit nézi az NEM politikus hanem egy GANÉ !"

Ezt leírhatod százszor is, ez a saját kis fantáziavilágodban igaz lehet, a valóságban a politikusok = termékek, a szavazók = vevők, minden más ebből következik.

Emiatt aztán azt felróni a politikusnak, hogy újra akarja választatni magát, akkora baromság, mint felróni egy vállalatnak, hogy profitot akar termelni. Így működik a rendszer, a helyes működést látod folyamatában, ha olyan politikust látsz, aki újra akarja választatni magát.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.29. 06:32:19

@agarik:

A hatályos alkotmány az alaptörvény. S nem mondja ki ezt.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.01.29. 07:25:47

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár:

Hagyd már..

Ha nem beszélne hülyeséget, nem lenne oka bérrettegni.

Larry Fondue 2018.01.29. 07:49:05

Tételesen cáfolhatóak a hazug állításaid blogger! Diktatúrában nincsenek szabad választások. Orbánt az emberek választották meg, és akárhányszor választják meg, attól még nem lesz diktatúra!

Miután az alapvetésed 2 mondattal cáfolható, többet már nem is érdemes írni!

De azért egyet mégis: ez a hitleri párhuzam több mint gusztustalan, főleg úgy, hogy az ellenzék olyan emberekből áll mint Fleto, aki vagyonát a bolgár titkosszolgálati kapcsolatainak ( Dobrev ) és magyar MSZMP kapcsolatainak köszönheti!

Hagyjuk már ezt a "liberális" nyávogást! El kell menni szavazni!

6. Ienin 2018.01.29. 07:50:36

@Bolshevik: Birkát nehéz is elképzelni egy ilyen összetett és kreatív feladat elvégzésében. Ők csak azt tudják ismételni, amit a birkapásztoruk előttük elbégetett. Naponta százszor.

6. Ienin 2018.01.29. 07:54:53

@Larry Fondue: A birkái azért választják meg állandóan, mert meg tud velük etetni hazugságokat. Ettől még ez bizony diktatúra a hatalomgyakorlása alapján. Hitlert is tömegek éltették és választották meg évtizedeken keresztül mert a hülye választóit félre tudta vezetni. Orbán ugyanezt csinálja.

6. Ienin 2018.01.29. 07:57:04

@Larry Fondue: De kádár, rákosi és sztálin is ugyanezt csinálta vagy 40 évig.

nemecsekerno_007 2018.01.29. 08:36:57

@morph on deer: ja persze, 8 év alatt pikk-pakk privatizálni lehet az eü-t meg a nyugdíjrendszert :) Mindezt egy csődközeli állapotból. Szerintem nem, ismerve a magyar társadalom türelmességét :) Csak olvass bele az ilyen blogokba :)

nemecsekerno_007 2018.01.29. 08:42:06

@Visceroid: és ennek te örülsz?! :) Majd gondolj erre a kommentedre amikor elkezded az első napod a közmunkaprogramban :) Mert ha addig nem tanul meg a többség pénzt csinálni, akkor gáz lesz. Ezt viszont nem lehet a patás nyakába varrni.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.01.29. 08:45:02

@Larry Fondue:

A hitelerezés, és nácizás rendszerváltás óta alap az ÁVH-s komcsik seggnyalóinál.

Ebbe szocializálódtak Rákosi óta. Gyurcsány és az MSZP összes programja ma is ugyanez.

nemecsekerno_007 2018.01.29. 09:12:41

@vaffanculo: "ha a fityesz 2/3-ot kap, akkor sem fog merni nekimenni az eü-nek, sztem. Eddig is megtehette volna. Vagy nem tudják, hogy kezdjenek bele, vagy be vannak szarva, hogy abból bukó lesz."

Ja persze, pikk-pakk megvan az, főleg egy csődközeli állapotból. :)

"A végeredmény egy szar eü. Meg szar nyugdíjrendszer hasonló okokból."

Előtte is szar volt, csak akkor még hitelből volt szar. Most nagyjából olyan amilyet finanszírozni tudunk. Vagy nem az a mantra, hogy az EU-s pénzek nélkül nulla lenne a magyar gazdaság?? Vagy most akkor mi van.

"Egy a fontos, hogy a csúti geci hatalmon maradjon, az ország meg telibe van szarva.."

Az ellenzéknek meg az, hogy hatalomra jusson. Egyébként az ellenzék mit mond? Már azon kívül, hogy "rendbe tesszük az egészségügyet" Meg hasonló bullshit. Mivel jobb az ellenzék mint a kormány?

arabok balrol 2018.01.29. 09:14:05

Senkinek semmi koze hozza, mit epit Orban. 12 ev uralkodas van mogotte, es meg mindig tobben szavaznanak ra mint mindenki masra osszesen, ergo mirol beszelunk?

MACISAJT 2018.01.29. 09:14:47

2002-ben sokan bevették a D209 meséjét az árokbetemetésről. Aztán hamar kiderült hogy a ballibák ezt úgy képzelték el hogy a jobboldal beleugrál ezekbe az árkokba, ők meg kegyesen ránk hányják a földet. Azóta már rég tudomásul vettük hogy ez egy háború .Ahol ne kérj és ne kapj kegyelmet. És főleg ne picsogj, ha szájon vágnak.

Idézném a ballibák fároszát, az öszödi böszme programját, mégpedig a hivatalos pártsajtóból:

"Le kell verni a jobboldalt. Az én feladatom az, hogy ennek a politikai versengésnek irányt adjak, feladatokat szabjak, és azokat számon is kérjem, s ezt meg is teszem hezitálás nélkül."
(Népszabadság, 2004. február 9.)

Jellemző ilyenkor a ballibák értetlensége.
Pedig elő lehet venni a tükröt,s jó mélyen belenézni.
Nem ismerős a TGM "nevü" jelszava ?( aki ugye 1990-ben azt volt képes mondani a választások előtt:" Vagy SZDSZ. Vagy lábszag és mucsa")

Tehát- szerintük- két változat lehetséges : mikor az mszp-szdsz győz, az maga a "demokrácia", a nép okos és értelmes,a nép akarata úgy döntött hogy stb.

És van az a nemvár eset amikor(még kimondani és szörnyű)az mszp-szdsz (és utódklónjai)nem győz...
akkor azonnal tombol a fasizmus,akkor a nép hülye és agymosott,nem látják hogy barna eső hullik, Europa aiúta, jöjjön kohn-bandita az EU-s tankokkal meg vonuljon heller ágnes a pucér köldökével, különben itt pusztulunk meg, ballibsi közgazdászok és véleményformálók ugrálnak naponta a Dunába,nem győzik őket kifogni Mohácsnál.(hajóvonták találkozása tilos.)

Ugyan kérem.

MACISAJT 2018.01.29. 09:22:42

@arabok balrol: "Senkinek semmi koze hozza, mit epit Orban. 12 ev uralkodas van mogotte, es meg mindig tobben szavaznanak ra mint mindenki masra osszesen,"

Tény, hogy 2006 nyara óta , tehát 12 éve, az összes közvélemény kutatónál, igen, még a legelszántabb ballibáknál is, a Fidesz toronymagasan vezet.
Tény hogy ezalatt toronymagasan megnyert 2 országgyűlési választást és most készül egy hasonló harmadikra.
Tény hogy az EU 28 országában hasonló tömegtámogatottságot egyetlen párt, pláné nem egy politikus vezette kormányzó párt sem mondhat
magáénak.

Tudom, tudom, mindez a diktatúra miatt:D

Szelid sunmalac 2018.01.29. 09:22:56

@nemecsekerno_007: Nem arrol van szo, hogy megvan-e, hanme hogy egyaltalan elindul-e valami. De lofasz nem indul el. Ahol a semmi kozepere faszom kisvasutat tudnak epiteni es egy gazszerelobol Gates-nel is zsenibb milliardos lesz par ev alatt, ott kizarolag a politikai akarat hianyzik , hogy elkezdjenek rendbe tenni dolgokat. De ezt te is tudod, minke mondom...

werinter 2018.01.29. 09:29:43

Csak egyetlen cikket szeretnék belinkelni, ami arról szól, hogy mi is az igazi probléma az Orbán-rendszerrel. Szerintem ez nagyon jól összefoglalja a mai helyzetét az országnak.

index.hu/velemeny/2018/01/24/miert_annyira_karos_a_gazdasag_meszarosizalodasa_ner-lovagok_v._resz/

Brix 2018.01.29. 09:33:15

Autokràciàhoz hasonló rendszer van. A pàrtok egyenlő versenye és vàltógazdàlkodàsa nem működik, többek között történelmi okokból. Ez persze nem jó hosszú tàvon az egész orszàgnak, de a gazdagok alapvetően jól jàrtak. Sehol a vilàgon nincs pl Alkotmànyban rögzítve az egykulcsos adó, ez "hungarikum"...A " kispolgàrsàg " kevésbé politizàl, inkàbb nyugatra tàvozik, a lecsúszott rétegek meg soha nem szavaznak. A nagypolgàrsàg - a tàrsadalom politikailag leginkàbb aktív része- meg eldönti a szavazàst...

Szelid sunmalac 2018.01.29. 09:34:23

@MACISAJT: Teny, hogy Hitler rekordtamogattsaggal kerult hatalomra. Teny, hogy alatta fejlodott legjobban a gazdasag. Teny, hogy senki nem szavazott sem a kommunistakra, sem a zsidokra. Teny, hogy folytatta volna a politikajat...

Folytassam? Ennel azert meg toled is tobbet varnek. Teny

Szelid sunmalac 2018.01.29. 09:38:47

@Brix: Definiald a kis es nagypolgarsagot!

arabok balrol 2018.01.29. 09:57:07

@Brix: Mi a fenenek kene valtogazdasag?

2010 elott volt valtogazdasag? Es olyan jo volt?

Mert en ugy emlexem h csod volt

MACISAJT 2018.01.29. 09:57:21

@Szelid sunmalac: "Teny, hogy Hitler rekordtamogattsaggal kerult hatalomra. Teny, hogy alatta fejlodott legjobban a gazdasag. Teny, hogy senki nem szavazott sem a kommunistakra, sem a zsidokra. "

Kösz, jót röhögtem..:D
Ha már mindenáron hitlerezni akarsz, legalább a történelmi tényekkel légy tisztában...

Hindenburg 1933 januárjában Hitlert birodalmi kancellárrá (miniszterelnökké) nevezte ki és ezzel hatalomra segítette a csupán relatív többséggel rendelkező nácikat.
Ekkor a nácik még kénytelenek voltak a hatalmat megosztani más jobboldali pártokkal, s számolniuk kellett a megosztott, de létező szocialista ellenzékkel is.

Hitler kancellárrá való kinevezése után szinte azonnal feloszlatták a birodalmi gyűlést és új választásokat írtak ki, a Reichstag leégése után pedig több tízezer embert tartóztattak le és még aznap rendeletben korlátozták a polgári szabadságjogokat. Így a Reichstag-választások a terror jegyében zajlottak le, de a NSDAP még így sem szerezte meg a szavazatok abszolút többségét (a két munkáspártra még mindig 30 % szavazott). Hitler ezért érvénytelenítette a kommunistákra leadott szavazatokat, letartóztatta a párt parlamenti képviselőit, majd betiltotta a pártot. Hamarosan erre a sorsra jutott az összes többi párt is, tagjaikat pedig börtönökbe és koncentrációs táborokba zárták.

Tudom, tudom,. színtiszta mai Orbán..:P

Muhaha

citrix 2018.01.29. 10:02:05

Már hogyne lenne demokrácia (a vak is láthatja) és ez még csak a folyamat kezdeti szakasza. Demokrácia volt Rákosi regnálása alatt is, népi demokrácia ahol a hatalom a népé(!). Orbán innen-onnan másolja módszereket (ma leginkább Putyin és a török asshole a minta): mindent a népért de leginkább Tiborczokért és Mészárosokért: a strómanokért. Ténykedését reálisan legfeljebb a rezsim eltűnése után 10-30 évvel értékelik reálisan. Megvan a rajongó tábora akik isszák a hazugságait és boldogok vele. A többség hallgat, igazodik vagy lelép a hanyatló nyugat irányába.

MACISAJT 2018.01.29. 10:03:13

@werinter: "Csak egyetlen cikket szeretnék belinkelni, ami arról szól, hogy mi is az igazi probléma az Orbán-rendszerrel. Szerintem ez nagyon jól összefoglalja a mai helyzetét az országnak."'

Lószart, mama.
És egyetlen , a cikkből vett szó szerinti szöveggel illusztrálom, mi az igazi probléma az ilyesfajta cikkekkel.
Tehát:

"Borítókép: Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester papírmasé figurája, amelyet jobbikos képviselők állítottak fel az Országgyűlés plenáris ülésén 2017. március 6-án. "

Szóval a probléma az egyoldalúság és a kettős mérce.
Hogy a jobbikosok (és az indexesek" Mészáros Lőrinc papírmasé figurájával állnak ki... Simicska Lajos és tsai nélkül.

És így bizony az egész mehet a kukába, mert mindenki tudja hogy nem az a bajuk hogy más lop, hanem valójában az a bajuk hogy nem ők lophatnak.

arabok balrol 2018.01.29. 10:05:27

@MACISAJT: En egyaltalan nem bannam ha Orban felioszlatna a birodalmi gyulest.

Es kikialtana a kiralysagot. A magyar nepnek 1-200 evente van olyan szerencseje hogy egy OV kaliberu becsuletes es dorzsolt vezer keruljon hatalomba, nem kene ezt elpazarolni.

Nyilvan lenne nemi utcai szelbalos zavargas de az orban hivek gyorsan elinteznek a renitenseket.

Szelid sunmalac 2018.01.29. 10:09:23

@MACISAJT: Ugylatom nem ertetted. Amit en irtam pont ugyanolyan pontatlan szar tulzas volt (amire legalabb rajottel), mint a tied.Arra persze mar nem sikerult rajonnod, hogy miert elkenes amit irtal es miert ezt irtam ra.

6. Ienin 2018.01.29. 10:31:40

@MACISAJT: Nem pontosan ugyanaz, nem is lehet 100 éve történt dolgokat azonosítani. Ma már jobban kell manipulálni, jogi szarkavarni( egy jogászpatkány ezt az kisujjából kirázza), de elmondható hogy tulajdonképpen modern változatban ugyanazt csinálja mint hitler. Finomabban, kecsesebben, kajánul vigyorogva, szotyit köpködve, kezet zsebrebaszva, de az alapok ugyanazok. Anny8 különbség van azért hogy hitler legalább bátor volt ehhez a kis remegő sunyi patkányhoz képest. Biztos azért mert nem szarkavaró jogász öltönyös gazember volt, hanem csak egy festő. De a jellemük ugyanolyan.

citrix 2018.01.29. 10:34:21

uralkodó ideológia: keresztény, konzervatív, polgári. Orbán konkrétan KISZ titkár volt, utána liberális a csuhások térdeltetését szorgalmazva felszólalásaiban. A belügyminiszter mszmp alapszervi párttitkár. Hihetően konzervatív, polgári és keresztény. Vicces de nem az.

arabok balrol 2018.01.29. 10:36:06

@6. Ienin: De nem ertem Hitlerrel mi a problemad?

Marmint ugyanazt csinalja szerinted mint Hitler, de tobben szavaznak ra mint barki masra osszesen egyutt.

Tehat a nepek Hitlert akarnak. Kozod?

6. Ienin 2018.01.29. 10:36:34

@arabok balrol: Nem lenne kit szétvernetek hugyagy, mert magatokra maradtok. Szerencsére a mai világban már oda mész ahova akarsz, ha van egy kis eszed, és jobb vidékre mész. Igaz Hitler elől is elhúztak az okosok(Einstein) , csak a birkáit tudta elégetni meg félrevezetni. Ezért kívánok kellemes orbánozást!

GyMasa 2018.01.29. 10:37:18

@vaffanculo:
...és hol tarthatnánk...
Ez teljesen lenyegtelen, a "Mi lett volna, ha a nagymamanak kereke lett volna?"
Abban mondjuk jo esellyel biztos vagyok, hogy egy meg balosabb kromany alatt mar regen ulnenk a demokratikus nyomorban, ahol elrtek a hon ahitott eredmenyenyenloseget, mert mindenki egyforman szegeny lenne.
Ja nem is, az o oligarchaik nem (sem) lennenek szegenyek, de egeszen biztosan meg lenne magyarazva...

6. Ienin 2018.01.29. 10:38:18

@arabok balrol: Nincs is semmi közöm hozzá, szavazz akire akarsz birka, csak utána ne siránkozz, hogy balsors akit régen tép.

GyMasa 2018.01.29. 10:47:07

@6. Ienin:
...Nem ellenzékiek lettek verve, hanem orbán utasítására pestet utcakövekkel szétverő, kukákat borogató, kocsikat felgyújtó bűnözők. Azokért meg nem volt kár...
hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1gi_tiltakoz%C3%A1sok_2006_%C5%91sz%C3%A9n
Olvasgass egy kicsit.
A TV szekhaz ostroma szeptemben 18-an volt, a viperas tomegoszlatas meg oktober 23-an.
Hat, eleg lassan reagalt a rendorseg...
Persze, tudom, addig tartott "azonositani" a random civileket a tomegbol, ugye?

GyMasa 2018.01.29. 10:51:46

@6. Ienin:
..Orbáni liberális demokrácia nem létezik. Az olyan mint a náci kommunista párt...
Ja, mer' azok annyira kulonbozoek voltak.
A nacinak a zsidok voltak a bunbakjai a kommunistaknak meg a a gazdagok.
A nacik kiirtottak 6 millio zsidot, a kommunistak meg 120 millio random embert (jobbara a sajat allampolgaraikat).

6. Ienin 2018.01.29. 10:52:19

@Az én édesanyám nem stróman: A foga fehérjét egyszer már megmutatta az orbáni rühes csőcselék 2006-ban. Kukákat borogatott, utcaköveket hajigált, autókat borogatott és gyújtott fel a führerük utasítására. El lehet képzelni mi lesz ha orbán most bukik. Anarchia. Ez az orbáni csőcselék bármire képes csak hogy folytathassa a lopást. Ezért hagyni kell őket hogy a saját tettük eméssze fel őket, mint hitlert.

6. Ienin 2018.01.29. 10:58:32

@6. Ienin: De szerintem az eu hamarosan lerendezj ezt a kérdést. Elég ha csak nem utalja az eddig elmaradt támogatásokat. A költségvetés azonnal összeomlik, mivel előre kiutaltak már vagy 2000 milliárdot a seggnyalóiknak fedezetlenül. 2020-ig előre elbaszták a támogatásokat utcakövekre meg hortobágyi kilátóra, amit még meg sem kaptak. Lesz itt sírás-rívás, pláne ha még beüt a kínai pénzügyi válság is hozzá. Szerintem hagyni kell őket tovább "dolgozni". Saját magukat fogják felemészteni, az ellenzéknek semmit nem kell tennie.

6. Ienin 2018.01.29. 11:04:55

@GyMasa: Igazad van. Mintha csak az orbáni uszítást elemezted volna. Van ugye egy zsidó, Soros. Vannak a kommunisták, Gyurcsány és az mszp. Jól összegyúrtad a kommunistákat meg a nácikat. Lett belőle orbán.

GyMasa 2018.01.29. 11:10:14

@morph on deer:
...Szerinted eddig mi akadályozta őket abban, hogy ezt megtegyék?...
DE, az egszsegugy egy 2000 milliard HUF-os eves tetel a kolsegvetesben.
Hat, a magyar egeszsegugynek nem a penzhiany a legnagyobb problemaja!
Sulyos szerkezeti problemak vannak vele, amik miatt ha csak tobb penzzel akarnak megoldani a helyzetet, akkor kb. sehova nem jutnanak el.
Kb. lenne egy nagyon draga, de ugyanolyan szar egeszsegugyunk...
...Nem vol elég a nyolc év?...
Nem lehet am mindent egyszerre csinalni.
Eddig eloszor is stabilizalni kellet az orszagot, azaz megallitnia az allamadossag novekedeset.
Ugyanis hitelbol nem annyira jo otlet kiserleteni egy ekkora penzt igenylo koltsegvetesi tetellel.
...Vagy akkor nem jutott volna disznófarmra meg fociakadémiára? ...
Valaki nagyon jol leirta, hogy mekkore kulonbseget jelentene, ha a fociakademia helyett az egeszsegugyre koltottek volna plusz 20 mrd HUF-t?
2000Mrd helyett 2020mrd lenne?
Az pont 1% kulonbseg.
Azaz semmi.

6. Ienin 2018.01.29. 11:14:43

@GyMasa: Ugyanaz a tömeg gyülekezett, egy népvezető elvtárs hívó szavára. Ugyanúgy borogattak, gyújtogattak 23-án is mint előtte. Csak megpróbáltak elbújni a führer csőcseléke közé. Persze, mindenki nem volt bűnöző közöttük, de mivel befogadták, nem vetették ki maguk közül ezeket az egyéneket, így azonosultak is velük. És egy maffiavezér még biztatta is ezeket a bűnöző elemeket ott a szinpadon. Ahogy nemrég tette az őcsényi bűnözőkkel is. Úgyhogy a zavargások legfőbb felelőse a csuti pszichopata törpe.

6. Ienin 2018.01.29. 11:18:28

@6. Ienin: Ha ő nem uszít, ahogy most is teszi, akkor senki nem sérül meg, békésen lezajlanak az ünnepek. De neki ez nem érdeke, neki mindig a lázongás kell, ellenzékben és kormányon is. Ebből él.

GyMasa 2018.01.29. 11:24:24

@MACISAJT:
... Hitler ezért érvénytelenítette a kommunistákra leadott szavazatokat, letartóztatta a párt parlamenti képviselőit, majd betiltotta a pártot. Hamarosan erre a sorsra jutott az összes többi párt is, tagjaikat pedig börtönökbe és koncentrációs táborokba zárták...
Te, nem valami hasonlo "programmal" kampanyol az ellenzek is?

GyMasa 2018.01.29. 11:27:21

@6. Ienin:
... Úgyhogy a zavargások legfőbb felelőse a csuti pszichopata törpe...
Azert bamulatos, hogy tudod MINDENERT szemelyesen Orbant felelosse tenni!

arabok balrol 2018.01.29. 11:28:34

@6. Ienin: na akkor foleg nem ertem miert nem mentetek jobb videkre az elmult8ban

arabok balrol 2018.01.29. 11:37:18

@6. Ienin: milyen balsors? Ennek az orszagnak az elmult150 evben nem ment ilyen jol soha mint most.

6. Ienin 2018.01.29. 11:57:58

@arabok balrol: Mentünk. Ti már magatok vagytok. Ezért tudtok győzni. És szép lassan ez folytatódik az uszítások miatt. Aki nem ment még el, annak is a többsége már tervezi.

6. Ienin 2018.01.29. 12:05:55

@arabok balrol: Amikor magadra gondolsz, ne országot említs, mint a führered Nézz körül aztán rájössz hova züllesztettétek a vidéket(persze necsak a fideszes polgármesteri hivatal előtt nézelődj, mert ott csak márványburkolatot találsz) Én csak havonta jövök haza, de vigyáznom kell nehogy kiszakadjon a 10 milliós kocsim kereke a kátyuktól. De ez pest belterületén is igaz nemcsak vidéken. Ja és naponta mosom is a kocsit, mikor itt vagyok, mert még tavasszal is 10 centis sóréteg borítja az aszfaltot, amit a hatökör állami közútkezelők szétszórnak. Nem csoda, hogy méteres kátyú van mindenhol.

arabok balrol 2018.01.29. 12:06:25

@6. Ienin: Nagyon helyes.

Erdekes modon minden kovetsegen a Fidesz gyozott, ugyanugy mint itthon.

arabok balrol 2018.01.29. 12:09:37

@6. Ienin: A videk 250 eve nem kapott olyan lehetosegeket mint a modern varosok programban. Ehhez kepest a ballibek romma adositottak a videket IS.

6. Ienin 2018.01.29. 12:09:45

@arabok balrol:És én a jövőről beszéltem, nem az eu támogatások által kitömött jelenről. Balsors majd a jövőben súlyt, ahogy a múltban is, ha ilyen tolvaj orbáni vezetőkre alapozzátok a sorsotokat.

arabok balrol 2018.01.29. 12:12:24

@6. Ienin: Joll van de minek ugacc te mar jo helyen vagy az arabok kozott.

6. Ienin 2018.01.29. 12:15:25

@arabok balrol: Ja márgányból van a fideszes polgármesterek háza előtti tér. Tényleg, micsoda fejlődés. És ez a tér mennyi bevételt termel a jövőben? Annyit mint a haladás vagy a csuti stadion? Modern városok. Kutya fasza, nem modern városok. Rohad minden, csak körül kell nézni. Persze a haverok tejben vajban fürödnek. Gondolom te is az egyik haver vagy. Istenem, ennyi korrupt kapzsi felvuvalkodott hólyagot. Ez lesz a vesztetek.

arabok balrol 2018.01.29. 12:18:49

@6. Ienin: A nyugati triplajaval fejlodunk, szoval nem tom mirollll beszelsz.

6. Ienin 2018.01.29. 12:18:54

@arabok balrol: Azok az arabok legalább nem tolvajok. Semmi gond nincs velük. Itt pesten kétszer is meg kell gondolnom hova állok a bmw-mel, mert még használni akarom.

6. Ienin 2018.01.29. 12:21:41

@arabok balrol: Az orbáni statisztikai hivatal által gyártott papíron bizonyosan annyit fejlődtök. Sőt az orbáni propaganda alapján még jobban is.

arabok balrol 2018.01.29. 12:25:34

@6. Ienin: meg az osszes statisztika szerint

nem csoda h europa leglefutotttabb valasztasa epp a magyar, itt van europa legkisebb elegedetlensege

6. Ienin 2018.01.29. 12:28:05

@GyMasa: Egy ilyen vezetőnek felelőssége is van mindenben ami történik. Tudom, mert vezető vagyok. Azt hitted hogy orbán nem tehet soha semmiről? Hát elég naív vagy öregem, ha azt hiszed, hogy minden bajodért mindig más felel. Ezért nem juttok soha előrébb, mert nem tudjátok értékelni a hibáitokat, és levonni a megfelelő konzekvenciát. Ez visz előre. Az orbáni hazudozás, uszítás, a felelősség mindig másra hárítása csak elodázza a problémákat, és később még nagyobb erővel tör felszínre.

6. Ienin 2018.01.29. 12:31:27

@arabok balrol: Persze. Ez maga a kánaán. Csak soha ne menj nyugatra, mert még észreveszed mi a különbség. Mondjuk afganisztánba, azerbajdzsánba, tatárföldre, albániába, mehetsz, ahogy orbán teszi. Ezeken a kietlen pusztákon te lehetsz a császár.

arabok balrol 2018.01.29. 13:30:54

@6. Ienin: nyugaton jobb, s orban elott is jobb volt, ergo mirol beszelsz?

GyMasa 2018.01.29. 13:31:33

@6. Ienin:
...Egy ilyen vezetőnek felelőssége is van mindenben ami történik...
Ez azert elegge tulatalanositas.
...Tudom, mert vezető vagyok...
Remek lehet neked.
Mondjuk semmi penzert nem lennek a beosztottad, de ezzel mar csak nekem kell egyuttelnem.
...Azt hitted hogy orbán nem tehet soha semmiről?...
Nem, mivel en nem akarok a tulaltalanositas hibajaba esni.
Tudod, idonkent a valtozatossag kedveert fel is lehetne ulni a lora, es nem valamelyik oldalan a proban tanyazni.
pl. kezdetnek sokat lenditene az ellenzek hitelessegen, ha - csak a valtozatossag kedveert - elismernek azokat a dolgokat, amiket a fidesz igenis jol csinalt.
Nagyon sok mindent nem csinal jol.
...Hát elég naív vagy öregem, ha azt hiszed, hogy minden bajodért mindig más felel...
En nem ezt mondtam.
...Ezért nem juttok soha előrébb, mert nem tudjátok értékelni a hibáitokat, és levonni a megfelelő konzekvenciát...
Haha!
Hat, aki itt nem kepes levonni a "megfelelo konzekvenciat", az eppen az ellenzek.
...Ez visz előre...
Igen, es emiatt toporog az ellenzek ugyanott (es most igen nagylelku voltam veluk).
...Az orbáni hazudozás, uszítás, a felelősség mindig másra hárítása csak elodázza a problémákat, és később még nagyobb erővel tör felszínre...
Ezzel szemben az ellenzes demokratikus jelenlete, es hatarozott, megalapozott revei, es kritikaja az az egekbe repitette a nepszeruseguket..
Oh, wait.
De ne csak a szajad jarjon!
Ha ekkora nagyon jo vezeto vagy, akkor koltozzel haza Magyarorszagra, alapitsal partot, epits fel egy orszagos jelenletet, karizmat, es hitelesseget, induljal valasztason, es nyerd meg!
Azt' akkor olyan orszagot epitesz majd, amilyet csak akarsz!
Erre, latva a jelenlegi felhozatalt, igen jo eselyeid vannak!
Konnyu am a partvonalrol beszologatni, hogy ki-milyen szar.

morph on deer 2018.01.29. 13:31:42

@arabok balrol:
“ A nyugati triplajaval fejlodunk, szoval nem tom mirollll beszelsz.”

Mert van hova fejődünk, tudod?
Ha megpróbálod pótolni a lemaradásaidat az is fejlődésnek számít, és magadhoz képest bizos qrva sokat fejlődtél, de összességében még mindig közelében sem vagy annak a nyugatnak, amelyiknek fele akkora fejlődéssel is sokkal jobban megy, mint neked!
Igaz, nem az egy főre eső stadionok számát illetően, de erre azért én nem lennék ennyire büszke a helyedben.

Na innen kukkantsd meg még egyszer azt a velőtrázóan nagy fejlődést, és merengj el kissé a látottakon.

arabok balrol 2018.01.29. 13:37:14

@morph on deer: na es?

orban alatt fejlodunk, ballib alatt vissza fejlodunk. A mi a kerdes?

morph on deer 2018.01.29. 14:02:18

@GyMasa:
“Valaki nagyon jol leirta, hogy mekkore kulonbseget jelentene, ha a fociakademia helyett az egeszsegugyre koltottek volna plusz 20 mrd HUF-t?
2000Mrd helyett 2020mrd lenne?
Az pont 1% kulonbseg.
Azaz semmi.”

Lehet, hogy abból legalább jutna vécépapírra meg gumikesztyűre?

Egyébiránt csak tájékoztatásul: a focira sikerült elkurni alsó hangon 600 milliárd magyar forintot, - ami már 30% - holott az egész szar pontosan 0, azaz nulla forint támogatást érdemel.
Ehhez még vedd hozzá a másik teljesen felesleges, de legalább is a fontossági sorrendben messze az egészségügy után következő tételt: a magyarországi és határontúli egyházaknak osztogatott masszív milliárdokat, és akkor már ott is tartunk, hogy lenne miből gatyába rázni az ágazatot!

Ha meg onnan nézed, hogy oktatásra megy kb 800 milliárd, a focira meg 600, akkor azért igencsak kezdhets gondolkodni, hogy mégis, miért lenne csoda, hogy hülyül a népesség?
Elég, ha fociznak, vagy bámulják a stadiont, ha már a meccset úgysem érdemes, és alkalmasint leszavaznak a fideszre, - ennél többre nincs szükség egyébként sem! Az meg már csak természetes, hogy a falábú bagázs milliós fizetésekért bohóckodik, míg - ha éppen felrugják a zöld gyepen - az őt ápoló nővér jó, ha egy év alatt hoz össze annyit, pedig ő még dolgozik is..!
Ez a “magyar modell”!

Az meg milyen, hogy egy teremtett lélek nem játszik a “fociakadémiáról” a felcsúti csapatban, oda venni kell a szeplőket, mert nem elég jók a helyi “akadémikusok”?
Röhögni, vagy sírni kéne inkább?

Szóval nem kéne próbálkozni megmagyarázni a bizonyítványt, tisztán látszik mindenki számára, hogy pártunk és kormányunk nagy ívben tesz a köznép valós érdekeire, és kénye-kedve szerint pocsékolja a közpénzt!

De még kéne egy kéthermad, hogy megoldhassák az egészségügy problémáit, hát hogyne!
Mindjárt elhiszem, várjál!

Francba, nem sikerült..!

Egyébként igazad van, alapvető strukturális problémák vannak, de ha soha el sem kezdjük a változtatást, soha nem is lesz belőle semmi!
Szerintem.

morph on deer 2018.01.29. 14:12:43

@arabok balrol:
“A mi a kerdes?”

Ajaj.
Nincs kérdés, ez a válasz volt!
Nem tűnt fel?

nemecsekerno_007 2018.01.29. 15:01:14

@Szelid sunmalac: "Ahol a semmi kozepere faszom kisvasutat tudnak epiteni es egy gazszerelobol Gates-nel is zsenibb milliardos..."

- Budapest is a semmi közepe volt pár ezer éve, ez nem mérvadó
- nyílván vitatkozni mindig lehet, de a kisvasutat összehasonlítani az egészségüggyel az elég meredek.
- olyan mintha azt kérnéd számon az ókori egyiptomiakon, hogy mi a faszt baszakodtak a piramisokkal, inkább a holdraszállást forszírozták volna.

nem akarom a kormányt mentegetni, de az MSZP-SZDSZ 8 évéhez képsest azért többet sikerült elérni. Aki ezt nem hajlandó elismerni, az könnyen tévútra tévedhet, úgy ahogy az egész ellenzék.

Például az internet/mobilnek kiépítettség a nagyon jó Mo.-on és ez konkrétan az SZDSZ-nek köszönhető főleg. Emiatt nem is bírálja őket senki.

GyMasa 2018.01.29. 16:17:52

@morph on deer:
...Lehet, hogy abból legalább jutna vécépapírra meg gumikesztyűre?...
Lehet, es, akkor jobb lenne az egeszsegugy szinvonala, ha van "WC papir, meg kesztyu"?
Ezert irtam, hogy a tobb penz nem oldja meg a problemat.
...Egyébiránt csak tájékoztatásul: a focira sikerült elkurni alsó hangon 600 milliárd magyar forintot, - ami már 30% - holott az egész szar pontosan 0, azaz nulla forint támogatást érdemel...
Nos, itt van a 2018-as koltsegvetes:
www.parlament.hu/irom40/15381/15381.pdf
Ebben a "futball" szora egy talalat van, "Magyar Futball Akadémia Alapítvány támogatása 50,0"
Amni kisse alatta van (persze, csak egy hajszallal) az altalad mondott osszegnek.
De, akkor mostmar rakeresek a tobbire, is, azt gondolom, azok is mind ilyen alaposan alatamasztott osszegek lesznek...
...Ehhez még vedd hozzá a másik teljesen felesleges, de legalább is a fontossági sorrendben messze az egészségügy után következő tételt: a magyarországi és határontúli egyházaknak osztogatott masszív milliárdokat, és akkor már ott is tartunk, hogy lenne miből gatyába rázni az ágazatot!...
Ilyet talaltam, hogy: "Külhonban szolgálatot teljesítő egyházi személyek támogatása 420 Mrd"
Meg ezt: "Határon túli egyházi intézmények fejlesztésének támogatása - 300Mrd"
Mondjuk az oktatas, az egy kalapban van az egyhazakkal is, osszesn mintegy 3000 Mrd HUF ertekben
...Ha meg onnan nézed, hogy oktatásra megy kb 800 milliárd, a focira meg 600, akkor azért igencsak kezdhets gondolkodni, hogy mégis, miért lenne csoda, hogy hülyül a népesség?...
Nos, az "okatatas" nagyon sok tetelbol all, az nem adom most ossze, de a foci csak 50 Mrd-ot map a 600 helyett.
...Az meg már csak természetes, hogy a falábú bagázs milliós fizetésekért bohóckodik, míg - ha éppen felrugják a zöld gyepen - az őt ápoló nővér jó, ha egy év alatt hoz össze annyit, pedig ő még dolgozik is..!...
Azert ha lehet a koltsegvetesi tamogatasokat ne keverd ossze a magan/vallalati penzbol fenntartott csapatokkal!
Ez a “magyar modell”!
A focistak mindenhol sokat keresnek.
Ez nem magyar modell.
Abban viszont igazad van, hogy tulfizetetttek a focistak!
Csakhogy az egesz vilagon azok, nemcsak Magyarorszagon!
Olyannyira, hogy a csoronak kevesse mondhato Bayern eddzoje ki is fakadt Neymar-ral kapcsolatban, hoyg "eleg nevetseges, hogy vannak focistak, akiket dragabb megvenni, mint a komplett Allianz arenat, amiben jatszanak.
...Az meg milyen, hogy egy teremtett lélek nem játszik a “fociakadémiáról” a felcsúti csapatban, oda venni kell a szeplőket, mert nem elég jók a helyi “akadémikusok”?
Röhögni, vagy sírni kéne inkább?...
Nem tudom, nem erdekel a foci.
...Szóval nem kéne próbálkozni megmagyarázni a bizonyítványt, tisztán látszik mindenki számára, hogy pártunk és kormányunk nagy ívben tesz a köznép valós érdekeire, és kénye-kedve szerint pocsékolja a közpénzt!...
Azert azt vedd mar figyelembe, hogy most itt elpanaszkodtad magadat kb. 1000 Mrd HUF szerinted "hibas" felhasznalasa miatt.
Ez ugya a komplett koltsegvetes jo 4%-a.
...De még kéne egy kéthermad, hogy megoldhassák az egészségügy problémáit, hát hogyne!...
Nem a megoldashoz vasmarok kell, es elhatarozas.
Hidd el, nem a penz miatt nem oldotta meg meg egyik kormany sem az egeszsegugy, meg az oktatas problemajat.
Az ok a ket agazat hagyomanyos felepiteseben keresendo.
...Mindjárt elhiszem, várjál!...
Azt hiszel, amit akarsz, ebben nem foglak megakadalyozni!
...Francba, nem sikerült..!
Vagy azt nem hiszel, amit akarsz.
...Egyébként igazad van, alapvető strukturális problémák vannak, de ha soha el sem kezdjük a változtatást, soha nem is lesz belőle semmi!
Szerintem....
Szerintem is.
Tehat, akkor egyet ertesz velem abban is, hogy a "tobb penz" nem megoldas sem az egeszsegugy, sem az oktatas problemaira?
Tudod, van az a mondas, hogy "akinek anyagi problemai vannak, annak a tobb penz nem oldja meg a problemait!"?

vaffanculo 2018.01.29. 19:47:47

@GyMasa: nem balkormányról, meg jobbkormányról beszélek. Faszom ebbe a hülye felosztásba. Olyan kúrmány kellene, amely nemcsak a saját hatalmát nézi, hanem az ország érdekeit is. Tudom, a kezem a bilibe lóg :)

6. Ienin 2018.01.29. 20:00:45

@arabok balrol: Nem oda kéne fejlődni az országnak?

6. Ienin 2018.01.29. 20:11:34

@GyMasa: Nincs kedvem lopni, ezért politikus se leszek soha. Oda a másban tehetségtelen emberek mennek. Orbánnak is egy ügyvédi irodában felkopna az álla, ahogy a bakondi nevezetűnek. Ezek azért politizálnak, mert máshol semmittevő pofázással nem lophatnak milliárdokat.

ember100 2018.01.29. 20:32:01

@Bolshevik:
Helló !

Látod ERRE írtam hogy megélhetési politikusok .
Csak nem a lelkét :) is eladná hogy újra válasszák ?????
NEM kellene hogy így működjön a rendszer mert máshol a világban pl. Ausztria , Hollandia , Németország..... NEM így működik.
Szerinted az ottani politikusoknak is van pénztáros lölőjük , arrogánsuk vezírpapa ......
Hát nem sokáig lennének politikusok emlékezz ceausescura !

morph on deer 2018.01.29. 22:36:35

@GyMasa:
“Lehet, es, akkor jobb lenne az egeszsegugy szinvonala, ha van "WC papir, meg kesztyu"?

Ó igen, jobb lenne!
Egyrészt próbáld ki legközelebb, hogy milyen a vécépapír nélküli helyzet, - pláne, ha orbán sem ír éppen, - másrészt a gumikesztyű többek közt azért is van, hogy ne kapd el a kórházi fertőzést, ez meg az a terület, ahol nem állunk valami jól!
Igen, az a nyavalyás kesztyű életeket ment!

“A magyar futballnak nevezett bohózatba, a Fidesz uralkodása alatt mintegy 600 milliárd forint közpénz áramlott.”

gepnarancs.hu/2017/07/napi-egyperces-a-focicirkusz-folytatodik/

A tisztánlátás céljából: a TAO is KÖZPÉNZ!
Ez az összeg közben tovább nőtt: újabb 37 milliárddal belföldön, mintegy 20-szal a határon túl támogatták meg a focit már a cikk megjelenése után.

Azon túl, hogy egy árva forintot sem érdemelnek!
Igen, tudom, a labdarúgók drágák, de hol látsz te itt olyat? Ingyenélők tömege él közpénzen, mérhető teljesítmény nélkül!
Az összetört luxusautóikat nem tekintem kiemelkedő teljesítménynek, mert én ilyen (nehéz)kőszivű vagyok.
Egyébként sohasem értettem, hogy mitől jó a foci, mi köze az egészséghez, meg ilyesmiket, szóval semmi közöm hozzá.
Az eredményeket látva nem is lesz.

“Mondjuk az oktatas, az egy kalapban van az egyhazakkal is, osszesn mintegy 3000 Mrd HUF ertekben”

És miért van egy kalapban, könyörgöm?
Mi a bánat köze lehet egy névleg legalább még szekuláris országban a vallásnak az oktatáshoz? Vagy ennyire vonzó az imám meg a medresze példája?

Az a "Külhonban szolgálatot teljesítő egyházi személyek támogatása 420 Mrd" azért egy egészen durva tétel, maradjunk annyiban!

- Míg el nem felejtem: értékelem a melót, amit a kereséste fordítottál! Komolyan!

“Azert azt vedd mar figyelembe, hogy most itt elpanaszkodtad magadat kb. 1000 Mrd HUF szerinted "hibas" felhasznalasa miatt.
Ez ugya a komplett koltsegvetes jo 4%-a.”

Hát ez az!
Ebből is látszik, hogy igazából “aprópénzzel” is rengeteg égető problémát lehetne orvosolni, - ha lenne szándék!
Ráadásul ritka “kegyelmi” állapot van/volt: ennyi pénz nem gyakran folyt be ilyen kedvező világgazdasági helyzetben, és ez a lehetőség nem egyhamar fog megismétlődni!
Kár volt kihagyni a lehetőséget.

Ezért is mondtam, hogy a prioritások nem a megfelelő helyen vannak, - és ez sajnos személy-specifikus: kinek mi fontos.
Szeretett vezérünk mindezt eléggé egyértelműen jelezte, szóval semmi kétség.
Egyébiránt köszönöm az alapos választ

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.30. 00:08:01

@morph on deer:

"Ha meg onnan nézed, hogy oktatásra megy kb 800 milliárd, a focira meg 600"

Most komolyan, nem szégyelled magad? Hogy vagy képes ilyen alattomos módon hazudni?

Az egészségügybe ÉVENTE elmegy az a 800 milliárd (szerintem jóval több), a fociba meg HÉT (7) ÉV ALATT ment el az a 600 milliárd:

"A magyar futballnak nevezett bohózatba, a Fidesz uralkodása alatt mintegy 600 milliárd forint közpénz áramlott."

Forrás: gepnarancs.hu/2017/07/napi-egyperces-a-focicirkusz-folytatodik/

Ugye ismerős, te linkelted be. Hogy van bőr a képeden egy ÉVES kiadást egy 7 éves kiadáshoz mérni?

Mellesleg egyetértek veled abban, hogy a focira egy peták közpénzt nem lenne szabad költeni, sem a csapatokra, sem a stadionokra. Sem közvetlen állami támogatásként, sem állami cégek TAO-jából, sem állami cégek hirdetési révén. Sőt semmiféle egyéb látványsportra nem lenne szabad egy fillért sem költeni közpénzből. Ehelyett inkább minden faluba egy, minden városba a lakosságtól függő számú tornatermet kellene építeni, amelyeket a lakosság ingyen használhatna: ez az egészségügyi kiadások várható csökkenése révén még nettó megtakarítást is eredményezhetne.

GyMasa 2018.01.30. 10:08:36

@vaffanculo:
...Olyan kúrmány kellene, amely nemcsak a saját hatalmát nézi, hanem az ország érdekeit is. ..
Javaslom, hogy alapits egy partot, epitsd fel az orszagos jelenletet, kampanyolj, nyerd meg a valasztast, es akkor pont olyan kormanyt alakithatsz, amilyen csak tetszik!

GyMasa 2018.01.30. 10:14:04

@6. Ienin:
...Nincs kedvem lopni, ezért politikus se leszek soha...
Ha valami nem tetszik, es nincs senki, aki ugy csinalna, ahogy te gondolod, akkor a legegyszerubb, ha TE valtoztatsz rajta.
Ez az össz-ellezeki picsogas mostmar igazan unalmas lett.
Raadsul a narrativajuk az kulonoseg ellenszenves is.
...Oda a másban tehetségtelen emberek mennek...
Nekem van egy olyan teoriam, hogy azok az emberek, akik jol csinalnak a politikat, a gerincuk miatt nem fogjak vallani ergo a politika implicite egy kontraszelektalt szakma. Es, mint olyan soha nem lehet mas a lopason kivul.
...Orbánnak is egy ügyvédi irodában felkopna az álla, ahogy a bakondi nevezetűnek...
Ezt nem tudhatod, es igazabol teljesen lenyegtelen is.
...Ezek azért politizálnak, mert máshol semmittevő pofázással nem lophatnak milliárdokat...
Orban speciel ebben eppen jo.

GyMasa 2018.01.30. 10:42:01

@morph on deer:
Bazdmeg, ennyire nem megy a szövegertelmezes???
"A magyar futballnak nevezett bohózatba, a Fidesz uralkodása alatt mintegy 600 milliárd forint közpénz áramlott."
NEM evente, hanem az elmult 8 evben!
Ha ezt visszaosztod, akkor az eves (legalabbis idoaranyosan az idenre) magyar koltsegvetes 0.3%-a. (csak erosen nagyjabol a 600 Mrd/8 ev osztva a jovo evi kb 25 000 Mrd-os koltsegvetesi osszeggel)
Raadasul, nagyon nem lennek meglepodve, hogyha meg a 200 Mrd.os Puskas stadion is elore beleszamoltak volna, ugyanis a modszertanrol, vagy mondjuk hivatkozasokrol nincs szo a cikkben...
Merugye, akkor kijon a 8x50 Mrd, + 200Mrd= 600 Mrd.
Mondjuk ez meg igy is egy igen durva csusztatas ebben a cikkben, szoval jobb lenne, ha venned a faradtsagot, es megnezned, legalabb a 2018-as koltsegvetest, mielott ilyen ostobasagot kijelentesz...
...A tisztánlátás céljából: a TAO is KÖZPÉNZ!...
Igen ebben igazad van, ezzel nem vitatkozom.
...Ez az összeg közben tovább nőtt: újabb 37 milliárddal belföldön, mintegy 20-szal a határon túl támogatták meg a focit már a cikk megjelenése után. ..
Es, mi a gond ezzel?
Tudod, 0,3%.
Neked is javaslom a politikai karriert!
Es, akkor nem panaszkodnod kell, hogy milyen szar minden, hanem minden olyan jo lesz, amennyire kepes leszel jobba tenni.
..Azon túl, hogy... is lesz...
A focistak tulfizetettek vilagszerte. Ezen lehet haborogni, de tenni ne tudsz ez ellen sem semmit!
..És miért van egy kalapban, könyörgöm?...
Mert a XX. fejezet neve "emberi eroforrasok miniszteriuma" vagy mi a tokom.
Kerdezd a kormanyt!
...Mi a bánat köze lehet egy névleg legalább még szekuláris országban a vallásnak az oktatáshoz? Vagy ennyire vonzó az imám meg a medresze példája?...
Ez is csak ertelmetlen picsogas. A koltsegvetes ott van, keresheto .pdf.
Nekem meglett az az osszeg, amit kerestem, percek alatt.
Ha van idod, te is kikeresheted magadnak.
Ha meg nincs idod, akkor keress ra a neten, mert valaki biztosan kielemezgette mar az osszegeket.
...Ebből is látszik, hogy igazából “aprópénzzel” is rengeteg égető problémát lehetne orvosolni, - ha lenne szándék!...
SZerintem meg eppen, hogy nem!
Nem veletlenul nem sikerult az elmult 30 evben egy kormanynak sem megoldania egyik problemat sem.
Ha ugye annyira konnyu lett volna, akkor Megyo, vagy Bajnai tudott volna mit kezdeni vele, azt megsem tortent semmi.
...Ráadásul ritka “kegyelmi” állapot van/volt: ennyi pénz nem gyakran folyt be ilyen kedvező világgazdasági helyzetben, és ez a lehetőség nem egyhamar fog megismétlődni!
2008-ig pontosan ugyanilyen helyzet allt fenn.
Csak akkor Ferkonak kizarolag elbenaznia sikerult.
...Kár volt kihagyni a lehetőséget....
Ugye? Pedig ott volt neki 2004-2008. (bocs a csusztatasert)
...Ezért is mondtam, hogy a prioritások nem a megfelelő helyen vannak, - és ez sajnos személy-specifikus: kinek mi fontos...
A mostani kormanynak az volt a fontos, hogy stabilizalja az orszagot.
Ezt, barmennyire is tagadjak az ellenzekiek, sikeresen vegrehajtottak!
(most fuggetlenul attol, hogy hogyan, meg milyen penzbol)
...Szeretett vezérünk mindezt eléggé egyértelműen jelezte, szóval semmi kétség...

Nekem nem "szeretett vezerem".
...Egyébiránt köszönöm az alapos választ...
SZivesen, bar ezeknek te is utana nezhetsz egy nethozzaferessel, es 20 perccel.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.30. 10:56:51

@GyMasa:

"A focistak tulfizetettek vilagszerte. Ezen lehet haborogni, de tenni ne tudsz ez ellen sem semmit! "

Azért nem mindegy, hogy magáncégek pénzéből vagy közpénzből vannak túlfizetve. És itt közpénznek tekintem az állami vagy részben állami tulajdonú cégek reklám- és egyéb költéseit is. Meg a TAO-t is, ahogy már az előbb írtam: @Kovacs Nocraft Jozsefne:

Ahhoz senkinek semmi köze, ha XY milliárdos a fociba önti a pénzét. De közpénzt a fociba ölni lényegében hűtlen kezelés. A fociból az országnak semmi haszna nincs. A világ normálisabb országaiban nem is kap állami támogatást, a csapatok a saját lábukon élnek, lényegében ők is üzleti vállalkozások. Aki élvezni akarja, az fizessen érte, ahogy fizet a mozijegyért vagy fizet a cirkuszban is.

De azt hiszem, ebben nincs is közöttünk nézetkülönbség, téged sem nagyon érdekel a foci. :)

morph on deer 2018.01.30. 11:02:41

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Nem figyelsz.

"Ha meg onnan nézed, hogy oktatásra megy kb 800 milliárd, a focira meg 600"

Most komolyan, nem szégyelled magad? Hogy vagy képes ilyen alattomos módon hazudni?

Az egészségügybe ÉVENTE elmegy az a 800 milliárd (szerintem jóval több), a fociba meg HÉT (7) ÉV ALATT ment el az a 600 milliárd”

A hivatkozott mondatban én az oktatásról írtam, nem az egészségügyről, és sehol egy szóval sem állítottam, hogy évente megy el ennyi!
Sőt, beidéztem azt a részt is, amely azt a kifejezést használja, hogy “a Fidesz uralkodása alatt” - ez azért elég egyértelmű.
Az mondjuk nem túl hízelgő, hogy annyira hülyének tartasz, hogy el sem olvasom, hogy mit idézek, vagy nem értem meg, de sebaj, az őszinteség erény :)

Engem ez a teljesen tahó hozzáállás háborít fel, amelyik jogosnak tartja, hogy mint az egyik első számú közalkalmazott a saját hobbyját részesíti előnybe a köz érdekével szemben.
A köz(nép) meg bólogat hozzá, mondván egy kis szórakozás a miniszterelnöknek is jár, hát mi az a szaros pár száz milliárd, mondja - gondolom - a kórház vécéjén ülve, miközben vécépapírról ábrándozik.
(Tisztán ‘demagógiai’ célzattal!)

Az egésszel az a baj, hogy ugyanazokat az eredményeket amelyek a fideszeseknek olyan fontosak egy teljesen normális stílusú kormányzással is el lehetett volna érni, a gusztustalan kommunikáció, az állandó kardcsörtetés és a hihetetlen méretű pénzpocsékolás nélkül is, és akkor sem lenne kevésbé nemzeti, vagy kevésbé magyar.

De ez a szabadjára engedett parvenű nagyzolás úgy látszik elengedhetetlen azon az intellektuális szinten állóknak, akik nem képesek intelligensen kezelni a kultursokkot a putri és a palota között...
Ami még somorúbb, hogy a szolganép még tapsol is ehhez, ahelyett, hogy már a kezdet kezdetén jelezte volna, hogy bizony van határ, és az éppen hol van.
Ami az elején baráti tanács lehetett volna, az ma már a ‘felségsértés’ kategóriájába esik, sikerült megdolgoznunk érte.

Azért valaki szólhatna, hogy nemzetközi látogatásra nem a kis zöld, isis hátizsákjával megy az ember, még akkor sem, ha annyira szereti, hogy azzal is alszik... (Mielőtt felmerül: a személyi titkár, vagy asszisztens viszi ami szükséges, egy biztonsági kézitáskában, amúgy nem véletlenül!)

GyMasa 2018.01.30. 11:24:55

@morph on deer:
...Nem figyelsz. ..
Mar ne haragudj, de tenyleg - legalabbis - felreertheto volt, amit irtal.
Nekem 4x kellett vegigolvasni a teljes beszelgetest, mire rajottem, hogy ugy _IS_ lehet erteni, mit leirtal.
Arrol mar nem is bezselve, hogy 8 evre 800 milliard barmelyik tetelre (egeszsegugy, oktatas, stb) rohadt keves, mer azok 8 evre siman a tizezermilliardos nagysagrendet nyaldossak. Csak a nyudgij 20 000 milliard felett lenne, ha osszeadod!

GyMasa 2018.01.30. 11:44:28

@morph on deer:
Mondjuk, mindezek ellenere te vagy az egyike azoknak itt, akikkel, habar elegge nem ertunk egyet, lehetseges erdemi vitat folytatni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.30. 11:45:57

@morph on deer:

Valóban, oktatásról írtál. Ettől függetlenül ocsmány csúsztatás, sőt ordas hazugság ÉVI 800 milliárdot 7-8 évi összesen 600 milliárddal összehasonlítani.

"Az mondjuk nem túl hízelgő, hogy annyira hülyének tartasz, hogy el sem olvasom, hogy mit idézek"

Pedig elő szokott fordulni. Ahogy velem is előfordult épp az imént, hogy egészségügyet írtam oktatás helyett. Nem hiszem, hogy te soha nem nézel el dolgokat. És ne is mondd, hogy ha tudatosul benned, hogy évi 800 milliárdot hasonlítasz évi kb. 600/7=86 milliárdhoz, akkor ilyen hévvel tetted volna szóvá. :) Nem is kell itt nyilvánosan elismerned - nem is fogod -, elég, ha magadban megteszed. :)

"Engem ez a teljesen tahó hozzáállás háborít fel, amelyik jogosnak tartja, hogy mint az egyik első számú közalkalmazott a saját hobbyját részesíti előnybe a köz érdekével szemben. "

Ebben és a folytatásban nincs közöttünk semmi vita.

"Ami még somorúbb, hogy a szolganép még tapsol is ehhez"

Biztos vagy te ebben? Elég sokan vannak, akiknek böki a csőrét a fociba ölt rengeteg pénz. Például én sem tapsolok ehhez, sőt, pedig áprilisban bizony jobb híján a Fideszre fogok szavazni. Mert igaz ugyan, hogy a nagy állami rendszereket évi 80 milliárdból nem lehet rendbehozni, de lehetne pl. lakossági tornatermeket építeni és fenntartani belőle, ahogy fentebb írtam.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.30. 11:53:03

@morph on deer:

Még valami:

"a szolganép még tapsol is ehhez"

Az idegen érdekeket kiszolgáló libsibolsikat - akik közé a megnyilvánulásaidat olvasva te is tartozol - akkor minek nevezed? A szabadság hőseinek? A szólásszabadság bajnokainak? (Mert ugye a PC másról sem szól, csak a szólásszabadságról, ugye?)

Minek nevezed az arab és néger csőcselékkel Európát elárasztani akaró libsiket és csatlósaikat? Ha mi, a mindezeket ellenzők vagyunk a szolganép, akkor a fentiek micsodák?

Jó lenne már végre leszoknod a szolganépezésről, a vajdázásról, a vezérezésről stb. Az efféle olcsó és ócska, a másikat megalázni próbáló címkézések nélkül is érthető ám a mondanivalód, hidd el. :D

morph on deer 2018.01.30. 20:16:12

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
“Jó lenne már végre leszoknod a szolganépezésről, a vajdázásról, a vezérezésről stb.”

A “vajdázás” nem én vagyok, azt egyszer sem írtam, viszont a többit vállalom. Kifelejtetted a “cselédnépséget” egyébként, mert azt is használom.

Tudod, az a mentalitás, ami a megalázott, kizsigerelt, stb. személyekből a további hajbókolást hívja elő, - ahelyett, hogy annak rendje és módja szerint alaposan pofánverné az érdekelt “tisztelt honfitársát” - nálam ez a kategória. Nem fogom fel, hogy nincs annyi önérzete valakinek.

Gondolom Lázár testvérnél is, azért is engedi meg magának az olyan kijelentéseket, mint a legutóbbi gyöngyszem, mely szerint a nyolc óra közmunka után már nincs kedvük lopni a résztvevőknek...
(Ő is kipróbálhatná, hátha valóban működik!)

Lehet, hogy az a baj, hogy hallgattam orbánra, és “nevükön nevezem a dolgokat”?

A “vezér” önként adódik, csak rá kell nézni. Amúgy szép pár...
Csupán a vizuális élmény miatt:
index.hu/kulfold/2018/01/30/orban_viktor_sebastian_kurz_becs_paks2_nyilvanossag_ausztria_csaladtamogatas/

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.30. 22:56:12

@morph on deer:

"Lázár testvérnél is, azért is engedi meg magának az olyan kijelentéseket, mint a legutóbbi gyöngyszem, mely szerint a nyolc óra közmunka után már nincs kedvük lopni a résztvevőknek..."

Lázár téved. Nem abban, hogy nincs kedvük 8 óra munka után lopni, hanem abban, hogy a cigány dolgozik napi 8 órát. Sem közmunkban, sem máshol nem dolgozik napi 8 órát.

MIért is dolgozna, amikor a farkával ennél jóval többet kereshet? Ráadásul a korábban már példaként említett cigány párnak hamarosan megszületik a negyedik közös gyereke, de nem házasodtak össze, mert így több segélyt kap a nő. Jó, mi? Mint említettem, ha dolgoznának, többet hozna nekik a családi adókedvezmény, de mivel nem dolgozik egyikük sem, az adókedvezményt úgysem tudnák kihasználni, az egyedülállók magasabb segélyét viszont igen.

"Tudod, az a mentalitás, ami a megalázott, kizsigerelt, stb. személyekből..."

Ezek a megalázott, kizsigerelt személyek ma valahogy mégis sokkal jobban élnek, mint a te gazdáid országlása idején. (Mivel te is írtál már nekem úgy, hogy a gazdáim, ugye nem sértődsz meg, ha én is hasonlóan írok neked?)

morph on deer 2018.01.31. 00:15:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
:) Szerintem mostanra már azért tudod, hogy én nem szoktam megsértődni.
Meg mi értelme is lenne, de őszintén.
Egyébként sem vagyok a ‘haragszom rád’ típus. Ha már megbeszélni sem tudnánk, ha problémánk akad, akkor már tényleg megérett a világ, hogy lehúzza a klotyón a ‘teremtő’ - mint eredményt...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.31. 00:29:06

@morph on deer:

"mostanra már azért tudod, hogy én nem szoktam megsértődni. "

Ezt elhiszem. Az viszont tény, hogy szeretsz másokat sértegetni, megalázni. Lásd pl. a vezérezést, amit az év elején velem is többször megjátszottál (lehet, hogy nem vezér volt, hanem a gazdám, de mindegy is).

Már írtam neked: Nem lesznek az érveid nyomósabbak attól, hogy a vitapartnert vezérezéssel, szolganépezéssel és hasonlókkal alázod. Biztos, hogy az anyádmajma és hasonló trollok szintjére akarsz süllyedni?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.02.01. 10:15:26

Politikai bomba:

Bréking! Orbán diktatúrája választási csalást készített elő!!!

Ja, nem is - a szocialisták szerveztek választási csalást, élükön Cuslág Jánossal.

index.hu/belfold/2018/02/01/valasztasi_csalasra_keszult_egy_bunszovetseg/