Mindent megtettek az iskola elsüllyesztéséért, de a szülők üzenik: nem fog sikerülni!

A Budai Nagy Antal Gimnázium tovább küzd és köszöni - ha nem is könnyen - de jól van

budai-3.jpgMindent megtett a helyi és az országos vezetés,  hogy eltüntessék az iskolát a süllyesztőben, de egyenlőre még nem sikerült. Hogyan lehetséges ez? A Budai Nagy Antal Gimnáziumban a tanárokon múlik minden. Ők viszik a hátukon az egészet, kínlódnak, küzdenek, de megéri.

2,5 éve egy, az iskola vezetésére tökéletesen alkalmatlan személy vezeti a Budai Nagy Antal Gimnáziumot. Tudták ezt előre a szülők és a tanárok is, de hiába tiltakoztak, hiába mondták el a véleményüket sokféle módon, mégis Czunyiné  - az akkori közoktatásért felelős államtitkár – egyetemi évfolyamtársa lett az iskola igazgatója. Vezetőnek semmiképp nem nevezhető, hiszen egy jó vezető utat mutat, ezt pedig Manolovitsné Erdőközi Orsolya nem teszi.

Az iskolában gyakorlatilag semmi nem működik törvény szerint. A dokumentumok elavultak, nem követhető, hogy most éppen mi hogyan működik, sok minden szóbeli kijelentések alapján. Nincs Intézményi Tanács, és fél évig enapló sem volt. Hétfő óta van – elvileg. Mit jelent ez? Van, be lehet lépni, de nincs minde tantárgy felvéve – hiába jelezték a szülők a hibát -, így az órarend is erősen hiányos és az osztályzatot – valamint az órai tananyagot is – hiába szeretné a tanár beírni, nincs hova. Az, hogy ilyen esetben mit kellene használni, mi a hivatalos… ki tudja. Hivatalosan szeptember óta – ahogy az eddigi években is – enaplóba kellene írni az osztályzatokat.

Az iskola mégis működik. Működik, mert az ott dolgozó PEDAGÓGUSOK – így csupa nagybetűvel és emelt kalappal előttük – működtetik.

A színvonal nem csökken – bár pont azok, akiknek köszönhető ez az áldatlan állapot, akik megszavazták, hogy jó lenne ide ez az igazgató, akik azóta kompetencia hiányára hivatkozva nem tesznek semmit – halkan ezt  terjesztik.

A mostani végzős évfolyamon a diákok több mint ¾-ének van nyelvvizsgája, abban az osztályban is, amelyik nem nyelvszakos. Írhatnám az iskolai átlagokat is, de az lehet szubjektív. Egy államilag elismert nyelvvizsga nem az.

A tavaly végzettek közül, akik jelentkeztek valamilyen felsőoktatási intézménybe (ez a végzősök kb 90 százaléka), néhány kivételével mindenkit felvettek. Ez szintén objektív mérőszám.

Mi a gond mégis? Az, hogy ha mindez az intézményvezetésen múlna, akkor nem így lenne.

Az új igazgató regnálása óta semmit nem tudni az iskola alapítványának helyzetéről. Igaz, hogy közzé kellene tenni az iskola honlapján is az alapítványi beszámolót, de a 2016-os még a bíróság honlapján sincs közzétéve, sőt kiderült, hogy az igazgatónő – aki a kuratórium elnöke – nem is látta még ezeket.

A két hónapja – a kormány informatikai támogatásának köszönhetően – kapott informatikai eszközök a mai napig nincsenek beüzemelve, bedobozolva várják, hogy ezt valaki megtegye.

Az iskolai ütemterv szerint lett volna ún. karácsonyfa party az iskolában, erre külön fel is hívta az igazgatónő a szülők figyelmét, hogy ne felejtsenek el készülni rá, majd az egész elmaradt, nem tudni miért, értesítve, tájékoztatva senki nem lett. Azt beszélik, hogy nem sikerült hozzá karácsonyfát szereznie az igazgatónőnek. Ha szólt volna, a szülők egészen biztosan megoldják ezt a problémát is. Mert a szülői közösség igen összetartó, ha bármi kell, azonnal közösen ugranak segíteni.

Sok minden nem működik az iskolában, ez nem egyedi eset, hiszen az oktatás erős pénzhiánnyal küzd. Az azonban, hogy nem lehet például az iskolarádiót megjavítani szülői összefogásból, azt gondolom egyedi. Hiába a felajánlás, nem megy csak akkor, ha egy cég áll a javítás mögött. Hiába lenne több szakértő apuka is, hiába vennék meg a szülők saját zsebből az anyagokat, nem lehet, csak ha van olyan szülői vállalkozás mellyel szerződést lehet kötni. Az igazgatónő szerint különben se fontos az iskolarádió, mert az „csak” a diákok jobb közérzetét szolgálná némi zenehallgatással. Ezt a kijelentést inkább nem kommentáljuk…

A szülők és a tanárok küzdenek, a gyerekek tanulnak, végzi mindenki a dolgát, igaz egyre fáradtabban, egyre nehezebben.

Mit tennék, ha most kellene középiskolát választanom a gyerekemnek? Csakis ide hoznám. Az az iskola, ahol ilyen nehézségek mellett is ilyen szép eredményeket érnek el, ahol ennyire összetartó a közösség, az az iskola a világ legjobb iskolája.

Megismerve a szülőket, az itt tanító PEDAGÓGUSOKAT, csak egyet mondhatok: róluk bárki példát vehet.

Az pedig, hogy a helyi önkormányzat nem áll ki az iskola mellett, nem is próbál segíteni, mondván nincs kompetenciájuk… ez minősíthetetlen. Ha arra van kompetencia, hogy egy – Soros György ellenes - országgyűlési határozat mellett kiálljanak – noha azt már megszavazták és az önkormányzat kiállásán igazán semmi nem múlik -, akkor azt is megtehetnék, hogy annyit határozatba foglalnak, hogy ez így nem jó és kérik a minisztérium segítségét.

De semmit nem tesznek, csak szép halkan terjesztik, hogy romlik a suli színvonala, rossz a hírneve és szerintük erről természetesen a szülők és a tanárok tehetnek, akik ezt ki merik mondani.

Akkor legyen itt a valóság:

A Budai Nagy Antal Gimnázium jó suli, kiváló tanárokkal, jó szülői közösséggel, mindannak ellenére, hogy a pálya nagyon lejt, valamiért, valakik mindent megtesznek az iskola elsüllyesztéséért, ami azonban nem fog sikerülni!