Állítsuk meg Magyarországot! Ki akarok szállni!
2018. január 23. írta: Ms. Black Sheep

Állítsuk meg Magyarországot! Ki akarok szállni!

km.jpg1989-ben beléptem a Fidesz-be. Akkor még úgy hívták, hogy Fiatal Demokraták Szövetsége, fiatalok voltak és demokraták. Ma már – az akkori szabályok értelmében - nem lehetnék a tagjuk. Nem is vagyok, de más miatt.

Boldog, lelkes ifjú voltam, hogy bizony én is teszek a demokrácia ügyéért valamit. Csillogó szemmel hallgattam Orbán Viktor szavait, hittem, hogy ő az az ember aki elhozza Magyarországra újra a demokráciát. A helyi csoport alapítójának a lakásán összegyűltünk rendszeresen, kezünkbe nyomott pár száz forintot, lementünk a helyi boltba, vettünk kenyeret és párizsit, azt ettük ameddig megbeszéltük a feladatokat. Közeledtek az első szabad választások.

A mai napig az orromban érzem a plakátragasztó illatát, emlékszem ragacsos állagára, no meg a kínlódásra, hogy simára keverjük. Én nem buliba jártam, nekem a bulit az éjszakák jelentették amikor a jelölt plakátjait ragasztottuk a kerület szabad felületeire.

bananoshorn.jpg

Nem nyertünk, de ez nem zavart. Megmaradt a lelkesedés, hiszen néhány hónap és újra választunk. Önkormányzati képviselőket.

Emlékszem a megbeszélésre – a párizsis kenyeresre –, amikor elhangzott a kérés, hogy tegye fel a kezét aki már nagykorú. Nem voltak sokan. 10-en. Így lett 10 fős a kerületi pártlista. A legfiatalabb jelentkező éppen hogy betöltötte a 18-at. Újra jött a kampány, a plakátolós éjszakák és az izgalom a választások éjjelén. Nyertünk. Nem kicsit, nagyon. Bejutott a teljes lista, mind a 10 ember.

hejha.jpg

Teltek az évek, megéltünk taxis sztrájkot, Bokros-csomagot, szocialista kormányzást, majd végre sikerült és a Fidesz nyerte a választásokat 1998-ban.

Sok jó döntést hoztak, elindultak egy családbarát úton. Orbán jelentősen javított az ország gazdasági helyzetén, hogy ezt miként tette, nem tudom, hiszen nem értek hozzá. Támogatta a fiatalokat, megalkotta a Széchenyi tervet. Egy számomra szimpatikus, mérsékelten konzervatív, családbarát-családcentrikus, általa polgárinak nevezett politikát folytatott. Kilépett a Liberális Internacionáléból. Ez akkor nem jelentett számomra semmit, ma már tudom, hogy itt indult el valami. Valami nem jó.

2002-ben, hatalmas meglepetésre alulmaradt a Fidesz a választásokon. Csalódott voltam, mert mindig azt hallottam a közvélemény-kutatásokban, hogy jól állunk. Utolsó nap hangzott el egy beszélgetésen, egy fideszes politikus szájából, hogy „ne örüljünk előre...” Ő tudta. Már akkor is játszottak a közvélemény-kutatási adatokkal, csak ezt mi nem tudtuk. Már akkor is becsaptak minket, de ezt én sem vettem észre, nem fogtam fel, hogy mi is történik körülöttem.

Szomorú voltam, hittem ugyanakkor Orbán Viktorban. Hittem, hogy majd újra jön ő és minden jobb lesz.

Nem tűnt fel, hogy egyre jobban központosítja a Fideszt, melynek újra ő lett az elnöke.

Jött 8 év, amit még ma is úgy emleget Orbán és csapata, hogy „az elmúlt nyolc év”, pedig hol van az már. Gyurcsányék jöttek, nyertek, loptak, hazudtak, majd ezt újra kezdték, majd bevallották, majd csőd szélére lökték az országot. Emlékszem amikor 2 hetet vártam a családi pótlékra, mert nem tudták kifizetni. Tényleg nagy volt akkor a baj. Röviden ennyi volt a szocialisták nyolc éve.

A Fidesz ezek után nem csoda, hogy simán hozta a 2/3-ot. Repkedtem az örömtől. Hittem, hogy minden helyrejön. Azt mondták, hogy

Aki belenyúl a pénztárba, annak le fogjuk vágni a kezét.

Ezaz! Szuper! Ez kell nekünk! - hittem és gondoltam.

Orbán bevezette a gazdasági akciótervét, különadót vetett ki a bankokra, majd jött még rengeteg – a gazdaságba mélyen belenyúló - intézkedés. Így utólag persze látom és tudom, ezek baloldali gazdaságpolitikai lépések, de ez akkor még nem tűnt fel. Akkor csak azt láttam, hogy kihúzta az országot a hatalmas kátyúból. Lehet, hogy ennek nem volt más módja, nem tudom, hiszen, ahogy írtam már: nem értek hozzá.

Újra jöttek a választások, immár új körzetekkel, szavazati joggal rendelkező külhoni magyarokkal és feltűnően sok kicsi, addig ismeretlen párttal. Elterjedt a pletyka, hogy a Fidesz - addigra kiválóan kiépített – aktivista hálózata is gyűjt ezeknek a pártoknak ajánlást. Nem hittem el. Nem lehet, hiszen a Fidesz egy demokratikus párt, mely betartja a szabályokat. Nem lehet igaz, hogy segít annak érdekében, hogy megossza az ellenzéket és minél nagyobb arányban nyerhessen. Nem hittem el, egészen addig, ameddig nem tolta valaki a pártirodában az orrom alá az ajánlóívet.

- Én már aláírtam.

- Ezt még nem.- és ekkor láttam meg, hogy mi van az asztalon. Egy kupac, egy másik párt nevére szóló aláíróív.

Üvöltöttem. Dühöngtem. Nem lehet igaz! Mit műveltek?!

Nyugi. - próbáltak nyugtatni.

Kell a 2/3-ad. Muszáj, mert még vannak intézkedések amiket meg kell hozni az ország érdekében.

Nem írtam alá. Csendben, szomorúan mentem haza. Mi lesz most? Kire szavazzak? Még sikerült meggyőzniük, hiszen rettegtem az előző kormányoktól, élénken élt bennem, hogy majdnem államcsőd lett a vége.

Újra nyert a Fidesz, de ekkor már nem volt meg az eufória. Valami történt. Már nem voltak sem fiatalok , sem demokraták.

Végső csapást számomra a 2014-es Tusnádfürdői beszéd jelentette, ahol bejelentette Orbán, hogy egy illiberális államot épít.

És ekkor már kinyílt a szemem. Felvállalva a családdal, a barátokkal is konfliktust – melynek egy normálisan működő országban nem kellett volna vele járnia – kimondtam, hogy ez nem jó. Ez az Orbán, ez a Fidesz már nem az, mint ami volt 1989-ben.

Az én szemem nyílt ki jobban? Vagy valóban egyre nyíltabban, már a látszatra sem ügyleve építik le a demokráciát? Mikor jöttek a képbe a strómanok? Mikor kezdődtek az őrült stadionépítések? Mikor volt a „G-nap”? Ki tudja. Én csak egyet érzek, hogy egy lejtőn van az ország, a demokráciánk – amit oly lelkesen kezdtem Orbánnal építeni – és a fék bizony elromlott.

Kevesebb, mint 3 hónap van a választásokig. Ki tudja menet közben megjavítani a féket? Van ilyen?

Hiszen kik vannak?

  • Vannak Gyurcsányék – köszi, nem kérem, egyszer már volt lehetőségük bizonyítani. Sikerült is neki. Azt bebizonyították, hogy többet nem kérünk belőlük.
  • A szocialisták? Ugyanaz a banda, csak szétváltak.
  • A Jobbik? No nekem ők túlontúl szélsőségesek.
  • Az új kispártok? Lehet, de most még nem elég erősek hozzá.

 

Nincs megoldás. Fék nélkül rohanunk a jeltőn a szakadék felé. Nem ezért dolgoztunk 1989 óta ennyit! Hol vagytok régi fideszesek, akikkel ugyanazt gondoltuk? Ne hagyjuk kárba veszni a sok mindent amit sikerült elérni!

Állítsuk meg Magyarországot! Ki akarok szállni!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kozeletipad.blog.hu/api/trackback/id/tr9913597229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2018.01.24. 16:57:08

@rallus: Ezt a KSH reáljövedelem statisztikái alapján tudnád igazolni, vagy csak lódítottál egy nagyot?

ételizésítő 2018.01.24. 16:57:30

"És ekkor már kinyílt a szemem."

Hát nem lehetsz valami okos, ha csak ekkor nyílt ki...
Vagy ekkor kerültél távol a húsos fazéktól?

Megoldás egyébként lenne.
Egyetlen közös ellenzéki lista, a Jobbikot IS belevéve, aztán szakértői kormány, és 2/3-dal azonnal megszüntetni az alaptörvény nevű tákolmányt, leváltani a Fidesz által kinevezett összes seggnyalót Matolcsytól az ASZ-elnökön át Polt Péterig, és börtönbe baszni az összeset életfogytig, teljes családi vagyonelkobzással, Mészáros Lőrincet és Habonyt, Rogánt, Lázárt, Pintért is belevéve a börtönválogatottba, de nem egy helyre ám őket, hanem mindet más helyre, méretes, kiéhezett cigány elítéltek közé.

Csak ehhez meg kéne egyezni a konc fölött marakodó ellenzéknek.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.24. 16:58:27

@ételizésítő:

A ballib mítoszok alapaxiómái:
- Bokros csodaember,
- Göncz nemzetközileg elismert politikus,
- Bajnay csodaközgazdász,
- az állam rossz,
- Magyarország kicsi.

Ez egyben 5 ok is, hogy ne szavazzunk ballib pártra.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2018.01.24. 17:01:24

@MACISAJT: "Sarkozytól három hollywoodi amerikai zsidó, Jerry Lewis, Steven Spielberg és Harvey Weinstein kap francia Becsületrendet az nem egyéb mint hemzsegő hülyeség ?:P"

Ez zsidózás.

McZozo 2018.01.24. 17:02:04

@Comte de Gippaud: Azert az MDF et le szocialistazni igen erdekes tortenelmi csusztatas, plane annak a fenyeben hogy kesobb pont a fidesszel nott ossze, mert ugye osszeno ami osszetartozik.

$pi$ 2018.01.24. 17:05:12

@McZozo: "Hanem a ti hon szeretett Muttitok az unioval karoltve megallapodott a torokokkel "

Baromság, az sokkal később volt. Addigra már rég állt a kerítés és lecsökkent az illegálisan belépők száma.

McZozo 2018.01.24. 17:06:52

@$pi$: tokeletesen egyetertek veled hogy vezenyeljenek a szocik sziberiaban, de ez nem eleg indok nekem hogy akkor most a fidesz lerabolhassa es tonkretehesse az orszagot. Mi lenne ha a szocik es a fidesz egyutt egymast vezenyelnek sziberiaban es mi meg itt megprobalnank valami mast most az egyszer

$pi$ 2018.01.24. 17:08:05

@ételizésítő: "börtönbe baszni az összeset életfogytig,"

Elnézést Virág elvtárs, de ez az ítélet!

$pi$ 2018.01.24. 17:08:58

@McZozo: "most a fidesz lerabolhassa es tonkretehesse az orszagot"

Miben nyilvánul meg az, hogy lerabolták az országot?

Republic Forever! 2018.01.24. 17:09:52

@Comte de Gippaud:

Comte de Gippaud
0 bejegyzést írt és 340 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

2017.04.20. óta tag.

Ilyen nicked is van, Cenzúra?!

---------

"Úgy hogy azzal ne verjétek a melleteket, hogy Bokros hozta rendbe a gazdaságot..."

Nem veri itt a mellét senki. Horn és Bokros volt az, aki pénzügyileg-és gazdaságilag rendberakta az országot, mivel ahhoz az Antall-Boross kormányoknak sem tehetsége, az elkerülhetetlen népszerűtlen intézkedések és az azzal járó borítékolható népszerűségvesztés miatt pedig sem mersze nem volt. Ami oda vezetett, hogy 1994-ben, a kormányváltás után már az államcsőd fenyegető rémével nézett szembe az akkori kormány. A rendrakás sikeres volt. Magyarország talpra állt.

Én tényeket állítok. Bokrosé az érdem, mert az akkori kormányban volt tehetség és szándék a rendrakásra. Orbán pedig a Bokros-féle stabilizációból élt 4 évig. Ez is tény.

$pi$ 2018.01.24. 17:11:12

@ételizésítő: "a Bokros csomag és annak még kitartó lendülete javított"

A megszorítások mióta adnak "lendületet"? Mit lendítenek előre?

McZozo 2018.01.24. 17:11:42

@$pi$: mer volt egy feltorlodott reteg ami koztunk es a torokok kozott ragadt, de nagyreszben pont a magyarok a szerbekkel horvatokkal karoltve atvonatoztattak gyorsan stikaba ausztria fele hogy a sogorok bajlodjanak veluk inkabb ne mi. DE a tovabbi nagy aradatot a EU torok paktum fogta meg ha hissed ha nem

$pi$ 2018.01.24. 17:14:19

@Republic Forever!: "Orbán pedig a Bokros-féle stabilizációból élt 4 évig."

Megszorításból nem lehet megélni. Bevételből, haszonból, növekedésből lehet megélni, ezek pedig mind ellentétei a megszorításoknak.

McZozo 2018.01.24. 17:14:51

@$pi$: Sorolni kell?
Simicska kozgep, Tiborc Elios milliardjai, Matolcsi a kozpenz elvesziti kozpenz jelleget, Meszaros 8 ev alatt 130 milliardos vagyona Minden bokorba stadion kell ... Mondjuk meg? Has nem latod eleg szemellenzos vagy

Republic Forever! 2018.01.24. 17:16:02

@$pi$:" Miben nyilvánul meg az, hogy lerabolták az országot?"

EU-s pályázatok lenyúlása,sokszoros túlárazások, termőföldek- a dohány - és a szerencsejátékbiznisz lenyúlása, csókosok kezére juttatása, a MANYUP vagyon elrablása és elherdálása...

Nesze a pofádnak, ennyi elég is lesz neked egy szuszra, te ostoba vigyorgó fidesztroll.

$pi$ 2018.01.24. 17:16:27

@McZozo: "mer volt egy feltorlodott reteg ami koztunk es a torokok kozott ragadt"

Okés, ha feltorlódtak, akkor a magyarok állították meg. Vagy úgy gondolod, hogy a törökök megállították a népvándorlást és emiatt feltorlódtak ez emberek a magyar határon? :D Térkép megvan? ;)

Comte de Gippaud 2018.01.24. 17:17:06

@McZozo:

"Azert az MDF et le szocialistazni igen erdekes tortenelmi csusztatas,"

"És miért is volt szükség a Bokros csomagra ?
Na ?
Elmondom.
Mert DACÁRA annak, hogy az első rendszerváltás utáni kormányunk MDF-es volt, azért a privatizációnak nevezett országrablás nyertesei többnyire szocialisták, vagy azok kapcsolati hálójába tartozó emberkék voltak. "

És ezzel kiegészíteném, Ugyanis, a kapcsolati hálójukon keresztül a szocik és spanjaik voltak k kulcspozíciókban. (Kevés olyan cégigazgató volt a rendszerváltás idején, aki nem volt párttag, vagy nem ápolt szoros kapcsolatokat az MSZMP-vel, a későbbi MSZP-vel).
Úgyhogy az MDF hiába volt kormányzati pozícióban, az éléskamra kulcsa nem nála volt, hanem a Szociknál. Aztán persze jött 94-98-as ciklus, amely ezeket a pozíciókat meg is erősítette.

$pi$ 2018.01.24. 17:21:17

@Republic Forever!: "EU-s pályázatok lenyúlása,sokszoros túlárazások, "

Ja, ezt állítjátok, de ez miben nyilvánul meg? Mármint miből látszik, mik a jelei, hogyan gondolod bizonyítani?

"termőföldek- a dohány - és a szerencsejátékbiznisz lenyúlása,"

Ezek közismert propagandadumák, semmi alapjuk nincs. Ezen hőbörögtök évek óta, de semmi bizonyíték nincs. Hogyan nyúlták le a szerencsejátékbiznict? Úgy, hogy betiltották a játékgépeket? Hahh!

"csókosok kezére juttatása, a MANYUP vagyon elrablása és elherdálása..."

A manyup vagyon körülbelül annyi, mint amennyi kölcsönt 2006-ban felvett és elköltött az mszp. Egy év alatt. Ha az egyik "elherdálás", akkor a másik is az, nem? Mindkettőt az ország működtetésére használták... akkor?

"Nesze a pofádnak, ennyi elég is lesz neked egy szuszra, te ostoba vigyorgó fidesztroll. "

Hőbörögni meg mocskolódni tudsz, nem is arra kéne bizonyítékot hozni.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.24. 17:22:38

@Comte de Gippaud:

A valóságban a nagy üzletek már az Antall-kormány megalakulása előtt meglettek.

Személyes kapcsolataim révén belülről ismerem az egészet.

S nem igaz, hogy minden privatizátor MSZMP/MSZP-s volt, csak a 90 %-uk volt ilyen. Volt egy szerencsés 10 %-nyi réteg, aki ellenzéki kötöttségű volt 1989 előtt, de sikeresen be tudott kapcsolódni a lopásban 1990-1992 között.

Republic Forever! 2018.01.24. 17:23:01

@McZozo: "Has nem latod eleg szemellenzos vagy"

Nem szemellenzős, hanem egy kibaszott troll. De néha nem árt, ha leírjuk a valóságot, még ha az hiábavalónak tűnően egy trollnak adott válasz formájában is történik meg.

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.24. 17:24:37

@McZozo:

"ha jonnenek a migransok pl Romania felol siman atjohetnenek"

S miért mennének arra? Amint megépült a magyar kerítés, az álmenekültek Horvátország felé indultak azonnal? Te rövidebb vagy hosszabb útvonalon szertesz elérni valahova?

MACISAJT 2018.01.24. 17:25:07

@Republic Forever!:

Nézzünk ha már valaki volt annyira idióta és szóba hozta, ezt a bokros lujas és az ő "nemzetmentő" programjáról pár tényt.

Pl. azt hogy valójában bokrost egy év ámokfutás után (kinevezték 1995 március 31-én , kirúgták 1996 április 1-én ) éppen saját párttársai rúgták ki, mert még számukra is vállalhatatlan volt.

Az általa elkezdett "csodát" meg egy másik híres szakember-"közgazdász" , bizonyos medgyessy péter /D209 nevű ember vette folytatta, előtte meg a "Reformszövetség" gazdasági program alkotója volt, bizonyos békesi lászló volt a pénzügyminiszter...

A bokros gazdasági modelljét pedig így fordíthatjuk le köznyelvre:" ha a beteg kezét lábát levágjuk, akkor megspórolhatjuk rajta a cipő és kesztyű költségeit"...

Valójában bokros és gazdasági csomagja önmagában szart sem ért,azt az Alkotmánybíróság azt amúgy is 25 (!)pontban semmisítette meg, a sokat emlegetett átmeneti gazdasági fellendülést pedig valójában az 1995/39 dekrétum, az un. "suchmannositás" tette lehetővé, ami közvagyon privatizációs módszerrel való tetemes elherdálását jelentette....

Ma is meg lehetne azt hozzátenni: BÁRCSAK AZ A KÖZVAGYON még meglenne...Csakhogy nincs.
Mert "ezek" repülőtértől Postabankig mindent eladtak...(már a párnagázt, vasúti teherszállitást és a széndioxidkvótát is.)

Szóval, ennyit elég is lenne tudni a bokros-csomagról.

Viszont én csak a mostani emlékezőknek ajánlom.
Hogy keressék meg az 1994-es MSZP választási programjában az a részt amiben az ígérték, hatalomra kerülésük esetén egy ilyen csomaggal vágják majd agyon az országot..:P

Republic Forever! 2018.01.24. 17:26:17

@$pi$: Innentől ignore van, kisfiam, a fene azt a kibaszott kurva vigyorgó hazug mocskos pofádat...

maxval bircaman szeredőci szürke proletár · http://www.bircahang.org 2018.01.24. 17:26:51

@$pi$:

A magyar baloldal fő baja, hogy fanatikus kapitalizmuspárti, s komolyan hiszi, hogy jó, ha mnden nyugati kézbe kerül. Ez az igazi baj, s nem az, hogy loptak. Ma is lopnak. de próbálkozás van a nyugati tőkés rabság csökkentésére.

$pi$ 2018.01.24. 17:30:05

@McZozo: "Matolcsi a kozpenz elvesziti kozpenz jelleget"

Miért, szerinted nem veszítette el a közpénz jellegét? Akkor mi a baj? Ha közpénz volt és közpénz is maradt, akkor mi a baj?

"Meszaros 8 ev alatt 130 milliardos vagyona"

Ah, igen, a Mészáros! A részvények megugrottak, az index meg írt egy rakat cikket, hogy már megint mekkorát gazdagodott Mészáros, biztos lopott. Aztán amikor beomlottak a részvények egy picikét, akkor nem írtak cikket... miért is kellett volna? Te meg bevetted amit az index írt. :)

Republic Forever! 2018.01.24. 17:32:15

@MACISAJT: Évek óta figyelem a hazudozásaidat itt a blogokban. Érzem, és pontosan tisztában vagyok azzal, hogy te nem csupán egy kibaszott troll vagy.

Te az ilyennél sokkal rosszabb vagy. Mondhatni a tűzhöz sokkal közelebb álló ember.

Egy, a neten szolgálatot teljesítő trollnak csak kinevettetés és megvetés jár osztályrészül. Te viszont, az isten adja: rothadhatsz majd főnökeiddel együtt a börtönben, ha oda kerül a sor.

$pi$ 2018.01.24. 17:34:04

@maxval bircaman szeredőci szürke proletár: "Ez az igazi baj, s nem az, hogy loptak."

Én már a szocializmusban is nagy gyárban dolgoztam. Mindenki arról beszélt, hogy a nagy kommuinista fejek mekkorákat loptak már megint.

Egy csomó embernek próbáltam elmagyarázni, hogy ez mekkora baromság. A vezérigazgató ellopott aznap egy 20 000 forintos íróasztalt, de előtte hozott egy ostoba döntést, ami 200 000 000 forintba fájt a cégnek. Mert buta volt mint a föld, nyolc általánosa volt és elhitte magáról, hogy okos mint állat.

Ez semmit sem változott, bármikor képesek ellopni pár ezret miközben a falnak vezetik az országot. Aztán verik a mellüket, hogy ők kevesebbet loptak.

közép dunántúli régió 2018.01.24. 17:36:55

@$pi$: a 203 cég, amiben tulajdona van, az meg csak úgy lett, igaz?
8 éve 2 db cége volt.
Hiába, okosabb, mint Zuckerberg, megmondta ez a korszakos zseni.

$pi$ 2018.01.24. 17:39:19

Magyarország ma négy dologban áll nagyon rosszul:

1) A magyar tehetségindex, nem, mérni nem lehet, a cocik kiszámolták.
2) A demokrácia minősége, mérni nem lehet, a cocik kiszámolták.
3) A versenyképesség, mérni nem lehet, a cocik kiszámolták.
4) A sok lopás, bizonyítani nem lehet, a cocik tudják.

Magyarország a következő dolgokban áll sokkal jobban:
1) Alapkamat.
2) Infláció.
3) Kockázati felár.
4) Munkanélküliégi ráta.
5) Reáljövedelmek növekedése.
6) Adósságnövekedés.
7) Stabilitás.
8) Kincstárjegyek kamatai.

Hogy csak a legnyilvánvalóbbakat említsem. Nos, ezek mérhetőek. Egytől egyig.

Xilit 2018.01.24. 17:40:23

Kedves Szerző, furcsállom a kiterjesztő megfogalmazást Gyurcsányék kapcsán: " többet nem kérünk belőlük". Önnek jogában áll nem kérni belőlük, sem az mszp-s "bandából", de nem demokratikus és nem korrekt egy megfoghatatlan mi-halmaz nevében nyilatkozni.
Azon is csodálkozom, bár, a rendszerváltás óta eltelt évtizedek tükrében nincs, nem lenne okom felvonni a szemöldököm, hogy volt ember 1989-ben, aki komolyan vette azt a nyegle fiútársaságot, amely a Fidesz nevet felvéve, éppen csak elkezdte a kora szerint felnőtt létet - ismétlem, kora szerint.
Gyurcsánnyal összehasonlítani - magánvéleményem szerint - azért sem ildomos, mert az exminiszterelnök emberi,erkölcsi, politikai vonatkozásban - jelképesen szólva - megeszi Orbánt reggelire.

Republic Forever! 2018.01.24. 17:40:47

@Comte de Gippaud: "És miért is volt szükség a Bokros csomagra ?
Na ?
Elmondom. "

Nem mondtad el, batyu. Azért volt szükség a Bokros-csomagra (most már másodjára írom), mert az Antall-Boross-kormányoknak sem tehetsége, sem mersze nem volt a rendrakásra. A helyzet 1994-re olyannyira eszkalálódott, hogy már az államcsőd fenyegető rémével nézett szembe az új kormány.

Ezért volt rá szükség. Most már keményebb eszközök kellettek, mint amit azt akár pár évvel azelőtt elegendő lett volna meglépni.

$pi$ 2018.01.24. 17:45:47

@közép dunántúli régió: "a 203 cég, amiben tulajdona van, az meg csak úgy lett, igaz?"

Kapitalizmus van. Ez többek között abban mutatkozik meg, hogy a puszta tény, hogy van valamid nem bűn.

"8 éve 2 db cége volt."

És? A modern cégek általában azt a célt tűzik ki maguk elé, hogy évente duplázzák a bevételüket. Ez a növekedés el is marad tőle.

"Hiába, okosabb, mint Zuckerberg, megmondta ez a korszakos zseni. "

Cuki sokkal gyorsabban növelte a vagyonát és sokkal gazdagabb is.

De félreértés ne legyen, nem védem a mészárost, nem érdekel, nem is kedvelem. Két dolgot állítok:

1) Ezek a vádak, amiket felhoznak ellene egyszerű proletár acsarkodás, bizonyítás nincs csak baromi nagy irígység. Ha tényleg akkora genya, akkor keressetek már valami komoly érvet.

2) Az ország szempontjából a mészáros egy baromi kis hal, nem számít.

Jakab.gipsz 2018.01.24. 17:46:43

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Nincs ezzel semmi baj szeretik egymást kitüntetni. De a kritikát azt nem szeretik.

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.01.24. 17:47:22

@McZozo:
Nézzél már utána, mikor készült el a magyar határkerítés, a többi országban a határzár - amit a magyar határról visszatorlódó hatás miatt voltak kénytelenek pl. a szerbek megcsinálni - és mikor született megállapodás a törökökkel

Orbán jóval korábban lépett mindenkinél, leszámítva a bolgárokat akik szintén a saját bőrükön tapasztalták a migráció áldásos hatását és helyesen léptek. A többieknél jórészt olyan reakció volt, amit Orbán lépése kényszerített ki, és részben talán a példája hatott rájuk

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2018.01.24. 17:51:09

@MACISAJT: Te meg vedd elő a fizess 2010-es programját és mutasd meg hol van benne a magánnyugdíjpénztárak államosítása!

$pi$ 2018.01.24. 17:51:24

@Xilit: "Gyurcsánnyal összehasonlítani - magánvéleményem szerint - azért sem ildomos, mert az exminiszterelnök emberi,erkölcsi, politikai vonatkozásban - jelképesen szólva - megeszi Orbánt reggelire. "

Főleg akkor ette meg, amikor a választási vitában hazudozással vádolta, azzal, hogy a gyógyszerfelírási díjat ők találták ki, hogy hazugsággal akarnak választást nyerni.

Aztán erről az emberi, erkölcsi óriásról kiderült, hogy egész végig hazudot, titkolták, hogy mit akarnak csinálni, titkolták, hogy elkúrták, titkolták, hogy a vádak, amiket kikért magának igazak.

A szellemi példaképed annyit azért megtett, hogy a gyógyszerfelírási díjat átnevezte vizitdíjnak, mégiscsak ciki lett volna... :D

Politikai nagysága is említést érdemel, senki más nem lett volna képes ilyen alaposan és gyorsan tönkretenni a magyar baloldalt. Senki! ;)

$pi$ 2018.01.24. 17:55:28

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Te meg vedd elő a fizess 2010-es programját és mutasd meg hol van benne a magánnyugdíjpénztárak államosítása! "

Orbán annak idején azzal nyert, hogy mindenkinek meg kell húznia a nadrágszíjat, hogy mindenkinek ki kell venni a részét a helyreállításból. Jó, hogy nem várod el tőle, hogy négy évre előre mindent bejelentsen előre, amikor az előző banda három napos etapokban rángatta fel a mentőkölcsönöket.

Amikor Gyurcsány elmondta, hogy nem tudja mit hoz a holnap mert elkúrták, akkor ne várd már a másik oldalról, hogy négy évre előre megmondja mi lesz.

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.01.24. 17:56:01

@ételizésítő:
"Egyetlen közös ellenzéki lista, a Jobbikot IS belevéve, aztán szakértői kormány, és 2/3-dal azonnal megszüntetni az alaptörvény nevű tákolmányt, leváltani a Fidesz által kinevezett összes seggnyalót Matolcsytól az ASZ-elnökön át Polt Péterig, és börtönbe baszni az összeset életfogytig, teljes családi vagyonelkobzással"

A múltat végképp eltörölni, de ismerős valahonnan

$pi$ 2018.01.24. 18:02:02

@NGOsok vágtak hajdan e tájnak: "A múltat végképp eltörölni, de ismerős valahonnan "

Ja, ilyen nagy fogadkozásokban mindig jó volt a baloldal. Annak idjén negyedévente ugrottak neki, hogy most aztán nagyon rendet tettek. Nyolc év alatt egy programot nem csináltak végig.

Republic Forever! 2018.01.24. 18:02:13

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Nem a pénztárakat államosították, azokat az einstand következményeként ki akarták nyírni, hanem az általuk kezelt vagyont. A tagok vagyonát! De még csak államosításnak sem nevezhetjük a rablást, mert ebben az esetben ma is meglenne az a 3 ezer milliárd Ft. De nincs, mert a beígért egyéni számlákra való rávezetés helyett ugye elherdálták. Elköltötték adósságcsökkentésre, és azzal tartották a költségvetési hiányt 3% alatt.

Ez az évszázad rablása volt. Ha semmi más bűn nem terhelné a lelküket, Orbánék már akkor is életfogytig tartó börtönt érdemelnének.

$pi$ 2018.01.24. 18:09:34

@Republic Forever!: "Elköltötték adósságcsökkentésre, és azzal tartották a költségvetési hiányt 3% alatt. "

Mondom, a magyar kormány 2006-ban ennyi hiányt csinált. Egy év alatt. Amúgy az mszp kormány minden évben ennek az ötszörösét szedte be és költötte el. A fidesz kormány is.

ami szabad 2018.01.24. 18:17:59

@midnightcoder2: Csak a tavalyi évben további 11 helyet csúszott vissza a versenyképességünk. Ezt azért MELYIK elmúlt nyolc évre tolnád?

ami szabad 2018.01.24. 18:20:55

@Republic Forever!: + az azóta eltelt 7 év havi 30Mrd-ja amit a mi ( leendő nyugdíjasok) pénzéből "átirányítottak" az államkasszába, ami volt- nincs. 7*12*30= 2.520 Mrd a már '10 ben lenyúlt 3000 mellé, vagyis csak a jövőbeni nyugdíjak kinyírásán raboltak 5500 milliárdot. Ehhez képest, tényleg nem öröm, hogy az államadósság- nőtt. :(

ami szabad 2018.01.24. 18:30:37

@$pi$: Van egy ügyfelem, aki mesélte, hogy mielőtt mészáros akkora nagy baráttá lett volna ( Beszéljünk magyarul: még Simicskán keresztül futott minden mosása az pénzeknek) , de már a fidesz hatalmon innen ( kb.2011-2012-ben, erre nem kérdeztem rá) volt egy üzleti ügyük. 160 azaz százhatvanezer forintos megrendelése volt lőrincünknek, ettől az x cégtől. Nem bírta kifizetni, csak 4 részletben, egy év alatt. Gyere, mesélj nekem a kapitalizmusról! Nagy összegben lefogadnám, hogy valami állami közhivatalnokként vered a klavit, és kettő percig sem próbáltál megélni a piacon, különben ekkora marhaság leírására, nem vetemedtél volna! Igen sok céget láttam már, sőt sokuk évtizedes működésére is van némi rálátásom, de a rendszerváltás "privatitizációs, olajos " hullámaihoz mérten is igencsak durva gyorsasággal zajlik itt a meggazdagodás! Nem mintha nem tudná bárki, hogy tán 1-2% marad lőrinc zsebében, a többinek a gazdi környékén a helye! És mielőtt a startupokkal jönnél, azért ember nincs, aki lőrincet akár csak okosnak is tartaná, nemhogy zseninek, kivéve ha él még az ő hőn szeretett édesanyja, esetleg még leánya lehet ilyen elvakult, az apa- lánya kapcsolat okán, de messze nem meggyőződésből. :)

5perc 2018.01.24. 18:52:02

És még mindig hazudsz magadnak.

$pi$ 2018.01.24. 19:06:13

@ami szabad: "Van egy ügyfelem, aki mesélte,"

Az kemény. Nekem az egyik ismerősöm Jézussal találkozott, azóta is gyülekezetbe jár. ;)

"160 azaz százhatvanezer forintos megrendelése volt lőrincünknek, ettől az x cégtől. Nem bírta kifizetni, csak 4 részletben, egy év alatt."

Mészárosnak 2012-ben egy év alatt volt 160 000 forintja. A Jézus történet majdnem hihetőbb volt. :(

"Nagy összegben lefogadnám, hogy valami állami közhivatalnokként vered a klavit, és kettő percig sem próbáltál megélni a piacon,"

Jó! Legyen. Úriember biztosban nem fogad, de neked legyen igazad. Én 1 milliót javaslok, az ugyan nem olyan nagyon nagy összeg, de azért nem is nagyon kicsi. Hogyan gondoltad leszervezni?

"sőt sokuk évtizedes működésére is van némi rálátásom"

Ó, igen, van rálátásod. Hát ez mondjuk nem meglepő, itt mindenkinek van rálátása mindenre, de a tekintélyre való hivatkozás megintcsak nem ér semmit. :(

"de a rendszerváltás "privatitizációs, olajos " hullámaihoz mérten is igencsak durva gyorsasággal zajlik itt a meggazdagodás!"

A 444 szerint mészárosnak 2012-ben mintegy éves 5 milliárd forint volt az árbevétele[1]. Te azt mondod, hogy gyakorlatilag földönfutó volt, aki 160 ezret nem tudott kifizetni csak egy év alatt. Ha a te számaidnak hisz az ember, akkor durva a gyorsaság, igen. Ha a 444 számait fogadom el, akkor meg nem. Ha meg mindketten hazudtok, akkor ki tudja, akármi lehet.

444.hu/2016/05/25/meszaros-lorinc-bankara-csanyi-sandor

"Nem mintha nem tudná bárki, hogy tán 1-2% marad lőrinc zsebében,"

Ja, ja, összekevered a "hinni" és a "tudni" szavakat. Nem baj, te dolgot.

P.S.: a fogadást tartom, ne feledd!

$pi$ 2018.01.24. 19:09:53

@ami szabad: "Csak a tavalyi évben további 11 helyet csúszott vissza a versenyképességünk."

Ja, a hivatalos hasperkábé versenyképességi mutatók szerint versenyképességben india után jövünk. Nagy kamu, nem más.

Olyan ez, mint az éhező százezrek magyarországon, az iskolák, ahol nincs fűtés, meg az orbán adriai szigete. Nagyot akartak mondani fiúk, aztán kicsit túllőttek a célon.

kvadrillio 2018.01.24. 19:17:09

egy kiváló LÁTNOK TEKINT ITTEN A JÖVŐNKBEHHHH.......KIVÁNCSI VAGYOK MENNYIRE LÁT JÓL......)

2018. január. 15. 11:40 2018. január. 15. 11:46 Itthon
Tóta W.: Vereségre várva
Tóta W. Árpád
Tóta W. Árpád
577

Ennyivel okosabbak vagyunk a népnél, vagy ennyivel hülyébbek?

Ideje van az elbizonytalanodásnak.

Magunk közt maradtunk. Az a politikai közösség, amely tudatosan és a változás igényével szemben áll az Orbán-rezsimmel, súlyos vereség elé néz. Már alig hallatszik el a hangja azokhoz, akik egyszerűen csak rosszul érzik magukat, és viselik a rendszer terheit, megélhetéstől a szétrohadt közszolgáltatásokig és mindenhová beszivárgó illetékes elvtársakig. A politizáló értelmiséghez képest jóval többet viselnek ebből egyébként. A súlyos vereségben egyedül az kérdés még haloványan, hogy lesz-e újabb kétharmad, amely végleg meghúzhatja a csavarokat a kerítésben, amely hatalomban tartja. Nem mindegy – de hát ez is olyan részletkérdés, ami nem mozgat tömegeket.

Magyarországot zavaros, baljósan sötétedő világ veszi körül. A hidegháború kevéssé tárgyalt jellegzetessége volt, hogy az embereknek Keleten és Nyugaton egyaránt volt félelemérzetük. Nem tudjuk, mennyi szerepe volt ennek a történelem alakulásában. Most nincs félelem a következményektől, csak a napi, elemi ösztönök. A pillanat uralása. Könnyedén röpködnek a hadüzenetek a legmagasabb szinten. Csak a bürokráciák fogják vissza az apokalipszis lovasait.

Nem az első autoriter rendszer ez Magyarországon. Sosem lett jó vége; a legjobb végkifejlet a vértelen csőd volt. A legrosszabb a vesztes háború és a megszállás. Európa térképén végignézve látjuk, hogy okos és öntudatos népek hogyan állnak ellen a hasonló erőknek, és védik meg országukat köztársaságnak, olyan helynek, ahol nemcsak az uralkodó barátainak jár a boldogulás. Sőt: ahol az ellenfeleinek is jár.

Mi szokva vagyunk. Lehet, hogy ennyire egyszerű. Jobbakat gondolok alapvetően erről a népről, de minél keletebbre nézünk azon a térképen, annál nyilvánvalóbb, hogy vannak népek, kultúrák, társadalmak, amelyek nem képesek vagy kevésbé akarják lerázni magukról a zsarnokot.

Még szikrázik egyet-kettőt a sokszínű Magyarország, mielőtt ráborul a mindent menetoszlopba simító szemfedél. Még előbújnak exminiszterek, hogy ők akarnak valami mást, de annak rendje-módja szerint körberöhögik őket. Még felsír egy-egy ellenzéki politikus vagy civil, aztán estére elfárad és összeroppan. Még vannak hírek, legalább az interneten. Aztán nem lesz ez se már, elmegy a maradék is, de majd a Facebookon bekövetjük egymást.

Egyéni sorsok is játszanak itt, csak ezt hajlamosak vagyunk elfelejteni. Mindenkit a saját boldogulása érdekel kizárólag, de eközben minden közszereplőtől elvárjuk, hogy önzetlen szent legyen. És ez egyre nehezebb, mert nincs sikerélmény, nincs eredmény, van viszont fenyegetés, büntetés és közröhej. Pedig ez lenne a politika művészete: az önérdekek szövetét szervezni közjóvá.

Az önérdekek itt egyértelműen a közjó ellen dolgoznak, mert túl szűk kör túl biztosan markolja a hatalmat. És mégis ez nyer, és mi veszítünk. Fel kell tenni előbb-utóbb a kérdést: ennyivel okosabbak vagyunk a népnél, vagy pont ennyivel hülyébbek? Nem is egyénileg: magának mindenki bebizonyítja, hogy ő lát a pályán. De összesen? Négymillió nélkülöző, akit senki sem tudott meggyőzni arról, hogy létezhet jobb világ? Sok százezernyi dühös, megnyomorított, megcsonkított család, amelyet senki sem tudott ütőképes erővé szervezni? Ezer ember a másfajta kísérletekből, akiknek senki sem mondta, hogy hallod-e, mégiscsak valamivel jobb volt, amikor ti csináltátok? Tizenkettő, akit nem köpnek le azonnal, csak mert még elő mernek lépni?

Nincs a kérdésre válaszom; merész dolog is lenne ideírni a megfejtést, ha már azzal kezdtem, hogy szíveskedjenek elbizonytalanodni. Egy Török Gábor alakú diszkógömb pörög előttem, egyrésztek és másrésztek villognak egymás után. Mert igen, álszerénység lenne tagadni, hogy az urbánus értelmiség többet olvas meg tájékozódik, ezért nyilván többet lát a világból, mint akinek ez nem napi rutin. Elég lepörgetni itt a kommentekig, és látszani fog, hogy vannak kihívásokkal élő honfitársaink.

kvadrillio 2018.01.24. 19:17:48

@kvadrillio: ...FOLYT...Másrészt pedig ez messze nem az egyetlen emberi minőség, amire egy országnak szüksége van. Lehet valaki politikailag síkhülye, migránsoktól és chemtrailtől rettegő holdkóros, és egyben szerető apa, megbízható barát és kiváló szakember. Még az is lehet, hogy jobban végzi a dolgát, mint a művelt értelmiség teszi a Frankfurter Allgemeine átböngészése után elbambulva.

Emmanuel Macron azzal a programmal állt elő, hogy legyen mindenkinek fedél a feje fölött. Ambiciózus terv, de nem megvalósíthatatlan, ha az illető ország azt a pénzt nem néhány kutyaütő, dilettáns focistára költi. És az a megmentett százezer ember nem azért fog rá szavazni, mert Macronnal ért egyet a transzneműek kérdésében, hanem mert a társadalom visszafogadta. És egyáltalán lehetővé tette, hogy állampolgárként viselkedjen.

Lehet, hogy csak végig kellene gondolni elölről, mit jelent a tolerancia és az elfogadás. Hogy az megilleti azokat, akik még tempóznak ebben a mocsárban, és próbálnak a maguk örökségével és terheikkel alternatívát állítani. És megilleti a butábbakat, a műveletleneket, a megtévesztetteket, a boldogságot millióképpen hajszoló népet. És igen, felemelni a gyermekeiket nemes küldetés lesz, de ehhez előbb szót kellene érteni velük magukkal.

Nem kell őket Orbán bűvköréből kiszakítani, ugyanis nincsenek benne. Orbán tábora kisebbség. Jól szervezett, fegyelmezett és lemmingszerűen odaadó közösség, de esélyük sem lenne az egész országra erőszakolni a mániáikat és bűneiket, ha felállna másik három- vagy négymillió.

A választásig ez már aligha történik meg. Most a vereség jön – nemcsak az ellenzéké, hanem a három-, négy- és hatmillióé, akinek nem érlel semmit a sorsa. De ők itt maradnak. Velük a reménytelenség, és ezért a remény is.

kvadrillio 2018.01.24. 19:19:46

...mindig s bírtam a Tótavét ! Pulitzer-díjas szegény......, de én ennek ellenére nagyon bííírom őt ! :)

kvadrillio 2018.01.24. 19:21:00

A NÉPNEK GYŐZNIE KELLLLLL !!! NEM LEHET MÁSKÉPPPPP !!!

midnightcoder2 2018.01.24. 19:33:23

@ami szabad: Ha jól megnézed, a versenyképességi mutató elég sok szubjektív dolgot tartalmaz. Ezzel együtt 2017-ben pont javult. 2002 és 2009 között pedig végig romlott, egyedül csak 2010-ben volt egy pici javulás.

midnightcoder2 2018.01.24. 19:36:28

@kvadrillio: "Emmanuel Macron azzal a programmal állt elő, hogy legyen mindenkinek fedél a feje fölött. Ambiciózus terv, de nem megvalósíthatatlan, ha az illető ország azt a pénzt nem néhány kutyaütő, dilettáns focistára költi."

Ez pontosan így van. Csak tudod, anno a baloldali kormányok idején sem tettek a hajléktalanok érdekében egy szalmaszálat sem keresztbe.

Xilit 2018.01.24. 19:39:21

@$pi$:

Tipikusan demagóg túlzásokba esel, paralel leegyszerűsítesz, holott a dolgaink mindig sokkal összetettebbek, árnyaltabbak, lévén, sokan és sokfélék vagyunk. Gyurcsány sem szellemi óriás, még csak nem is a példaképem, ez is olyan kamaszos: példakép......mint meglett emberek apaigénye, aki élethosszig vigyáz rájuk, és megvédi őket a farkastól vagy éppen attól az arab orvostól, aki a szocialisták színeiben indult volna a választásokon.
De vissza a DK elnökéhez: nem kívánom, hogy értsd azt a haladó gondolkodásmódot, amelyet ő képvisel, csupán megemlítem, hogy a hibái és a tévedései mellett, azaz azokkal együtt , Magyarország az ő regnálása alatt összehasonlíthatatlanul előbbre tartott, mint ahol most tanyázunk. Úgy, hogy közben ránk szakadt az évezred első, a fejlett államokat is súlyosan érintő világválsága.
Amit felrovok, az a türelmetlenségéből adódó kapkodás, menni akart, gyorsan felzárkózni, beruházni, fejleszteni, egy olyan közegben, amely visszahúzta. Nem csak a Fidesz, a sajátjai is.
Nem akartam hinni a fülemnek, amikor elcsíptem egy gyűlés alkalmával néhány szocilista képviselő beszélgetésének a végét, amelynek a lényege Gyurcsány kiröhögése volt, fantasztának nevezték, és legyintettek a reformterveire. Az ilyen attitűdökkel lavírozó potentátok teszik lehetetlenné ma is a szocialisták megújulását, ezért állt tovább Gy., és alakította meg a DK-t.
Az olyan apróságokat, mint hogy kormányzása alatt a közpénz megőrizte közpénz jellegét, hogy még bohóságból sem tett zsebre belőle, sőt, a fizetését sem vette fel, hanem átutaltatta alapítványok részére, hogy a szociális támogatások messze nagyobb kört öleltek fel, és senkit nem aláztak meg közmunka címén, hogy még volt egészségügy, olyan, amilyen, de a maihoz képest patkány-, rüh- és poloskamentes, hogy nem rugdalták ki a gyerekeket 16 évesen az iskolapadból...... nem tudsz mondani egyetlen olyan életterületet sem, amely ne lett volna különb
2010. előtt.

De hát, kinek a pap, kinek a papné, én nem erőszakolom rád sem a DK-t, sem az Együtt-et , sem a kétfarkúakat, de milyen jó lenne, ha ha Orbánnak sem lenne a választók 20 %-ából kétharmada. :)

Jakab.gipsz 2018.01.24. 19:48:39

@kvadrillio:

Halál hörgés és siralom. ha nem kapnak hatalmat a nyugat majmoló libbancsok.

Hát nem kapnak, oszt jó napot.

Tehetségtelen barmok vagytok, csak a bűnbak kereséshez értetek , ott a bűnös feszítsd meg, majd kitaláljátok ki a náci, az antiszemita, a homofób, stb.

És majd a bezzeg a fejlett nyugat és a befektetők mindent megoldanak.

Csak gondolkodni ne merjen senki se.

Xilit 2018.01.24. 19:51:24

Tóta W. írása rímel TGM tegnapi elmélkedésére.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.01.24. 20:05:25

A poszttal alapvetően egyetértek.
Mindenki a kisebbik rosszból választ.

És szerencsére a többség tudja, hogy a ballib elkúrók a nagyobbik rossz.

Persze hogy az lenne a legtutibb ha lenne egy jó választás is, de nincs.

vajdasagi 2018.01.24. 20:08:28

@UrsaMAior: A mostani LMP egyáltalán nem agresszívan zöld és nem is migránspárti. Úgyhogy a kommented teljességgel téves.

A kezdeti LMP volt agresszíven zöld és ezért hallani sem akartam róluk. A mostani nem az.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2018.01.24. 20:15:06

@Rettegek mert ballib vagyok: "a ballib elkúrók a nagyobbik rossz."

Miért? Kevesebbet loptak és kevesebb volt az államadósság.

vajdasagi 2018.01.24. 20:16:51

A mostani kurzus a nemzethalába vezet. Ezért hát bármiféle váltás csakis jó, vagy indifferens lehet a nemzet számára.
Én megértem, hogy akit a habony fizet, hogy blogoljon ide, az veszítene egy kormányváltásnál, de majd biztosan találnak ők másik segget. De ha éheznek majd utána, azt sem bánom nagyon.

A többségen el kell menni és szavazni a legkisebb rosszra, ha már nincs a számára jónak tűnő opció. És akinek a narancsos banda a legkisebb rossz: hát lelke rajta. De a nagy többség másként gondolja. Emberek: el kell menni és szavazni kell. Küzdeni kell, amíg a meccs nincs lefújva.
Hát nincs a népünkben harci szellem?

Rettegek mert ballib vagyok 2018.01.24. 20:35:23

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Az elkúrók 54%-ról 80% fölé növelték a GDP arányos államadósságot.
Jelenleg 74%-ra csökkent.

Nominálisan mindenhol nőtt, és nincs is értelme úgy nézni ezért nem is nézi senki se úgy.
GDP arányosan viszont csak nálunk és a németeknél csökkent 8 év alatt.

Rettegek mert ballib vagyok 2018.01.24. 20:36:47

@vajdasagi:

Te se olvastál mostanság közvélemény kutatást igaz ?

Az elkúrók stabilan a legelutasítottabbak, Gyurcsány a legnépszerűtlenebb cirka 2006 ősze óta.

Sztavrosz7 (törölt) 2018.01.24. 21:11:56

Lehet hogy a szerző csukott szemmel kampányolt 2000 környékén, de a párt már akkor szórta a haveri vállalkozóknak a különböző panziók wellnesshotelek építésébe az állami támogatást, melyek 1-2 éven belül sorra bezártak. Vagy már az építéskor becsődöltek. Ott kezdődött.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2018.01.24. 21:27:56

@Rettegek mert ballib vagyok: Ja, úgy hogy nem fizetnek nyugdíjpénztárt, nem fizetnek 13. havi nyögdíjat, valamit lenyúlták a manyupot, meg jön 1000 milliárd Eu támogatás. Így a szocik is tudták volna. Sőt bárki.

anyadmajma 2018.01.24. 21:33:46

@Rettegek mert ballib vagyok: te egy hazaáruló bolsevik geci vagy, de az igaz, hogy rettegsz, mert ha a gazdád bukik, neked véged. De rendes bolsevik módjára, bármikor véged lehet, ha éppen azt álmodják neked.
Szánalmas egy gyökér vagy, egy nullagyula:)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.24. 21:43:36

@Rettegek mert ballib vagyok:

"Nominálisan mindenhol nőtt, és nincs is értelme úgy nézni ezért nem is nézi senki se úgy."

Csak a ballibák. Persze az eszükbe sem jutna, hogy a 2002-2010 közötti országlás adósságnövekedését is így nézzék. Mondjuk nem is kell, mert GDP-arányosan is megdöbbentő.

anyadmajma 2018.01.24. 21:46:32

@Kovacs Nocraft Jozsefne: mi te hazaáruló bolsevik geci, megint idejöttél szopni? rád fér, ezt nem vitatom.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.24. 21:46:49

@$pi$:

"meg az orbán adriai szigete"

Ez hazugság. Orbánnak a Földközi-tengeren van szigete, egész Szicília az övé, hiszen ő az olasz maffia vezére.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.24. 22:10:36

@McZozo:

"Mi lenne ha a szocik es a fidesz egyutt egymast vezenyelnek sziberiaban es mi meg itt megprobalnank valami mast most az egyszer"

Mégis ki lenne az a "mi"? Csak nem a maszop hasadványpártjaira gondolsz, pl. DK, Együtt és hasonlók?

Mert akkor maradna az 5%-os elempé, a fél éve még lenácifasisztázott Jobbik (fél éve még a betiltását követelték egyes ballibák) és ... és nincs is több.

Ha nem akarjátok arcul köpni magatokat, akkor nem álltok össze a Jobbikkal. Ez esetben viszont jó esetben a szavazók 6-7%-át képviselitek. Így akarjátok az országot vezetni? Ez nem dekokrácia, ez bolsevizmus.

vackor1 2018.01.24. 22:44:55

@rasztaszív: Akkor nem is mondom , hogy Zamárdiban milyen villája van Medgyessynek - voltam nála , amúgy kifejezetten kedves ember Katalinnal együtt :) - , olyan a rálátás a Tihanyi Apátságra mintha karnyújtásnyira lenne onnan.. Azt mennyire utálnád , de amúgy igazad van , én sem szeretem , hogy nem lehet körbejárni a parton a Balatont .. :)

1ghost 2018.01.24. 22:54:06

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Na mi van te szarházi orbánista bérhazudozó? Látom egész nap itt rohadtál jó sok nicken, de estére már úgy elhülyültél, hogy saját magaddal diskurálsz.

Érdekes, hogy orbán betelepített migráncsaival nem is dicsekedtél! Pedig jó lenne, ha már 20 ezer milliót elvertetek migráncsellenes kampányra!

Ja, mi van orbán vejének 12 milliárdos csalási ügyével? Szerinted a fideszbűnöző Polt hogy fogja elsikálni?

Rohadt egy világ ez na! Itt van január vége, s mészáros idei közbeszerzése alig éri el a 100 milliárdot.
Szóval iszonyatosan szorul a hurok a tolvaj, korrupt fajtád nyakán, nem lennék a helyetekbe, de nagyon megérdemlitek, amit rövidesen kapni fogtok a magyaroktól.

1ghost 2018.01.24. 22:57:36

@vackor1: Hehehe, hülye orbánista bérhazudozó! Na ne röhögtess.

Mészárosé már a fél Balaton, annyit lopott nyóc év alatt, hiába hazudsz te már itt akármit, mindenki csak köp a fideszre.

1ghost 2018.01.24. 23:01:58

@Rettegek mert ballib vagyok:

Klassz ez nicked. Ezen sokkal folyékonyabban hazudsz, mint a többin. Persze ez neked, mint orbán retkes bérhazudozójának munkaköri kötelessége. De azért máskor körültekintőbb légy.

1ghost 2018.01.24. 23:06:46

@$pi$: Hát édes öregem, ezt a nickedet bűn lett volna kihagyni, ezen sokkal nagyobb hazugságokat tudsz ordítani mint a többin. Kár, hogy már mindenki csak röhög rajtad. Ez van, ha megrohadt a narancs, te meg házalsz vele.

arabok balrol 2018.01.24. 23:07:04

bobmárlit hallgatok, marokkóit szívok

király, mi?

Látens Inszinuáció 2018.01.24. 23:14:15

@arabok balrol:

Miért?
A csúti szarcsimbóké foglalt vazze?
Melyik fityiszdroid csüng éppen a brokin?
(Anyám s apám, valamint az összes felmenőm már halott. Én meg nem vagyok sem buzi, sem fideszmajma.)

arabok balrol 2018.01.24. 23:43:58

tudtátok hogy soros egyik életcélja, hogy a fiatalokat közelebb hozza a droghoz?

amcsiban sokkal benne van ebben a vén filantrópja!

NGOsok vágtak hajdan e tájnak 2018.01.25. 00:15:21

@vajdasagi:
A mostani LMP görögdinnye párt, kívül zöld belül vörös. És annyira nem migrincspárti, hogy egy Migszolos a beépített tanácsadója migráns kérdésben

Ha még nem hallottál róla: a Migszol az egyik legelszántabb migrincspátyolgató szervezet Magyarországon, kihelyzetett Soros tagozatként

74 napjuk van a libsiknek az ujabb szopásig 2018.01.25. 01:53:19

Egy ujabb libant bloger, akinek csak annyi baja van, hogy nincs eleg arab az orszagban, akikkel balliberalisok valasztast tudnanak nyerni. Mert ez volt a nagy terv, 3 ev alatt 3 millio arabot behozni. Hat aprilisig valoszinuleg mar nem jon ossze.

MACISAJT 2018.01.25. 04:18:25

@Republic Forever!: "Évek óta figyelem a hazudozásaidat itt a blogokban. Érzem, és pontosan tisztában vagyok azzal, hogy te nem csupán egy kibaszott troll vagy."

1. megtisztelő
2. ki nem szarja le hogy tze éppen mit és hol figyelsz meg mivel vagy tisztában.
3.megtisztelő

"Te viszont, az isten adja: rothadhatsz majd főnökeiddel együtt a börtönben, ha oda kerül a sor. "

Ez az igazi "'demokrata"(értsd: liberálsfasiszta) beszéd:P Lövetni nem akarsz, kis számuelím?( figyelem: ez itt tényleg "zsidózás", bármit is jelentsen az).

Muhaha

MACISAJT 2018.01.25. 04:23:14

@Xilit: "De vissza a DK elnökéhez: nem kívánom, hogy értsd azt a haladó gondolkodásmódot, amelyet ő képvisel, csupán megemlítem, hogy a hibái és a tévedései mellett, azaz azokkal együtt , Magyarország az ő regnálása alatt összehasonlíthatatlanul előbbre tartott, mint ahol most tanyázunk. "

Ez olyan szép volt hogy elmorzsoltam egy könnycseppet..:P

Az apró-klános elmebeteg böszme olyan mint egy lebutított vírus, arra jó hogy ébren tartsa a társadalom egészséges immunrendszerét ...
Megjelenésére, böffeneteire, őrjöngéseire százezrek ugranak talpra, hogy visszatérését megakadályozzák mondván hogy na ne, ezt már mégsem...

2006 őszén volt Orbánnak egy zseniális csele az ultimátummal.
Pontosan tudta hogy dehogy fognak a böszméék lemondani.Sőt. Annál inkább összezárnak, összeláncolják magukat a böszméhez. Így is lett.
A ballibák ész nélkül rohantak fel az apró-klán hajójára, hűségesküt tenni és röhögtek azon hogy ők milyen ügyesek.
És még azt sem vették észre hogy a hajó oldalán az áll hogy Titanic és a sarki jégvidékre tart, az utasok meg szépen egymáshoz láncolva, ahogy illik...
A következmény ismert: 2010 , 2014 és azóta is.

Egyszer még az elmebeteg böszme MSZP elnökké megválasztásakor egy Indexes újságíró (spirk?)kitalálta/leírta egy soha meg nem nevezett fideszesre hivatkozva aki azt mondta állítólag akkor hogy " Gyurcsány egy lottó ötös a Fidesznek".
Álmában nem gondolta volna, mikor azt kitalálta/leírta, hogy tényleg úgy is lesz, önbeteljesítő jóslatá változik...:)

Nézzük az apró-klános böszme néhány tényleges érdemét.

1. Szétverte az MSZP-t, ráadásul olyan pénzügyi örökséget hagyott hátra (ott is) hogy azok most már a székházukat is eladták ...:)
2. kókája segítségével szétverte és megszüntette az SZDSZ-t ..:)
3.libaszakértő "gazdasági" minisztere segítségével szétverte az LMP-t(is), együtt, külön,pm bohózatokat létrehozva.
4. végül dk néven létrehozott egy alakulatot az apróantalli bolsevik hagyományok "legnemesebb" , ám biológiai törvények miatt egyre fogyatkozó örököseinek.
5. nélküle a Fidesznek soha nem lett volna kétharmada.

Most őszintén: hát nem egy lottó ötös? :P

vackor1 2018.01.25. 08:49:41

@1ghost: Lemaradtam valamiről ? :)))))
Klikkelj már a nickemre és olvass el pár kommentemet .. :)))

McZozo 2018.01.25. 09:11:01

@$pi$: mond mar el mi az a reszmeny amibol ha veszek par millioert 8 ev mulva 130 milliard lewz mert en is veszek azonnal belole. Ezt ugye te se hissed hogy a 130 milliard arfolyamnyereseg volt ? na ne rohogtess mar. Ha mar agitpropot nyomsz legalabb hihetot nyomj ne ilyen okorseget

McZozo 2018.01.25. 09:32:29

@Kovacs Nocraft Jozsefne: nem nem rajuk gondoltam. Ugy ertettem hogy a jelenlegi bal es job oldal egyutt menjen a sohivatalba es ott jatszanak egymassal ne velunk. A mi alatt meg a Magyar nepre gondoltam. Tudom onnek mar nincs ilyen csak megosztottsagban tud gondolkodni. De kepzelje en nem vagyok tagja sem a bal sem a jobboldali partoknak. Minden hozzaszolasomban max annyit allitottam hogy a ket rossz kozul akkor mar inkabb a bal oldal mert ok kevesbe karosak rank es a jovonkre nezve de en nem vedem oket en jol ellennek ha oket is beszantanak. Sot elmondom hogy en szivesen vennem ha a jelenlegi baloldal nem ugrana meg az 5% ot hogy verge ne tudjon libsizni bolsizni a j obboldal es jonne valami uj. De a svajci modellt is el tudnam fogadni ahol minimalista kormany van es minden fontos kerdesben a nep szavaz. Mennyivel szebb is lenne valami ilyesmi

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.25. 10:38:54

@McZozo:

Bocs, de nem megyek bele ebbe a modoros önözésbe. Ha te ettől érzed magad különbnek, ám csináld, de a neten akkor is a tegezés a megszólítás módja: ezt hívják netiquettnek. Aki ezt megsérti, az a neten épp akkora bunkó, mint aki a való életben azzal kezdi a beszélgetést, hogy elküldi a másikat a k. anyjába.

"Tudom onnek mar nincs ilyen csak megosztottsagban tud gondolkodni."

Bízd csak rám, hogy én hogyan tudok gondolkodni. Én sem minősítem a te gondolkodásodat, próbálj úriember lenni, ne csak az önözésben merüljön ki a "jó modorod".

"De kepzelje en nem vagyok tagja sem a bal sem a jobboldali partoknak. "

Képzelem. Én sem voltam soha egyetlen párt tagja sem. Ma sem vagyok. Na és akkor mi van?

"Minden hozzaszolasomban max annyit allitottam hogy a ket rossz kozul akkor mar inkabb a bal oldal mert ok kevesbe karosak rank es a jovonkre nezve "

OK, akkor szavazd vissza a Böszmét, hátha sikerül ismét csődbe vinnie az országot. Aztán jöhetnek a Bajnai-féle megszorítások. Ha ez kell neked, ám tedd, demokrácia van.

"A mi alatt meg a Magyar nepre gondoltam."

Illúziókat kergetsz. A szavazásra jogosultak 60-65%-a politikai pártokra szavaz, így van ez az egész világon. Működik, nem kell mást kitalálni. Tehát te azt a 35-40%-ot akarod megszólítani, összefogni, akiket annyira sem érdekel a politika, az ország sorsa, hogy elmenjenek szavazni. Csodás ötlet, valóban. :DD Sok sikert hozzá, lesz 3 millió egyfős pártod, mert ahány ember, annyifelé húz.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2018.01.25. 12:12:10

@McZozo: "De a svajci modellt is el tudnam fogadni ahol minimalista kormany van es minden fontos kerdesben a nep szavaz. Mennyivel szebb is lenne valami ilyesmi"

A svájcihoz hasonló népszavazásos megoldás (148 év alatt, átlagban évi 3,66 volt) egy svájcihoz hasonló mértékben fejlett, kulturált, civilizált országban működhet (bár ilyen mértékben a fejlett nyugaton is csak Svájcban van, talán nem véletlenül), de nálunk nem. Itt a lakosság kevéssé... szóval. khmmm... kevéssé "fejlett". A másik ok az, hogy itt a politikai kultúra, demokrácia, stb. kb. kőkorszaki szinten van. Hiszen látjuk a példát egyszerre mindkettőre: egy bűnbanda megszállta az államot, és ahelyett, hogy már régen kidekoráltuk volna velük a lámpavasakat, ahelyett még ez a maffia a legnépszerűbb "párt" az országban. Na ahol ilyen értelmes a nép, - és ehhez persze kell a többség passzivitása is - ott annak a népnek nem való a közvetlen demokrácia. Mert buta, becsapható, és be is csapnák, és még azt sem tudja, hogy neki mi lenne a jó, és csak hülyén döntene.
Természetesen a most regnáló fidesz bűnbandánál a népszavazósdi is jobb lenne, náluk bárki jobban vezetné az országot, a macskám is.

McZozo 2018.01.25. 13:40:55

@ipartelep: Pont azt akartam kerdezni hogy akkor ok a nepszavazosdi nem jo, de akkor ami most van az jobb? igy is hulye dontesek szuletnek es meg el is lopjak az orszagot es eltartjuk az egesz vizfejet. Ugy max csak szar dontesek szuletnenek de legalabb nem lenne aki szetlophatna az egesz orszagot. Nekem meg igy is jobban tetszene az a megoldas.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.25. 13:53:56

@ipartelep:

" Itt a lakosság kevéssé... szóval. khmmm... kevéssé "fejlett". A másik ok az, hogy itt a politikai kultúra, demokrácia, stb. kb. kőkorszaki szinten van. Hiszen látjuk a példát egyszerre mindkettőre: egy bűnbanda megszállta az államot, és ahelyett, hogy már régen kidekoráltuk volna velük a lámpavasakat"

Értelek. A közvetlen demokrácia nem kell, a sima demokráciához is szerinted nem elég fejlett a nép, de lámpavasra akasztatni, azt nagyon szeretnél. Világos.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.25. 13:56:01

@McZozo:

@ipartelep: "barátunk" megoldásra az ország problémáira a lámpavasra akasztás. Biztos kötélgyártó üzeme van és hóhérképző OKJ-s tanfolyamokat szervez.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2018.01.25. 14:00:13

@McZozo: Az nyilvánvaló, hogy egy közvetlen demokrácia jobb, mint ami most van, vagyis az, hogy egy komplett országot egy fasiszta bűnbanda lop szét, ez nem kérdés. A kérdés az, hogy reálisan hogyan lehetne ebből a helyzetből szabadulni. Az nem reális megoldás, hogy hipsz-hopsz bevezetünk egy közvetlen demokráciás megoldást, közvetlen népszavazásokkal, hiszen ugye azt meg hogyan lehetne itt és most? Hát sehogyan sem lehetne, amit először meg kellene csinálni, az az, hogy ezt a fidesz nevű bűnszervezetet távolítsuk el a hatalomból, de kb. minden áron. De a gyakorlat, és mindenféle józan, racionális jóslás azt mutatja, hogy még ezt sem tudjuk megcsinálni, mert... A "mert", az egy újabb elmélkedés tárgya lenne.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.01.25. 17:14:02

@ipartelep:

" A kérdés az, hogy reálisan hogyan lehetne ebből a helyzetből szabadulni"

Hóhérka, hiszen megmondtad: akasztani kell.

"Na ahol ilyen értelmes a nép, - és ehhez persze kell a többség passzivitása is - ott annak a népnek nem való a közvetlen demokrácia. Mert buta, becsapható, és be is csapnák, és még azt sem tudja, hogy neki mi lenne a jó, és csak hülyén döntene."

Ezért kell egy élcsapat: egykor a bolsevikok (igaz, ott az akasztás helyett a tarkólövés dívott), aztán a kommunisták (na ők már akasztattak), ma meg a hozzád hasonló libsik, akik ismét a lámpavasra akasztás szép ősi hagyományát szeretnétek feléleszteni.

Nem csoda, hogy annyira imádjátok az iszlám migriket. A béke vallásának népei is addig gyilkolásszák egymást, míg sikerül kölcsönösen kiirtaniuk egymást, aztán végre béke lesz.

vajdasagi 2018.01.25. 21:17:46

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Én úgy hallottam, hogy pont a kenyéradó gazdáid, a fityiszesek engedtek be 1.300 iszlám migrit. Vagy te nem tudsz erről?